[dropcap]B[/dropcap]ancile nu vor mai fi la fel de agresive pe segmentul produselor de economisire, in conditiile in care pe piata se resimte un surplus de lichiditate si o nevoie acuta pentru finantarea economiei. Rasvan Radu, CEO UniCredit Tiriac Bank, considera ca se observa deja o diminuare a interesului institutiilor de credit pentru promovarea depozitelor.
Aceasta tendinta este sustinuta de trendul de scadere a dobanzilor la produsele de economisire, care constituie principalul element de atractie pentru romanii care pun bani deoparte. In opinia oficialului UniCredit Tiriac Bank, concurenta acerba din ultimii ani pe nisa resurselor atrase a avut un impact considerabil si asupra profitabilitatii sistemului bancar per total.
Totusi, Rasvan Radu anticipeaza o concentrare a atentiei bancilor catre produsele de economisire cu maturitati mai mari, segment de piata experimentat in ultima vreme de tot mai multe banci. UniCredit Tiriac Bank va continua sa ofere dobanzi in media pietei pentru resursele atrase, pentru a mentine atractivitatea depozitelor constituite.
Ce segment de clientela poate genera crestere pe creditare
[dropcap]U[/dropcap]niCredit Tiriac Bank a inregistrat in 2012 o crestere spectaculoasa de 54% a portofoliului de credite destinate intreprinderilor mici si mijlocii. Rasvan Radu spune ca aceasta evolutie peste asteptari s-a datorat noii strategii adoptate in 2012 de banca ce a presupus un focus pe produsele de serviciile destinate IMM-urilor. De asemenea, potrivit oficialului UniCredit Tiriac Bank, competitia pe segmentul IMM a devenit mult mai scazuta fata de anii anteriori, in prezent multe banci cautand sa-si restructureze portofoliile si sa-si rezolve problemele cu imprumuturile neperformante accesate de micii intreprinzatori.
Seful bancii considera ca acest segment de clientela poate genera in continuare un salt considerabil a activitatii de creditare, avand in vedere necesarul de finantare pe care-l au afacerile mici si mijlocii. Tocmai de aceea, UniCredit Tiriac Bank se asteapta ca in 2013 sa inregistreze rezultate pozitive pe zona creditarii IMM-urilor.