Proiectul BankingNews se consolidează, prin lansarea unei reviste tipărite, full color de 100 de pagini. Asumată ca un exercițiu jurnalistic de elită prin conținut, concept și înfățișare, util pentru cititori, Revista BankingNews va avea o apariție trimestrială, fiind distribuită pe bază de abonament și printr-un program de marketing direct. Edițiile din acest an vor fi disponibile în lunile Martie 2017, Iunie 2017, Septembrie 2017 și Decembrie 2017.
”Acum, când proiectul BankingNews se consolidează, dând viață și unei reviste tipărite, mulți ar putea spune că este o nebunie să te apuci să bați drumul în sens invers. Și nu degeaba, în condițiile în care pare că am ales să mergem pe contrasens, când presa scrisă se îndreaptă spre Internet. Cu toate acestea, cred, cu tărie, că se poate construi o revistă tipărită bazată, cu precădere, pe ideea furnizării de informații unicat. Noi avem informațiile, cititorii noștri au nevoie de ele, iar pentru a avea acces la ele, aceștia din urmă vor cumpăra abonamente”, a declarat Cornel Dinu, project manager BankingNews.
Comenzile de abonamente se pot realiza pe e-mail la abonamente@bankingnews.ro sau completând formularul disponibil la www.bankingnews.ro/abonamente (CLICK AICI). Pentru detalii, ne puteți contacta la telefon 0770.997.921.
Ce vei citi în Numărul 1 al Revistei BankingNews
Structurată de șase capitole, prima ediție a Revistei BankingNews cuprinde date, în exclusivitate, despre activitatea de creditare ipotecară și piața cardurilor, furnizând în premieră un clasament al băncilor lideri pe aceste segmente (pe baza informațiilor colectate de la fiecare creditor în parte), interviuri cu cei mai „în vogă” executivi din domeniu (reprezentanți ai liderilor din sistem dar și manageri de bănci ce se pregătesc de schimbări majore), cât și o radiografie organizațiilor de protecție a consumatorilor care redau cum a evoluat relația dintre clienți și bănci și ce perspective se întrevăd.
OPINIE
* Florin Dănescu, Președinte Executiv Asociația Română a Băncilor
”Mesaj către cei din linia întâi” (pag. 4 – 7)
* Bogdan Căpraru, Prof. Univ. Dr. Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iasi
”Despre meseria de bancher la confluența dintre generații și cum se poate ajunge la simbioză” (pag. 8 – 9)
* Adrian Vasilescu, Consultant de Strategie la Banca Națională a României
”Legea și numai legea stabilește ce să facă și ce să nu facă Banca Centrală” (pag. 10 – 12)
* Sergiu Oprescu, Președinte Consiliul Director al Asociației Române a Băncilor și Președinte Executiv Alpha Bank
”Ce fel de creștere economică în România după 2008?” (pag. 14 – 15)
* Eugen Rădulescu, Director Direcția Stabilitate Financiară Banca Națională a României
”Cu glontele pe la ureche” (pag. 16 – 18)
DOSAR
* Creditarea ipotecară, încotro?
Singurul produs de creditare care a crescut puternic și în criză, împrumutul ipotecar, a avut în 2015 și 2016 doi ani de apogeu. În ultima perioadă, acesta a fost obiectul predilect al reglementărilor din domeniul bancar, ce au avut ca efect echilibrarea raportului bănci – clienți. Ultimii ani au adus și o responsabilizare a clienților, care se împrumută pe perioade mai scurte și aduc un avans consistent. Pentru 2017, bancherii estimează tot o creștere accelerată a creditării ipotecare, susținută de programul Prima Casă și de refinanțări. Materialul ne arată evoluția creditului ipotecar din ultimii 10 ani, cum își împart băncile această piață, profilul clienților și două opinii formulate de specialiști din domeniu. (pag. 19 – 36)
INTERVIU
* Dana Demetrian, Vicepreședinte Retail BCR (pag. 37 – 46)
* Radu Grațian Ghețea, Președinte CEC Bank (pag. 47 – 52)
* Laszlo Diosi, Președinte OTP Bank (pag. 53 – 55)
ANALIZĂ
* Ce asociații asigură protecția consumatorilor și ce planuri au
Așa cum era firesc, dezvoltarea pieței de produse și servicii bancare și tensiunile care au apărut în relația dintre clienți și bănci au condus la apariția mai multor asociații de protecție a consumatorului. Prin profilul activității lor, aceste entități reprezintă clienții în negocierile cu băncile, inițiază legi ce promovează mai multe drepturi pentru consumatori și chiar reprezintă în instanță interesele acestora. În cele ce urmează, am reunit punctele de vedere ale reprezentanților celor mai importante organizații de protecție a consumatorilor din sectorul financiar-bancar. Este o trecere în revistă a realizărilor din ultimii ani, dar și o prezentare a planurilor și așteptărilor pentru viitor. (pag. 85 – 96)
STUDIU DE PIAȚĂ
* Industria cardurilor bancare
Cardurile alcătuiesc cel mai interesant segment al industriei bancare din România, evoluția portofoliilor băncilor locale din ultimii ani dezvăluind un tablou efervescent. Pe nicio altă nișă a activității bancare nu se observă o concurență mai acerbă și o disponibilitate mai pronunțată spre dezvoltare, investiții și inovație. Unul dintre cele mai importante aspecte care trebuie punctat are în vedere trendul profund ascendent pe care s-a înscris, în ultimii ani, piața cardurilor de credit. Materialul de față prezintă pe larg cifrele statistice despre portofoliile de carduri, cum se raportează băncile la această activitate, ce sume sunt tranzacționate pe carduri și cum utilizează românii aceste instrumente de plată. Mai mult, avem în față câteva comentarii susținute de unii dintre cei mai importanți specialiști ai industriei de profil: George Anghel – Asociația de Plăți Electronice din România, Cătălin Crețu – VISA, Cosmin Vladimirescu – MasterCard, Oana Ilaș – Banca Transilvania și Dana Mușat – BCR. (pag. 63 – 84)
REPORTAJ
* Cum decurge un curs de educație financiară într-o sucursală BCR
Bancherii și-au părăsit birourile unde fac calcule zi de zi și au îmbrăcat hainele de profesori. Țin cursuri românilor, pentru a-i învăța cum să-și gestioneze mai bine bugetul. Am participat la un astfel de training, organizat de BCR. Instituția de credit a demarat încă din 2016 un program de cursuri, în care românii învață cum să echilibreze veniturile și cheltuielile, ca să aibă bani și pentru îndeplinirea viselor. (pag. 57 – 62)