George Georgakopoulos, Presedinte Executiv al Bancpost si Country CEO pentru Romania al grupului Eurobank, a acordat primul interviu din acesta pozitie pentru revista Piata Financiara, unde a vorbit deschis despre problemele actuale ale sistemul bancar: pierderi, credite, franci elvetieni. Intrebat despre cum va proceda Bancpost cu clientii care detin credite in franci elvetieni, George Georgakopoulos a tinut sa precizeze ca se fac eforturi pentru a-i sprijini pe clienti, banca cautand solutii de moment dar si pe termen lung – prin conversia creditelor, acolo unde situatia o impune.
„In primul rand, dati-mi voie sa va spun ca in ultimii ani Bancpost a depus un efort considerabil pentru a propune clientilor imprumutati in franci elvetieni mai multe optiuni, inclusiv conversia de moneda in conditii favorabile. De exemplu, am derulat o campanie in 2013 prin care am oferit conversia la rate bune ale dobanzilor. Din pacate, am avut o rata de raspuns relativ limitata la momentul respectiv. Ne-am explicat acest efect prin prisma mesajelor incongruente care au ajuns la clientul final, au existat diversi consilieri care au indus clientilor din piata mesajul ca ar avea optiuni mai bune. Acest lucru este regretabil daca analizam situatia actuala. Intentionam sa ne sprijinim clientii si sa-i ajutam. La modul concret, prima actiune a fost sa scadem imediat dobanda. Alte masuri sunt legate de oferirea de solutii individuale pentru diminuarea temporara a efortului financiar al clientilor in dificultate si reanalizarea optiunilor pe termen mai lung, cum ar fi restructurarea, conversia si altele. Cazurile sunt diferite de la un client la altul. Este greu sa aplicam o solutie general valabila. Am reusit in ultimii ani sa ne sprijinim clientii sa depaseasca situatiile dificile si consideram ca vom gasi cai prin care sa continuam sa facem acest lucru si in viitor. In acelasi timp, salutam discutiile legate de Ordonanta 46/2014 si vom colabora indeaproape cu autoritatile pentru a vedea cand putem demara acest proces, deoarece suntem gata sa il implementam si sa ne sprijinim clientii si prin intermediul acestei initiative”, a explicat seful Bancpost.
Vorbind despre solutia tot mai uzata in aceste zile – „falimentul personal”, seful Bancpost considera ca nu reprezinta o solutie.
„Nu credem ca este (o solutie- n.r.). Intamplator, ma aflam in Anglia cand a fost implementata aceasta solutie acolo, cu ani in urma. Lucram pentru un mare emitent de carduri de credit denumit Barclaycard, probabil cel mai mare emitent de carduri din afara SUA. Imi amintesc ca apelarea la falimentul personal a fost o decizie destul de nefasta pentru multi oameni care, fiind dezinformati sau prost sfatuiti, au depus cerere de insolventa chiar daca nu ar fi trebuit sa o faca. Ulterior au ajuns intr-o situatie si mai dificila, in ceea ce priveste obtinerea de credite si revenirea la o viata normala. Din acest motiv, nu cred ca aceasta este solutia potrivita, in special pentru Romania, unde sistemul bancar, in general, are solutii pentru a ajuta si sprijini clientii, cum ar fi restructurarea si reorganizarea. Dupa parerea noastra, aceste metode sunt mai eficiente pentru a depasi dificultatile si a merge mai departe. Din experienta mea anterioara intr-o alta tara, nu cred ca falimentul personal este o solutie buna nici pentru clienti, nici pentru sistemul bancar”, a concluzionat Presedinte Executiv al Bancpost, George Georgakopoulos, in inteviul acordat pentru Piata Financiara.