Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: François Bloch, BRD: ”Criza economică a fost o oportunitate pentru bănci pentru a-și revizui modelele de afaceri”
Share
Notification Show More
Latest News
Banca Transilvania lansează o ofertă promoțională cu dobândă fixă pe 2 ani la creditul imobiliar, o premieră pe piața bancară
Stiri de top
10 metode și canale bancare de fraudă. Ce reclamă consumatorii în cererile adresate CSALB? Există soluții? Alexandru Păunescu: Consumatorii nu trebuie să-și expună toate economiile pe contul cu care fac tranzacții
Stiri de top
Banca Transilvania va acorda dividende suplimentare și va lansa noi emisiuni de obligațiuni. Horia Ciorcilă: ”Ne bucurăm că putem să oferim lichiditate și sprijin acționarilor noștri, într-o perioadă cu provocări”
Stiri de top
Românii vor putea renunța la credit în 14 zile. Ce alte schimbări aduce noua lege a creditelor de consum și cum vor fi protejați clienții
Stiri de top
Guvernul consolidează rolul pe care îl are Banca de Investiții și Dezvoltare în susținerea investițiilor verzi și implementarea Fondului pentru Modernizare
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Interviuri > François Bloch, BRD: ”Criza economică a fost o oportunitate pentru bănci pentru a-și revizui modelele de afaceri”
Interviuri

François Bloch, BRD: ”Criza economică a fost o oportunitate pentru bănci pentru a-și revizui modelele de afaceri”

Cornel Dinu
Last updated: 14/01/2019 17:58
Cornel Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

”Ceea ce a fost complet nou la criza financiară din 2008 a fost că, spre deosebire de precedentele recesiuni ciclice, aceasta a pus sub semnul întrebării însăși esența activității bancare”, susține François Bloch, Directorul General al BRD – Groupe Société Générale, în cadrul unui comentariu pus la dispoziția Revistei BankingNews. ”Profesia bancară constă, prin definiție, în gestionarea riscurilor, dar a devenit clar nu numai că băncile au avut probleme să evalueze anumite riscuri, dar și faptul că au devenit ele însele o sursă de risc”, subliniază șeful instituției de credit franceze.

Această situație constituie, până la urmă, premisa întoarcerii la rolul bankingului tradițional și la fundamentele profesiei de bancher, prin asumarea băncilor ca și parteneri pentru proiectele clienților, finanțarea economiei prin transformarea depozitelor în împrumuturi și intermedierea între economii și investiții.

”Pot să spun că, de atunci, bancherii au învățat să fie mult mai agili și să se gândească întotdeauna „Ce s-ar întâmpla dacă?”. Provocarea nu se referă atât la anticiparea viitorului, cât la a fi atenți la noi surse de risc și de fragilitate pentru a construi un model de afaceri care să fie rezistent orice s-ar întâmpla”, menționează François Bloch.

În opinia sa, România nu a fost un caz în discuție atunci când s-a vorbit despre criza financiară. ”Aici, băncile nu au fost la originea crizei sau principalii ei actori, ci mai degrabă un fel de victime colaterale. Nu trebuie să uităm că statul nu a trebuit să salveze nicio bancă și că nu s-au cheltuit bani publici în acest sens”, spune Directorul General al BRD – Groupe Société Générale.

În toată această perioadă post-criză, multe proceduri au fost modificate, în special în ceea ce privește gestionarea riscurilor și s-ar putea spune că recesiunea din România s-a constituit ca și oportunitate pentru bănci pentru a-și revizui modelele de afaceri, începând cu crearea de credite până la relația cu clientul.

”Este greu să știm dacă ne vom mai confrunta într-o zi o altă criză de o asemenea amploare, însă băncile sunt acum mult mai bine pregătite. Și, în vremuri actuale, în care se adaugă noi provocări celor vechi – noi tehnologii, noi comportamente ale clienților, provocări sociale – ne propunem să contribuim pozitiv la construirea lumii de mâine și să rămânem un partener de încredere pentru toți clienții și asociații noștri”, conchide François Bloch.

You Might Also Like

Transferurile instant de bani, doar cu numărul de telefon au ajuns la peste 7,8 milioane de utilizatori în România, prin RoPay Alias. ING anunță că are deja înrolați 1,4 milioane de clienți, iar serviciul „se activează din ING Home’Bank în trei click-uri”

BRD Asset Management, 25 de ani de leadership și încredere. Povestea celui mai mare administrator de fonduri din România și direcțiile pentru viitor

Cum s-a reclădit încrederea dintre consumatori și bănci în ultimii 10 ani, în opinia lui Florin Dănescu (ARB) și Alexandru Păunescu (BNR)? Prin negociere, echitate și compromis în cadrul CSALB, ”care nu are importanță doar cantitativă, prin cazurile rezolvate, ci are și o importanță culturală, pentru că înlocuiește cultura conflictului”

BRD coordonează cel mai mare împrumut sindicalizat pentru retehnologizarea și extinderea Centralei Nucleare de la Cernavodă. Jean-Philippe Guillaume: Credem că investițiile în infrastructură sunt esențiale

Cum arată și cât de diferiți sunt clienții băncilor din România. Banca Transilvania, BCR, UniCredit Bank, BRD, Raiffeisen Bank, ING Bank și Revolut au fiecare un nucleu de clienți cu trăsături relativ distincte. Julien Zidaru, Exact Business Solutions – Research & Consulting: ”Datele confirmă că piața bancară din România nu este chiar uniformă”

TAGGED: BRD, François Bloch
Cornel Dinu 13/01/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article CEC Bank lansează Depozitul cu depuneri ulterioare. Laurențiu Mitrache: ”Produs flexibil, care beneficiază de o dobândă competitivă”
Next Article Michal Szczurek, ING Bank: ”Cea mai importantă lecție învățată de bănci este asumarea responsabilității pentru proprii clienți”
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Transferurile instant de bani, doar cu numărul de telefon au ajuns la peste 7,8 milioane de utilizatori în România, prin RoPay Alias. ING anunță că are deja înrolați 1,4 milioane de clienți, iar serviciul „se activează din ING Home’Bank în trei click-uri”

2 zile ago

BRD Asset Management, 25 de ani de leadership și încredere. Povestea celui mai mare administrator de fonduri din România și direcțiile pentru viitor

2 săptămâni ago

Cum s-a reclădit încrederea dintre consumatori și bănci în ultimii 10 ani, în opinia lui Florin Dănescu (ARB) și Alexandru Păunescu (BNR)? Prin negociere, echitate și compromis în cadrul CSALB, ”care nu are importanță doar cantitativă, prin cazurile rezolvate, ci are și o importanță culturală, pentru că înlocuiește cultura conflictului”

3 săptămâni ago

BRD coordonează cel mai mare împrumut sindicalizat pentru retehnologizarea și extinderea Centralei Nucleare de la Cernavodă. Jean-Philippe Guillaume: Credem că investițiile în infrastructură sunt esențiale

4 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?