Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Robert Zanescu: Incredere si “relationship banking”
Distribuie
Notification Afișați mai multe
Cele mai recente știri
De ce merg românii la agenția bancară „de la colț” și ce caută consumatorul la banca sa
Stiri de top
UniCredit Foundation alocă României și Bulgariei 500.000 de euro pentru proiecte ce se adresează reducerii dezavantajelor educaționale
Stiri de top
Cristian Bichi, BNR: Disputa dintre bănci și ANPC se va soluționa în instanță. Cu cât mai repede cu atât mai bine pentru încrederea publicului în instituțiile statului
Opinii
Banca Transilvania lansează Premium Banking, servicii dedicate persoanelor cu economii sau investiții între 75.000 și 200.000 de euro la bancă
Stiri de top
BCR listează prima emisiune internaționala de euroobligatiuni verzi a unei bănci din România. Sergiu Manea: Listarea reprezintă angajamentul nostru de a susține dezvoltarea pieței locale, iar investițiile rămân prioritate strategică pentru noi
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Ne găsiți și pe
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Opinii si Interviuri > Robert Zanescu: Incredere si “relationship banking”
Opinii si Interviuri

Robert Zanescu: Incredere si “relationship banking”

bankingnews.ro
Actualizat: 27/01/2012 11:44
bankingnews.ro 11 ani în urmă
Distribuie
Distribuie

[dropcap]I[/dropcap]ncrederea e totul pentru o banca. Se castiga foarte greu si se poate pierde relativ usor. Pentru o banca, eforturile de a castiga increderea clientilor inseamna suma activitatilor unor zone bine definite din interiorul organizatiei: Business Unit-uri, Operatiuni, Customer Service, Marketing si Comunicare, Resurse Umane. Si asta deoarece increderea se castiga prin competenta (produse si servicii bune) si prin caracter (oameni grozavi cu care interactioneaza clientii bancii).

- Publicitate -

Increderea este cel mai important lucru in orice relatie. Relatiile interumane sunt mult mai importante decat afacerile. Acestea sunt doua adevaruri pe care le-am uitat in Romania ultimilor 22 de ani si in special in ultimii 5. Aceasta uitare s-a asternut si peste legatura romanilor cu bancile si a bancilor cu romanii. In Iunie 2010 scriam urmatorul comentariu la un post pe un blog al unui cunoscut bancher din Romania:

[quote_left]In industria bancara exista acum o fereastra de oportunitate prin care principiul „clientul pe primul loc” poate si trebuie sa devina o platforma solida a afacerii.[/quote_left] „The relationship of Romanians with a bank jumped in the past 20 years way ahead of the normal way of doing it: get a current account, a debit card, a student loan, an internet based access tool to the current account, a term deposit, a mortgage and so on. We were so hungry for more, that we blindfolded thrown ourselves into bringing the future earlier by the means of loans, top-ups, overdrafts and credit cards. […] If we dedicate ourselves to tell [customers] in every touch-point with the bank (being that the branch, the internet-banking, the credit card statement, or merely the ATM screen) that the banking relationship begins and ends with her or him […] then we might move up a thing or two. The industry pays now the consequence of “bulk acquisitions”. […] I am wondering who will […] start really working with the consumer towards building a true, unconditional 1-to-1 banking relationship […]. It is time for a fresh start all over again, isn’t it?”

Cand am scris despre „fresh start” ma gandeam la abordarea clasica, simpla, nepretentioasa, de tip „clientul pe primul loc”. In domeniul bancar asta inseamna „relationship banking”, adica sa cunosti clientul in amanunt, la nivelul psihologiei acestuia, la nivelul nevoilor si motivatiilor sale. Inseamna in primul rand sa lasi clientul sa vorbeasca, sa nu incerci sa sa-i vinzi ceea ce ai de vandut. Trebuie sa-l determini sa iti spuna mai intai care este problema lui si asta iti va da timp de gandire despre nevoia acestui client. Apoi trebuie sa-l impresionezi si sa-l convingi ca tu esti persoana care poate sa actioneze si sa duca la bun sfarsit lucrul inceput.

In industria bancara exista acum o fereastra de oportunitate prin care principiul „clientul pe primul loc” poate si trebuie sa devina o platforma solida a afacerii. Ca sa se intample asta, totul trebuie asezat pe o fundatie constituita din:
1. morala,          2. echipa si organizare,          3. eficienta si calitate.

Robert Zanescu

Director of Corporate Communications Bancpost

You Might Also Like

Deloitte: Perspectivele macroeconomice obligă băncile din România să-și ajusteze strategia. Ce urmează? BNR pregătește un cadru de supraveghere privind riscurile climatice din România, primul de acest gen din UE

Presa elenă: Băncile grecești au ieșit din nou la vânătoare în Europa de Est. Alpha Bank vrea să-și consolideze poziția pe piața din România

Christopher Dembik, Saxo Bank: Recesiunea în UK este doar o chestiune de timp, dar e puțin probabil ca aceasta să fie anunțată oficial în acest an

Nici bine nu s-a încheiat integrarea Bancpost că Horia Ciorcilă și Ömer Tetik anunță că Banca Transilvania este pregătită pentru noi achiziții: ”Avem curajul, experiența şi resursele necesare pentru noi reinventări ale băncii noastre… dacă vor apărea oportunități pe piață”

Alexandru Păunescu, CSALB: “Venim cu o altă abordare: propunem cultura negocierii între consumatori și bănci versus atitudinea contencioasă”

TAGGED: Bancpost, Robert Zanescu
bankingnews.ro 27/01/2012
Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
De bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Articolul precedent Marii bancheri, increzatori in rezolvarea crizei din zona euro
Articolul următor BCR are noi sefi: Tomas Spurny, Martin Skopek si Sergiu Manea
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image

Alte articole

Deloitte: Perspectivele macroeconomice obligă băncile din România să-și ajusteze strategia. Ce urmează? BNR pregătește un cadru de supraveghere privind riscurile climatice din România, primul de acest gen din UE

6 luni în urmă

Presa elenă: Băncile grecești au ieșit din nou la vânătoare în Europa de Est. Alpha Bank vrea să-și consolideze poziția pe piața din România

2 ani în urmă

Christopher Dembik, Saxo Bank: Recesiunea în UK este doar o chestiune de timp, dar e puțin probabil ca aceasta să fie anunțată oficial în acest an

4 ani în urmă

Nici bine nu s-a încheiat integrarea Bancpost că Horia Ciorcilă și Ömer Tetik anunță că Banca Transilvania este pregătită pentru noi achiziții: ”Avem curajul, experiența şi resursele necesare pentru noi reinventări ale băncii noastre… dacă vor apărea oportunități pe piață”

4 ani în urmă

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?