De astăzi, clienții Băncii Transilvania și ai CEC Bank pot iniția plăți extrem de simplu între două conturi deschise la aceste bănci, utilizând doar numărul de telefon mobil al beneficiarului plății, prin intermediul serviciului AliasPay, dezvoltat și pus la dispoziție comunității bancare de către TRANSFOND. Sistemul central AliasPay este disponibil 24/7/365.
Consumatorii finali de servicii financiare din România vor putea utiliza AliasPay în măsura în care băncile la care au cont (furnizorii de servicii de plată) participă la acest serviciu.
Până în acest moment au existat soluții de plată cu utilizarea numărului de telefon mobil în locul IBAN-ului doar ca serviciu intrabancar (ambii clienți participanți la o plată au contul în aceeași bancă). AliasPay extinde posibilitatea de a plăti folosind numărul de mobil și între conturile a două bănci diferite, oricare ar fi acestea (interbancar) – atât timp cât respectivele bănci participă la AliasPay, acesta fiind principalul avantaj al soluției pentru inițiatorii de plăți, precum și un diferențiator puternic față de alte opțiuni din piață.
Pentru a deveni beneficiar al unor plăți prin AliasPay, orice client al unei bănci participante trebuie să își activeze mai întâi acest serviciu. Prin abonarea la AliasPay, datele alias-ului se transmit către TRANSFOND, astfel încât din acel moment clientul va putea primi sume în cont simplu, pe baza numărului său de telefon utilizat pentru inițierea plății de către orice client al unei bănci participante.
Libertatea de a plăti către orice cont al unui client înrolat în AliasPay este dublată de ușurința inițierii unei plăți pe baza contactelor din agenda telefonică și a altor numere de telefon înrolate în serviciu. Se poate face astfel o plată fără a fi necesară cunoașterea codului IBAN al destinatarul ei, fără a fi necesar un card, doar în baza unui număr de telefon.
Pentru bănci și furnizorii de servicii de plată nebancari, serviciul AliasPay aduce o serie de beneficii, printre care se numără: siguranță operațională, eficiență, asigurarea interoperabilității la nivel SEPA fără a necesita dezvoltări de către participant, arhivare electronică (opțional), HelpDesk disponibil 24/7/365, reutilizarea rețelelor de comunicații prin care instituțiile de plată sunt conectate deja la Casa de Compensare Automată administrată de către TRANSFOND. Nivelul de securitate și disponibilitate al serviciului este similar cu cel asigurat pentru funcționarea Casei de compensare a plăților interbancare, TRANSFOND punând la dispoziție, în cazul AliasPay, un timp de răspuns la interogări mai mic de 2 secunde.
Plata de tip AliasPay se inițiază prin intermediul platformei de mobile banking sau a altor aplicații de plată și poate fi o plată tradițională (transfer credit „normal” sau „urgent”) sau o plată instant (SCT Inst), în funcție de opțiunea de implementare a serviciului în cadrul fiecărei bănci și de alegerea de moment a clientului. Contul atașat unui alias va fi creditat de către banca beneficiarului și interogat de către banca inițiatorului unei plăți. Serviciul are la bază schema Asociației Române a Băncilor, adoptată și adaptată după schema similară a Consiliului European al Plăților, valabilă pe tot teritoriul Uniunii Europene, pentru plăți în euro.
„Ne bucurăm să fim parte din această premieră în sistemul bancar din România, prin lansarea opţiunii de transfer de bani interbancar folosind numărul de telefon mobil. Clienţii Băncii Transilvania au acces începând de azi la serviciul AliasPay prin aplicaţia BT Pay, folosită de peste 1,2 milioane de persoane. Mulţumim celor cu care dăm startul AliasPay, TRANSFOND şi CEC Bank, şi suntem încrezători că vom fi, cât de repede, tot mai multe bănci care oferă această soluţie pentru simplificarea banking-ului online de zi cu zi.” – Leontin Toderici, Director General Adjunct Operaţiuni, Banca Transilvania.
”Suntem bucuroși că CEC Bank se află printre primele bănci care s-au alăturat proiectului AliasPay încă de la început. Viitorul serviciilor bancare va include digitalizarea, iar serviciile de pe mobil câștigă din ce în ce mai multă popularitate. De exemplu, la CEC Bank, serviciile de Mobile Banking au depășit Internet Banking-ul. Noul serviciu AliasPay face mai ușoare transferurile de bani către prieteni și cunoscuți, doar pe baza numărului de telefon și, de asemenea, permite și efectuarea de plăți online. Nu se percep comisioane suplimentare pentru acest serviciu, ci doar comisioanele standard pentru plăti normale, urgente sau instant, care sunt reduse cu 60% pentru plățile inițiate prin canalele digitale.” – a declarat Mugur Podaru, Directorul Direcției Operațiuni la Distanță din cadrul CEC Bank.
”Datorită experienței de utilizare extrem de plăcute, rapidității și siguranței puse la dispoziția consumatorilor, suntem convinși că AliasPay va ”crea dependență” și se va extinde în ritm accelerat în piața de plăți din România, încadrându-se în gama ”serviciilor smart” ale vremurilor actuale. Din ce în ce mai multe instituții de plată (bănci și non-bănci) conștientizează importanța acestor servicii conexe plăților, care, mai devreme sau mai târziu vor funcționa ca instrumente de bază în derularea activităților economice și în viața privată. Așteptăm aceste instituții să devină cât mai curând participanți la serviciul AliasPay, pentru ca orice inițiator de plăți din România să aibă o adresabilitate extinsă a plăților pe baza numărului de telefon mobil. Dorim să mulțumim pe această cale echipelor de proiect și manageriale ale Băncii Transilvania și CEC Bank, din nou deschizători de drum împreună cu TRANSFOND, ca și la plățile de retail instant, pentru că ne-au fost alături și în această provocare finalizată cu succes, pentru implicare, deschidere și spiritul inovator.” – a declarat dl Sabin Carantină, Director General al TRANSFOND.