Potrivit unui nou studiu Mastercard, intitulat „European Digital Banking”, desfăşurat în 11 ţări europene, şase din 10 consumatori salută soluțiile digitale și cred că digitalizarea industriei bancare le face viața mai ușoară și mai sigură. Studiul, realizat în rândul clienților băncilor europene, arată că, de departe, confortul este cel mai reprezentantiv avantaj al soluțiilor bancare digitale, urmat de economia de timp (70%) și ușurința utilizării (59%).
Toți jucătorii trebuie să navigheze către transformarea digitală a industriei.
Javier Perez, Președinte, Mastercard Europe, a declarat: „În calitate de companie de tehnologie care operează în industria plăților, am fost concentrați mult timp pe stimularea inovației, atât ca viteză, cât și ca mărime. Este important să nu inovăm de dragul inovației, ci, în schimb, să înțelegem de ce anume au nevoie partenerii noștri și clienții lor ca să continue să folosească plățile digitale pe toate dispozitivele noi. Potrivit acestui studiu, consumatorii vor soluții ușoare și sigure pentru nevoile lor bancare și sunt deschiși către produsele digitale, dacă acestea le îmbunătățesc experiența. Noi îmbrățișăm această schimbare și suntem mândri să fim partenerul ales pentru segmentul european al noilor bănci prin soluțiile noastre ce permit siguranță și securitate, continuând să ne asigurăm că instituțiile consacrate continuă să construiască cele mai bune instrumente din clasa lor, într-un peisaj din ce în ce mai digitalizat”.
Inovația atrage noi clienți
Studiul Mastercard demonstrează, de asemenea, că loialitatea clienților față de banca lor actuală este relativ scăzută: aproape jumătate dintre consumatorii din Europa (49%) declară că vor lua în considerare, la un moment dat, trecerea la o bancă digitală. În Germania, în special, consumatorii dau dovadă de o loialitate scăzută: 27% dintre ei au în plan să-și părăsească banca actuală în următoarele 12 luni, aceasta fiind, de departe, cea mai mare rată din Europa. În același timp, olandezii sunt cei mai loiali clienți. Doar 7% dintre ei susțin că iau în considerare să își schimbe banca, iar 52% doresc să rămână la instituția bancară la care sunt.
În plus, consumatorii europeni consideră că procesul de digitalizare în sectorul financiar va afecta sucursalele băncilor. Două treimi cred că sucursalele instituțiilor bancare vor continua să existe și în următoarii zece ani, dar numărul lor va scădea, în timp ce 6% sunt convinși că acestea vor înceta să mai existe în decurs de zece ani.
Alte concluzii ale studiului:
Când clienții au fost întrebați ce ar schimba la banca lor actuală, dacă ar putea, principala lor cerință a fost „confortul”, dorindu-și ca produsele băncii lor să fie „disponibile oriunde și ușor de utilizat” (42%).
Al doilea cel mai frecvent răspuns a fost flexibilitatea și serviciul de consultanță non-stop (27%).
Mai mult de 85% dintre respondenţi continuă să folosească digital banking (online sau mobil) cel puțin o dată pe lună, iar 38% folosesc acest serviciu chiar zilnic sau săptămânal.
Cei mai activi utilizatori sunt britanicii (54%), urmați de olandezi (51%) și de suedezi (47%), folosind serviciul de digital banking între zilnic și săptămânal, spre deosebire de doar 26% dintre elvețieni și de 27% dintre maghiari, aflați la finalul clasamentului.
Mastercard, partenerul principal al băncilor digitalizate din întreaga Europă
Procesul de digitalizare în sectorul financiar se bazează pe parteneriate, rezultat confirmat și de consumatorii europeni în studiul despre Digital Banking. Pentru mai mult de 75% dintre respondenți, Mastercard este partenerul potrivit pentru bănci.
Studiul, comandat de Mastercard şi realizat de Innofact AG, a fost desfășurat pe un eșantion de 11,915 respondenți din 11 țări europene: Italia, Germania, Spania, Franța, Marea Britanie, Polonia, Olanda, Elveția, Ungaria și Rusia. Metoda de cercetare aleasă a fost prin intermediul interviurilor online. Vârsta respondenților care au participat la studiu este de 18 ani și peste.