Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Fenoghen, CSALB: Multe bănci refuză medierea CSALB, deși costurile ar fi de zece ori mai mici decât în instanță
Share
Notification Show More
Latest News
Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania
Stiri de top
UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România
Stiri de top
Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România
Analize Stiri de top
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Fenoghen, CSALB: Multe bănci refuză medierea CSALB, deși costurile ar fi de zece ori mai mici decât în instanță
Stiri de top

Fenoghen, CSALB: Multe bănci refuză medierea CSALB, deși costurile ar fi de zece ori mai mici decât în instanță

bankingnews.ro
Last updated: 21/09/2017 14:41
bankingnews.ro 8 ani ago
Share
SHARE

O bancă achită unei firme de avocatură minimum 2.000 de euro pentru un litigiu împotriva unui client,  iar costul poate crește dacă există și fază de apel și este nevoie și de administrare probe. În cazul în care clientul băncii pierde, costurile de judecată îi sunt imputate. Dacă apelează la CSALB, o bancă trebuie să achite 993 de lei (circa 200 de euro), 675 de lei fiind onorariul unui conciliator, iar clientul nu achită nimic, a spus Vladimir Fenoghen, director al Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul bancar, în cadrul unui seminar organizat astăzi de Finmedia.

Cu toate astea, din 239 de cereri adresate de clienții băncilor la CSALB, 141 de dosare au fost clasate,90%  din cauza refuzului băncilor. Astfel, în 2017 s-au format numai 61 de dosare din care au fost soluționate 40 de dosare iar 21 sunt în lucru.

Fenoghen a trecut în revistă și câteva cazuri rezolvate de CSALB. Astfel, un client bancar a obținut o reducere a soldului cu 18.500 de euro pentru un credit ipotecar, datorită eliminării unor comisioane și a reducerii dobânzii. Un alt client a obținut o scădere de sold cu 15.000 de franci elvețieni, iar un client o scădere de rată de la 1.300 de lei la 600 de lei.

Șeful CSALB a atras atenția că litigiile sunt soluționate mult mai rapid prin intermediul CSALB decât în instanță, în condițiile în care „media de soluționare a litigiilor la CSALB este între 45 și 50 de zile. În instanță, de la inițierea acțiunii, primul termen dat este după circa 3 luni. Or, CSALB are obligația de a rezolva disputele în maximum 90 de zile. Cea mai rapidă speță a fost soluționată într-o singură zi.”

Cazurile sesizate de clienții bancari nu vizează doar probleme legate de credite. Au existat și plângeri legate de depozite, de felul în care s-au derulat schimburi valutare sau s-au făcut plăți. Cei mai mulți clienți care se adresează CSALB solicită „reduceri de comsioane, eliminări de clauze abuzive, radierea din Biroul de credit, conversii, sau sesizează nerespectarea anumitor condiții de către comercianți”.

You Might Also Like

Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

TAGGED: banci, banca, dobanzi, dosare, CSALB, Vladimir Fenoghen
bankingnews.ro 15/09/2017
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Andreea Pipernea este noul CEO al NN Pensii
Next Article Acum nouă ani, lumea modernă experimenta cea mai grea criză financiară

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania

11 ore ago

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

o zi ago

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

o zi ago

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

6 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?