Profitul net al ING Bank Romania a scazut cu 6% in primul semestru fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 155 milioane de lei. Succesul vine din cota de creditare: ING si-a crescut cota de piata in creditare – plus 5,4% in primul semestru, de la 4,2% in acceasi perioada a anului anterior. ING Bank Romania a inregistrat in primul semestrul al anului o crestere semnificativa a creditarii, portofoliul de imprumuturi ajungand la 12,65 miliarde lei, in urcare cu 24% fata de primul semestru al anului trecut, se arata intr-un comunicat al bancii.
Cresterea creditarii a determinat un avans al veniturilor de 12% fata de aceeasi perioada a anului trecut, acestea atingand 487 milioane lei in primele sase luni din 2015.
Cota de piata pe segmentul fondurilor atrase s-a ridicat la 6,5%, comparativ cu 5,5% in primele sase luni ale anului trecut.
Investitiile in dezvoltarea solutiilor tehnologice dedicate clientilor si in eficientizarea operationala a platformelor IT au determinat o crestere a costurilor totale cu 11% fata de aceeasi perioada a anului anterior, noteaza institutia de credit.
Raportul costuri/venituri s-a mentinut constant fata de primele sase luni de anul trecut, situandu-se la acelasi prag de 57%.
„Aceasta stabilitate se datoreaza politicii de monitorizare atenta a costurilor operationale in conditiile de crestere a volumului de activitate si cresterii veniturilor nete, in pofida diminuarii continue a ratelor de dobanda de referinta”, se arata in comunicatul ING Bank.
Cresterea cotei de piata in creditare a fost sustinuta de un avans accelerat al creditarii in lei, cu 90% mai mare fata de acceasi perioada a anului trecut. Din total portofoliu, ponderea creditelor in lei a urcat la 54% in primele sase luni din acest an, fata de 45% primul semestru al anului 2014.
Fondurile atrase au crescut de asemenea la 15,94 miliarde lei, cu 22% mai mult fata de primul semestru al anului trecut, evolutie datorata, in principal, cresterii fondurilor atrase de la clientii commercial banking si retail.
„ING Bank Romania a avut o crestere sustenabila in aceasta jumatate de an, atat in ceea ce priveste volumul de activitate cat si in privinta portofoliului de clienti. (…) Anul acesta vom continua sa ne concentram pe zona digitala si sa dezvoltam produse si servicii ce reprezinta mai mult decat solutii bancare si care pot aduce valoare adaugata in viata de zi cu zi a clientilor nostri”, a declarat directorul general al ING Bank Romania, Michal Szczurek.