Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: VIDEO. Roxana Maria Hidan, OTP Bank: Banca este un partener pe care dacă știi să îl folosești, îți este de ajutor fix când ai mai mare nevoie!
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Interviuri > VIDEO. Roxana Maria Hidan, OTP Bank: Banca este un partener pe care dacă știi să îl folosești, îți este de ajutor fix când ai mai mare nevoie!
InterviuriStiri de top

VIDEO. Roxana Maria Hidan, OTP Bank: Banca este un partener pe care dacă știi să îl folosești, îți este de ajutor fix când ai mai mare nevoie!

Gabriela Dinu
Last updated: 07/06/2022 13:43
Gabriela Dinu 3 ani ago
Share
Roxana Hidan, OTP Bank
SHARE
Roxana Hidan, OTP Bank

Roxana Maria Hidan – director general adjunct OTP Bank a purtat un dialog cu Ionuț Ștefan – conciliator CSALB, consultant fiscal și Cătălin Bălan, comunicator CSALB, prin care a punctat modul în care poate fi îmbunătățită relația bancă-consumatori, rolul CSALB, dar a abordat și teme actuale privind inflația și creșterea dobânzilor, atrăgând atenția că indicele IRCC va urma trendul ROBOR. „În trimestrul trei probabil că indicii ROBOR și IRCC vor reveni la paritate, pentru că nu funcționează în lumi diferite, ci sunt legați de aceeași realitate economică”, a spus oficialul OTP.

Reporter: Ce a adus nou CSALB în dialogul dintre bănci și consumatori în ultimii ani?

Roxana Maria Hidan: Rolul CSALB este o modalitate foarte eficientă pentru bancă de a proba deschiderea pe care o are către consumatori. Noi suntem într-un business în care trebuie să transferăm încredere. Și CSALB prin activitatea pe care a desfășurat-o de la înființare și până în prezent a avut o contribuție foarte importantă în a crea un cadru de încredere și discuții deschise, domeniu care nu a fost explorat până acum.

Reporter: În ultimii doi ani de criză ați observat schimbări importante în reacția băncilor, a consumatorilor?

Ionuț Ștefan: CSALB aduce parteneriatul consumator-bancă într-un standard în care relația poate să continue. Suntem „psihologul” acestei relații și în șase ani am dovedit că putem să facem lucrul acesta. În toată perioada pandemiei am observat o deschidere mai mare. Nu neaparat din partea consumatorilor, cât din partea mediului bancar. Și asta este un lucru care mă bucură.

Reporter: Ce poate fi îmbunătățit în relația bancă-consumatori de aici înainte?

Roxana Maria Hidan: Trebuie să ne luăm mai mult timp și să privim fiecare speță ca fiind unică, chiar dacă am mai trecut prin zeci de situații care pot părea similare. Totul pleacă de la a înțelege nevoia reală a clientului: de ce se află el în această situație, unde s-a rupt echilibrul și cum se poate el restabili? CSALB a devenit acel arbitru care a putut să primvească obiectiv și a putut să canalizeze discuția în direcția în care cei doi participanți la negociere să simtă că nu pierd nimic.

Ionuț Ștefan: Eu aș include procedura concilierii ca o acțiune obligatorie premergătoare oricărei acțiuni în instanță. Din experiență am constatat că sunt extrem de multe cazuri care pot fi soluționate la acest nivel. Asta înseamnă o economie de timp, o economie financiară pentru ambele părți, o bună gestionare a resurselor statului. Din fericire procedura concilierii nu înseamnă comunicarea cu sistemul bancar, cu o asociație a consumatorilor, ci cu un consumator și cu o persoană din bancă. Cu toate acestea sunt consumatori care abordează concilierea ca și cum ar fi în fața instanței, ceea ce nu este deloc în spiritul concilierii. În cadrul unor cursuri de negociere am învățat un lucru: niciodată nu-i propune partenerului tău ceva care, dacă ție ți-ar fi propus, nu ai putea să accepți. În momentul în care se semnează un contract, ambele părți câștigă. În timp, lucrurile se pot schimba, intervine doza de imprevizibil.

Reporter: De aceea doresc să o întreb pe doamna Hidan cum poate preveni banca situația în care lucrurile se deteriorează, deși la început toată lumea era mulțumită?

Roxana Maria Hidan: Prevenția o face fiecare până să vină la bancă. Noi putem face doar reglementări, teste de stres, un profil de risc cât mai adecvat al persoanei pe care o avem în fața noastră. Însă, cea mai bună prevenție este să te gândești dacă pasul pe care îl faci astăzi este sustenabil, pe ce perioadă este sustenabil și care sunt factorii pe care nu-i poți controla. De exemplu, inflația sau conflictul armat de la graniță.  Nu avem cum să controlăm aceste lucruri, dar cu siguranță ne afectează. Ideal ar fi ca, în secunda în care consumatorul nu mai poate, din diverse motive, să continue rambursarea creditului în condițiile asumate la semnarea contractului, să vină către bancă și să spună că are această problemă și noi găsim soluții: negocierea ratei, rescadențare, reeșalonare, suspendarea ratei. Sunt nenumărate instrumente pe care le avem la dispoziție pentru a preveni intrarea acelui credit în categoria de credite neperformante. Sunt și consumatori care uită să plătească rata, iar alții care nu ne răspund la telefon. Și atunci, da, la un anumit număr de zile acel client este reclasificat din categoria performant în categoria neperformant.

Reporter: Se mai poate negocia cu banca când începe o procedură de executare silită, după 90 de zile de întârziere?

Ionuț Ștefan: Nu cred că instituțiile bancare își doresc să se transforme în agenții imobiliare. Toată lumea are interesul să ducă contractul mai departe, niciuna dintre părți nu vrea să omoare creditul. Românul, prin natura lui nu este un rău-platnic, iar pentru români este foarte dificil să-și părăsească locuința, căminul. Cred că procedurile de executare silită ar trebui suspendate pe perioada derulării procesului de conciliere, iar banca ar trebui să fie dispusă să accepte acest lucru. În plus, banca ar trebui să își asume aceste cheltuieli de executare.

Reporter: Avem inflație, dobânzi în creștere. Vă așteptați ca în perioada următoare să aveți mai mulți clienți care să aibă dificultăți?

Roxana Maria Hidan: Era o vorbă că banca îți dă umbrela când e soare și ți-o ia când începe ploaia. Eu nu cred că se mai aplică zicala sistemului bancar din România și cu atât mai puțin OTP Bank. Noi am ieșit acum 3 ani și ne-am asumat că suntem într-un proces profund de transformare al organizației. Avem un focus clar pe client și ne adaptăm toate procesele în această direcție. Inclusiv concilierile pe care le-am avut prin intermediul CSALB au fost bune prilejuri pentru noi de a prelua și a integra acest feedback în procesele pe care le-am schimbat sau le-am ajustat în bancă. Este un motto care îmi place mult: It takes two to tango, este nevoie de doi parteneri în tandem pentru un tango. Așa este și într-un contract de parteneriat. Băncile sunt un partener pe care dacă știi să îl folosești așa cum trebuie, poate să fie de ajutor fix la momentul la care ai mai mare nevoie. Dar trebuie să știi ce anume cauți și să fii foarte informat când alegi un parteneriat pe termen lung.

Reporter: Veți răspunde pozitiv clienților care solicită schimbarea indicelui ROBOR cu IRCC?

Roxana Maria Hidan: Vom pune la dispoziția clienților acea măsură pe care ei o vor considera cea mai bună. Acum se vorbește mult de IRCC pentru că este un decalaj important între rata ROBOR și rata IRCC, dar cu toții știm că, probabil, în trimestrul al treilea indicii vor reveni la paritate pentru că nu funcționează în lumi diferite, ci sunt legați tocmai de realitatea economică și financiară a țării.

Reporter: Ce le recomandați oamenilor legat de solicitările pentru ștergerea din Biroul de Credit?

Roxana Maria Hidan: În primul rând să nu mai plătească bani către firmele care promit asta. Chiar am făcut o poză la un afiș, pus lângă un anunț pentru cumpărarea de rable. Este un serviciu gratuit la care poți apela prin simpla adresare către bancă.

Ionuț Ștefan: Biroul de Credit este un istoric al comportamentului consumatorului. Banca trebuie să știe că am avut o deraiere de la un comportament financiar, dar informația ar trebui filtrată mai mult. Istoricul este în regulă, interpretarea lui trebuie făcută diferit.

Reporter: Ce recomandări aveți către instituțiile bancare și consumatori?

Ionuț Ștefan: Când o bancă intră în negociere trebuie să înțeleagă că toate acțiunile anterioare, cum ar fi ofertele făcute de bancă clientului, nu mai trebuie repuse în discuție în cadrul CSALB. O altă recomandare este legată de limitele mandatului pe care îl are reprezentantul băncii: dacă mandatul este larg discutăm de o negociere, dacă este îngust avem o rigiditate. Consumatorilor le-aș recomanda să nu mai asculte ce spun alții, pentru că soluțiile în relația cu banca sunt individuale. Nu sunt angajatul băncii, nu sunt angajatul consumatorului, tot ceea ce fac este în limita decenței în negociere. De aceea, consumatorii trebuie să aibă încredere. Unele soluții au nevoie de analiza băncii, uneori poate fi ca la acordarea unui credit nou. De aceea, consumatorii trebuie să contribuie cu documente la această analiză. Nu în ultimul rând, să fie pragmatici: Mai bine iau un leu acum decât nimic! Gândindu-mă că voi câștiga 10 lei în instanță peste 5 ani, fără să-mi fac o analiză că voi plăti 15 până atunci și nimeni nu îmi garantează ce se va întâmpla.

Reporter: Ce ar fi de recomandat colegilor din sistemul bancar legat de posibilitatea băncilor de a soluționa problemele prin intermediul CSALB?

Roxana Maria Hidan: Transferul de încredere care se realizează prin acest Centru este cel mai important lucru. Împreună ne potențăm modalitatea de a le arăta consumatorilor și o altă față, aceea că băncile nu sunt dușmanul poporului. Suntem aici nu pentru a le face viața mai grea oamenilor, ci mai ușoară și vrem să punem umanitate în relația pe care o avem cu consumatorii.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: Roxana Hidan, negociere, CSALB, banci, OTP Bank, IRCC, executare silita, Ionut Stefan, Robor, bani, inflatie, Biroul de Credit, consumatori
Gabriela Dinu 07/06/2022
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Studiu ING Bank: 8 din 10 români cred că prețurile vor crește în medie cu 25% în perioada următoare. Wenka Booij: Cu toate că se confruntă cu dificultăți, românii sunt destul de reticenți în a folosi un buget lunar, fie că vorbim de unul scris pe o hârtie sau gestionat într-o aplicație
Next Article BCR majorează până la 4,2% dobânzile pentru depozitele la termen în lei deschise digital, pentru persoane fizice

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

2 zile ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

2 zile ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?