Presedintele CEC Bank, Radu Ghetea, a vorbit despre principalele motive pentru care creditarea bate pasul pe loc. Pe de o parte clientii au „redus” cererea – nu mai este la nivelul din perioada de boom economic, iar, pe de alta, numarul cererilor bancabile este din ce in ce mai redus. In plus, acesta recunoaste ca exista si o reticenta din partea sistemului bancar in a-si asuma riscuri ca in perioda anterioara crizei, potrviti Incomemagazine.ro
Piata s-a redus nu numai din tara noastra. Deci clientii nu mai pot prezenta un cash flow prin care sa demonstreze ca vor incasa banii cu care sa plateasca finantarile. Mai este si un alt aspect: garantiile. Nu mai au valoarea pe care o aveau inainte de criza. Cererile sunt din ce in ce mai putine, iar cele bancabile sunt, la randul lor, din ce in ce mai putine. Cu alte cuvinte, cererea bancabil` din partea unui client inseamna ca exista atat garantiile care acopera imprumutul, cat si cash-flow-ul care demonstreaza ca are contracte cu incasari ce-i permit sa plateasca creditul, sa plateasca celelalte obligatii si sa ramana si cu bani pentru dezvoltare. Aceste lucruri nu se mai pot demonstra. Iata, deci, principalele motive care franeaza apetitul de creditare din partea clientilor. Pe de alta parte, exista si aceasta reticenta din partea sistemului bancar, in sensul ca nu toata lumea mai este dispusa sa acorde credite asumandu-si anumite riscuri ca inainte, cand, de exemplu, preturile apartamentelor erau in crestere. Acum valoarea a scazut.
Bancile au gasit deja oportunitatile
Pe termen mediu si lung , insa, eu fac parte din tabara celor care sunt convinsi de ciclicitatea crizelor, ca, la un moment dat, si efectele acestei crize se vor diminua. Sigur, nu vom mai avea acelasi apetit pentru risc, dar Romania face aici o mica exceptie. Agricultura, lipsa de infrastructura, nevoia oamenilor de a-si schimba conditiile de trai, care este in continuare foarte ridicata, vor fi oportunitati pentru banci.
Despre CEC Bank
Obiectivul de a devenii o banca comericala, a fost atins. Ce urmeaza?
Consolidarea inseamna pregatirea oamenilor, mentinerea unei imagini cat mai aproape de ceea ce ne-am propus, si anume imaginea de banca comerciala cu un brand nou, cu valori definite noi, marketing si comunicare. Sunt convins ca foarte multa lume stie ca am devenit o banca de luat in seama, cu un anumit statut.
Citeste materialul integral aici