Mihaela Ciupală, account manager MasterCard, este de părere că, în România, potențialul pieței de carduri poate fi exploatat prin consolidarea a trei piloni principali ai activității companiilor din domeniul de profil.
”Avem nevoie de trei piloni principali pentru a fructifica potențialul industriei de carduri, respectiv tehnologia, infrastructura și, poate cea mai importantă, apetența clienților pentru utilizarea acestor instrumente de plată”, a precizat Mihaela Ciupală, în cadrul celei de-a doua ediții a conferinței ”EU plătesc cu cardul”, organizată de publicația online www.bankingnews.ro.
În opinia sa, România a ținut pasul cu noutățile din domeniul tehnologiei, însă mai are de lucru în ceea ce privește infrastructura și educarea consumatorilor. ”Aportul nostru este bine-venit și este foarte important pentru a realiza o modificare semnificativă. Se observă o schimbare de mentalitate a consumatorului, însă aceasta nu este nici de amploarea dorită și nici nu are impactul încă pentru a diminua ecartul pe care-l avem față de alte țări din regiune”, a declarat Mihaela Ciupală.
În privința infrastructurii, oficialul MasterCard a subliniat faptul că se observa o aglomerare de ATM-uri și POS-uri în orașele foarte mari, cu un decalaj major însă pentru orașele mici și zona rurală.
”Aici, avem un instrument foarte bun de a penetra această zonă și în același timp în educarea financiară a consumatorilor care sunt obișnuiți doar să retragă bani de la ATM, reprezentat de tichetele electronice de masă care sunt carduri moderne contactless, ce pot fi folosite doar pentru plăți la comercianți și care nu permit retrageri de numerar”, a subliniat Mihaela Ciupală.
Reprezentantul MasterCard a mai menționat că, în ciuda faptului că proiectul de lege care prevede retragerea de numerar de la POS poate părea contradictorie cu alte legi care să descurajeze tranzacțiile cu numerar, acest act normativ poate genera creșterea infrastructurii în zona rurală și să dea astfel acces mai multor oameni la plățile cu cardul.
Conferința ”EU plătesc cu cardul” este un proiect dezvoltat de publicația online www.bankingnews.ro cu susținerea Asociației Române a Băncilor, Partenerii evenimentului fiind Visa, MasterCard, Banca Transilvania, BCR și Idea Bank, cărora le mulțumim, pe această cale, pentru implicare.