Provocarea majora pentru institutiile de credit, atat la nivel local, cat si la nivel european, este sa recastige increderea in sistem, nu doar din partea clientilor, ci si a statului, agentiilor de rating si a angajatilor, considera Nicolae Danila, membru in Consiliul de Administratie al BNR si fost def la BCR. Clientul trebuie sa se afle in centrul noului model de afaceri al bancilor, subliniaza domnia sa.
„Trebuie sa facem tranzitia de la < transaction banking > la < relationship banking >, la solutii adaptate la nevoile clientilor”, a declarat Nicolae Danila, in cadrul unui semniar al revistei Bursa.
Clientii au nevoi mai complexe si mai sofisticate, iar produsele si serviciile oferite de banci trebuie sa tina cont de aceasta realitate, precizeaza oficialul BNR.
„Este esential ca bancile sa aiba o reactie proactiva, pentru a se putea implica in noul proces de crestere economica pe care ni-l dorim”, a afirmat Nicolae Danila.
Mesajul pe care domnia sa a dorit sa il transmita sistemului bancar din tara noastra este ca acesta este puternic „legat” de economia locala, de clientii din Romania pentru multi ani de acum inainte.
„Este corect sa mentionam ca piata locala, clientii de pe piata din Romania, cei care genereaza resurse, afaceri si profitabilitate pentru banci au asteptari naturale si normale din partea bancilor – si anume trecerea la realitatea in care bancherii contribuie la cresterea economica si a nivelului de trai, proband o mai mare responsabilitate catre piata locala, catre clientii locali si stakeholderii locali. Acest demers de o mare normalitate reprezinta contributia si baza sustenabilitatii unui model de business bancar si a ratiunii existentei unei banci pe o piata”, a subliniat reprezentantul Bancii Centrale.