DreptulLaBanking, o inițiativă a băncilor din România, invită toți adulții interesați să își testeze cunoștințele pe teme financiare și de siguranță online la “Taraba cu Parale” amplasată în Piața Obor din București, în perioada 25-27 aprilie 2024, se arată într-un comunicat de presă remis de Asociația Română a Băncilor.
“Taraba cu Parale” este un nou concurs de educație financiară și digitală, organizat în cadrul campaniei #DreptulLaBanking, dezvoltată de bănci cu sprijinul Asociației Române a Băncilor (ARB). La “Taraba cu Parale” participanții adulți vor putea răspunde la un quiz cu întrebări pe teme financiare și de siguranță online, iar cei care vor oferi răspunsuri corecte în proporție de 100% sau 90% vor fi recompensați cu diverse premii, inclusiv pot fi premii în bani.
La “Taraba cu Parale” românii au șansa să afle nivelul lor de cunoștințe financiare și digitale și să descopere noi informații care contribuie la bunăstarea și siguranța lor financiară.
Scorul de alfabetizare financiară, calculat în baza cunoștințelor financiare și a comportamentului, nu mai poziționează România pe ultimul loc în clasament, ci pe locul trei la finele topului UE27 după Letonia și Portugalia, potrivit studiului Eurobarometru al Comisiei Europene.
România face pași în direcția bună, în raport cu poziționarea în clasamentul european. Românii se situează cel mai bine în rândul statelor UE la comportamentul financiar, cu o pondere de 82% a celor care au răspuns corect, comparativ cu o medie europeană de 65%. Eforturile realizate în special în ultimul deceniu prin programele de educație financiară devin sesizabile la nivel național.
Campania #DreptulLaBanking și-a propus să premieze în diverse orașe cunoștințele românilor în materie de economisire, gestionarea banilor și evitarea fraudelor și a realizat mai multe concursuri în acest scop.
DreptulLaBanking a luat naștere în anul 2020 din dorința băncilor din România de a crește gradul de conștientizare și de educație financiară pentru persoanele de toate vârstele din zone rurale sau urbane, indiferent de situația economică, etnie sau religie. Principalele obiective ale campaniei vizează înțelegerea modului în care funcționează băncile, utilizarea adecvată a produselor și serviciilor bancare și acumularea de noi cunoștințe din domeniul financiar bancar.
Asociația Română a Băncilor continuă să dezvolte programe, acțiuni și diferite tipuri de conținut, în numele băncilor, cu scopul de a crește nivelul de cunoștințe financiare din România. Asociația Română a Băncilor a contribuit la elaborarea Strategiei Naționale de Educație Financiară și va implementa alături de autorități programele de educație financiară. Președintele României a conferit Asociației Române a Băncilor Ordinul „Meritul Industrial și Comercial” în grad de „Ofițer” în semn de apreciere pentru contribuțiile la promovarea educației economice și financiare, prin diseminarea cunoștințelor specifice în dezvoltarea comportamentelor economice responsabile.