Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Sondaj McKinsey: ce își doresc românii de la bănci
Share
Notification Show More
Latest News
#BankingNews20. Alexandru Păunescu, CSALB: ”Încrederea pe care au recâștigat-o băncile și clienții lor se datorează și publicațiilor precum Banking News, care au pus umărul la informarea corectă și educația financiară a consumatorilor”
Interviuri Stiri de top
Freddie Mercury primește propria monedă britanică. Cum arată și cât costă
Informații financiare
Nou semnal solid de încredere din partea investitorilor internaționali: BCR atrage 500 milioane euro în cea de-a doua emisiune de euroobligațiuni. Sergiu Manea: Succesul emisiunii este un vot de încredere nu doar pentru BCR, ci și pentru direcția în care evoluează economia țării
Stiri de top
Cum a fost în primul MoonShotX Bootcamp din acest an, pentru cele 21 de companii românești selectate în programul susținut de Raiffeisen Bank. Cine sunt cei 100 de experți gata să inspire următoarea generație de lideri
Stiri de top
TEKUNI, cel mai amplu program pentru tinerii antreprenori din România, a fost lansat la Timișoara, cu sprijinul UniCredit
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Sondaj McKinsey: ce își doresc românii de la bănci
Stiri de top

Sondaj McKinsey: ce își doresc românii de la bănci

Gabriela Dinu
Last updated: 18/08/2020 15:53
Gabriela Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

Un sondaj realizat de McKinsey & Company arată că românii au nevoie imediată de sprijin din partea băncilor pentru o creditare mai convenabilă, dar și de servicii îmbunătățite accesibile prin intermediul canalelor digitale.

Canalele digitale poat ajuta băncile să crească gradul de satisfacție al clienților

21% dintre români, cel mai mare procent dintre țările europene incluse în sondaj, au indicat o performanță peste așteptări, în ultimele luni, a băncilor la care sunt clienți. Alți 61% au declarat că interacțiunile cu banca au fost conform așteptărilor lor. Acest aspect ar putea indica, într-o anumită măsură, așteptările mai scăzute ale clienților locali dat fiind faptul că băncile din țările Europei de Vest sunt mai avansate în ceea ce privește serviciile oferite prin intermediul canalelor digitale.

Totodată, 52% dintre aceștia și-ar dori ca banca să renunțe la comisioanele pentru plata întârziată aferente cardului de credit sau altor împrumuturi în această perioadă de incertitudini generate de pandemia COVID-19.

Prin urmare, întrucât așteptările consumatorilor români vor crește până la nivelul celor din Europa de Vest, băncile locale vor fi, în curând, nevoite să-și îmbunătățească nivelul serviciilor atât în ceea ce privește condițiile și serviciile de creditare, cât și soluțiile de consiliere și asistență. Aceste priorități emergente sunt susținute, de asemenea, de feedback-ul dat de clienți deoarece canalele digitale care permit tranzacții online complete (’’E2E’’) și rapide pentru toate activitățile bancare ar fi un punct forte pentru bănci, potrivit declarațiilor a 44% dintre utilizatorii locali.

De asemenea, 31% dintre români, cel mai probabil mai puțin experimentați digital, s-ar simți mai confortabil dacă banca i-ar ajuta să devină mai familiarizați cu cât mai multe dintre serviciile disponibile prin intermediul telefonului mobil sau online pentru tranzacții sau alte interacțiuni cu banca.

„Băncile au câteva oportunități clare de a-și susține clienții, pornind de la nevoile curente ale acestora. Una, imediată, ar fi să continue să ofere sprijin financiar prin diverse facilități la plata pe termen scurt pentru clienții aflați în situații dificile. O alta, pe termen lung însă, ar fi să se concentreze pe <>, dincolo de digitalizarea de bază și să îmbunătățească disponibilitatea și accesibilitatea serviciilor bancare către toate categoriile de clienți, independent de gradul acestora de maturitate digitală”, a declarat Alexandru Filip, Managing Partner al biroului din București și lider al Digital & Analytics Practice în Europa Centrală al McKinsey & Company.

Canalele digitale (atât online, cât și prin telefonul mobil) sunt deja utilizate pe scară largă: peste 70% dintre respondenți sunt conectați, în această perioadă, la platformele web sau aplicațiile mobile ale băncilor. Canalele digitale generează, de asemenea, un nivel de satisfacție semnificativ mai mare în rândul clienților față de cele tradiționale (peste 50% au declarat că sunt foarte satisfăcuți de canalele digitale vs. aproximativ 30% privind cele non-digitale), subliniind că o rată mai mare de adopție a canalelor digitale ar putea ajuta băncile să crească nivelul de satisfacție în rândul clienților, dacă se concentrează în continuare pe dezvoltarea acestora.

Primul set de rezultate al “Financial Pulse Survey”, comunicat în luna iulie, a arătat că 54% dintre români consideră că situația lor financiară curentă este destul de precară. Aproape 50% dintre consumatori au înregistrat o reducere a veniturilor și a economiilor, în timp ce mai puțin de 33% au reușit să își reducă cheltuielile casnice. 60% dintre ei au economii suficiente pentru cel mult 4 luni sau chiar mai puțin, la care pot apela în eventualitatea pierderii locului de muncă sau a scăderii veniturilor. Mai multe detalii sunt disponibile aici.

Citește studiul AICI

„Financial Pulse Survey” a fost realizat în România în iunie 2020 și a cuprins peste 500 de respondenți. Rezultatele au fost ajustate astfel încât cifrele să reflecte populația din România cuprinsă între 18 și 80 de ani.

You Might Also Like

#BankingNews20. Alexandru Păunescu, CSALB: ”Încrederea pe care au recâștigat-o băncile și clienții lor se datorează și publicațiilor precum Banking News, care au pus umărul la informarea corectă și educația financiară a consumatorilor”

Nou semnal solid de încredere din partea investitorilor internaționali: BCR atrage 500 milioane euro în cea de-a doua emisiune de euroobligațiuni. Sergiu Manea: Succesul emisiunii este un vot de încredere nu doar pentru BCR, ci și pentru direcția în care evoluează economia țării

Cum a fost în primul MoonShotX Bootcamp din acest an, pentru cele 21 de companii românești selectate în programul susținut de Raiffeisen Bank. Cine sunt cei 100 de experți gata să inspire următoarea generație de lideri

TEKUNI, cel mai amplu program pentru tinerii antreprenori din România, a fost lansat la Timișoara, cu sprijinul UniCredit

ETF-ul BET Patria-Tradeville trece pragul de 700 mil. lei și ajunge la 31.000 de investitori. Răzvan Pasol: Investiția la bursă trebuie gândită întotdeauna ca o investiție pe termen lung, pentru a depăși eventualele fluctuații inevitabile ale prețurilor acțiunilor

TAGGED: digitalizare banking, canale online, banci, comisioane, online, digitalizare, digital banking
Gabriela Dinu 18/08/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Raiffeisen Bank vă oferă Zilele Enescu: trei zile și trei nopți, o aniversare cu poveste
Next Article 7 indicatori pe care banca îi urmărește în procesul de creditare. BCR a lansat ghidul pentru antreprenori „La ce ne uităm când credităm” . Sergiu Manea: ”Nu orice credit se potrivește oricărei situații”
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

#BankingNews20. Alexandru Păunescu, CSALB: ”Încrederea pe care au recâștigat-o băncile și clienții lor se datorează și publicațiilor precum Banking News, care au pus umărul la informarea corectă și educația financiară a consumatorilor”

16 ore ago

Nou semnal solid de încredere din partea investitorilor internaționali: BCR atrage 500 milioane euro în cea de-a doua emisiune de euroobligațiuni. Sergiu Manea: Succesul emisiunii este un vot de încredere nu doar pentru BCR, ci și pentru direcția în care evoluează economia țării

o zi ago

Cum a fost în primul MoonShotX Bootcamp din acest an, pentru cele 21 de companii românești selectate în programul susținut de Raiffeisen Bank. Cine sunt cei 100 de experți gata să inspire următoarea generație de lideri

2 zile ago

TEKUNI, cel mai amplu program pentru tinerii antreprenori din România, a fost lansat la Timișoara, cu sprijinul UniCredit

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?