Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Un studiu VISA arată că 6 din 10 români preferă plățile digitale. Atitudinea noastră față de bani: Sceptici, Visători sau Stăpânii Lumii?
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Un studiu VISA arată că 6 din 10 români preferă plățile digitale. Atitudinea noastră față de bani: Sceptici, Visători sau Stăpânii Lumii?
Stiri de top

Un studiu VISA arată că 6 din 10 români preferă plățile digitale. Atitudinea noastră față de bani: Sceptici, Visători sau Stăpânii Lumii?

Gabriela Dinu
Last updated: 02/06/2022 15:08
Gabriela Dinu 3 ani ago
Share
VISA
SHARE

Rezultatele celui mai recent studiu internațional „Atitudini față de metodele de plată”, comandat de eService și alte entități ale Grupului EVO, arată că aproape 6 din 10 români declară că plătesc prin mijloace digitale datorită ușurinței în utilizare și confortului. Visa este partener al studiului în Europa Centrală și de Est, inclusiv în România.

Contents
MAGAZINELE CARE OFERĂ PLĂȚI DIGITALE, MAI ACCESIBILE PENTRU CONSUMATORIVISURI ȘI REALITATE – CUM ÎȘI ADMINISTREAZĂ ROMÂNII BANII

Studiul arată că 51% dintre consumatorii români au tendința de a-și achita cumpărăturile cu cardul. Atunci când aleg numerarul, motivul principal este indisponibilitatea plăților digitale la anumite magazine sau la furnizori de servicii. Acesta este răspunsul unei treimi dintre respondenții care plătesc adesea cu numerar. Este de remarcat faptul că plățile digitale domină ca metodă de plată preferată de români pentru cumpărăturile online. Jumătate dintre respondenți au plătit pentru ultima lor achiziție din magazin cu un card sau folosind un telefon, un smartwatch sau un alt dispozitiv. La o întrebare similară despre ultima lor achiziție online, doar 14% dintre respondenți au răspuns că au plătit ramburs.

„În martie 2022 am realizat Sondajul „Atitudini față de metodele de plată”. Anul acesta am acoperit deja 14 țări, inclusiv din afara Europei. Rezultatele ne permit să urmărim modul în care forma preferată de plată se schimbă sub privirile noastre. Așa cum schimbul de produse a fost înlocuit la un moment dat cu o formă universală de plată, cum ar fi monezile și ulterior bancnotele, acestea sunt acum înlocuite la rândul lor de moneda electronică – mai fiabilă și mai sigură. Observăm dinamica acestui proces în diverse piețe, printre care se numără unele mai avansate – ca Marea Britanie, Irlanda, Polonia sau România, precum și unele în care evoluția plăților doar accelerează. Însă este clar că pretudindeni plățile electronice au devenit o parte importantă a dezvoltării economiei și a societății digitale”, a declarat Joanna Sekcka, Președintele Consiliului eService.

MAGAZINELE CARE OFERĂ PLĂȚI DIGITALE, MAI ACCESIBILE PENTRU CONSUMATORI

Rezultatele studiului arată că magazinele care oferă metode de plată digitale sunt clar percepute într-un mod pozitiv de către consumatorii români – 77% dintre respondenți consideră că acestea sunt moderne și 72% dintre ei cred că sunt centrate pe client. În continuare, este loc pentru dezvoltarea plăților digitale în România. Când respondenților din România li s-a cerut să-și amintească ultima dată când au vrut să plătească cu cardul, dar nu au putut, 16% dintre aceștia au spus că nu au găsit o astfel de opțiune în magazin și 29% au spus că terminalul POS era defect.

Conform rezultatelor sondajului, plățile digitale nu sunt disponibile în principal în piețele tradiționale (48%), pentru plata lucrărilor de construcții sau reparații la domiciliu (39%) și la coafor, frizerie sau salonul de cosmetică (35%). De asemenea, românii au spus că nu pot plăti digital călătoriile cu taxiul (31%).

„Credem că o lume deschisă și mai conectată este aceea în care consumatorii și companiile se bucură de o mai mare alegere și flexibilitate. De aceea promovăm o lume cu acces mai larg la plăți digitale rapide, sigure și de încredere. În practică, aceasta înseamnă că Visa sprijină ecosistemul de plăți din regiunea ECE, inclusiv România, pentru ca numărul terminalelor care acceptă plăți cu cardul să crească, iar experiența zilnică de plată a consumatorilor să se îmbunătățească prin introducerea pe piața românească a unor noi produse și soluții de plată, în parteneriat cu băncile partenere, acceptatorii de plăți și alte instituții financiare”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.

Consumatorii români și-ar dori să poată plăti digital oriunde, iar aceste așteptări au crescut în timpul pandemiei de COVID-19, astfel încât inițiativele care ajută afacerile mici să facă pasul către digital sunt și mai importante în acest moment. Una dintre inițiativele Visa de anul trecut a fost lansarea platformei integrate #marileafacerimici în România, prin intermediul căreia IMM-urile pot accesa atât informații despre soluțiile digitale disponibile, cât și oferte speciale de la partenerii locali, ajutându-le să se adapteze la noul mediu post-pandemie. La fel de importantă este sprijinirea afacerilor în tranziția lor către comerțul electronic – deoarece studiul arată că aproape jumătate dintre români au făcut ultima lor plată online.

VISURI ȘI REALITATE – CUM ÎȘI ADMINISTREAZĂ ROMÂNII BANII

Rezultatele studiului arată că banii sunt pentru români un mijloc de a atinge valori și de a-și asigura un sentiment de independență și libertate de alegere. Rezultatele cercetării au confirmat și popularitatea în creștere a serviciilor bancare digitale în țară. De obicei, românii preferă să contacteze banca de la distanță – 70% dintre respondenți folosesc servicii de internet banking de cel puțin 2-3 ori pe lună și un procent puțin mai mare dintre consumatorii români (73%) folosesc la fel de des și aplicații de mobile banking. Ei percep serviciile bancare ca pe o modalitate de a-și gestiona banii. Românii își controlează și își planifică cheltuielile, fiind, de asemenea, parțial interesați de modalități de creștere a averii lor.

Pentru a înțelege mai bine atitudinile românilor față de bani și cum se pot schimba acestea, cercetătorii au împărțit respondenții în șase categorii:

• Scepticii – nu le place să investească sau să se ocupe de bani și nu au încredere în instituții, consideră că e mai bine să țină banii în casă.
• Supraviețuitorii – trebuie să-și planifice cheltuielile cu atenție. Se întâmplă să cheltuiască aproape imediat toți banii obținuți. Au un buget limitat și sunt concentrați să supraviețuiască.
• Bogații – își controlează banii și cheltuielile, dar banii sunt doar un mijloc pentru atingerea unui scop – îi au, dar nu trebuie să se gândească la asta tot timpul și să-și facă griji.
• Stăpânii lumii – cheltuiesc bani rapid pe ceea ce își doresc, fără control – la urma urmei, sunt stăpânii lumii.
• Visătorii – si-ar dori sa aibă multe, dar deocamdată nu prea au, nu gestionează banii în mod serios.
• Eficienții – își gestionează în mod conștient banii – folosesc oferte promoționale, își planifică cheltuielile și investesc capital. Ei apreciază libertatea de alegere, așa că nu resping nicio formă de plată.

În România predomină categoriile Stăpânii Lumii și Scepticii (21% fiecare), ceea ce arată că oamenii au dificultăți în a economisi bani, dar nici cheltuirea acestora nu le face prea multă plăcere. În același timp, ei nu sunt convinși că este util să folosească serviciile bancare. A treia cea mai frecventă categorie din România sunt Eficienții (18%), iar cea mai rar întâlnită categorie sunt Visătorii (11%).

DESPRE STUDIU

Studiul internațional „Atitudini față de metodele de plată” a fost comandat de EVO Payments International și realizat de institutul de cercetare ARC Rynek i Opinia în martie 2022, folosind metodologia CAWI (respondenții au fost invitați să participe la un sondaj prin internet). Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ din populația în vârstă de 18-65 de ani a fiecărei țări – un total de 8.931 de respondenți. Datele au fost colectate din 14 țări (Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, România, Croația, Bulgaria, Slovenia, Germania, Irlanda, Marea Britanie, Mexic, Spania, Portugalia). Visa este partener al studiului în opt țări din Europa Centrală și de Est, inclusiv România. Scopul general al studiului a fost de a colecta informații despre atitudinile și comportamentul oamenilor față de diferite metode de plată.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: economisire, pandemie, banca, COVID, bani, „Atitudini față de metodele de plată”, cardul, online, plata, consumatorii, mobile banking, Elena Ungureanu, IMM, digital, card, plati digitale, Visa, cumparaturi online
Gabriela Dinu 02/06/2022
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article BRD a lansat raportul de sustenabilitate pe 2021. François Bloch: ”Dezvoltarea economică nu mai poate fi concepută fără să avem în vedere schimbările climatice”
Next Article Banca Transilvania a achiziționat Țiriac Leasing

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

o zi ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?