Cea mai mare bancă din SUA, JPMorgan, a făcut un pas uriaș în Metaverse, deschizând un lounge virtual în populara lume bazată pe blockchain, Decentraland, după ce a etichetat sectorul drept o oportunitate de 1 trilion de dolari, potrivit unui raport din luna ianuarie.
Tigrul întâmpină vizitatorii în lounge
Decentraland, o lume virtuală alimentată de tehnologia blockchain, permite utilizatorilor să cumpere teren și să creeze active de la zero. De asemenea, le permite să creeze camere, clădiri, chiar și orașe întregi. În cartierul Metajuku al jocului, o versiune virtuală a cartierului comercial Harajuku din Tokyo, banca și-a deschis lounge-ul Onyx.
Vizitatorii sunt întâmpinați de un tigru și de un portret digital al lui Jamie Dimon, CEO-ul JPMorgan. Dacă jucătorii urcă la etaj, pot urmări prezentarea unui director cu privire la economia criptomonedelor.
„Nu vă sugerăm că metaversul, așa cum îl știm astăzi, va prelua toate interacțiunile umane, ci mai degrabă, pentru a vă arăta numeroasele oportunități interesante, fie că vorbim de cadouri pentru consumatori sau branduri deopotrivă. Fie că este vorba de jucători mari de tehnologie, cum ar fi Microsoft care intenționează să creeze spații de lucru realiste sau un concert Ariana Grande în Fortnite, oportunitățile oferite de lumea interactivă, digitală par nelimitate. Metaversul se va infiltra probabil în fiecare sector într-un fel anii următori, cu oportunitatea de piață estimată la peste 1 trilion de dolari în venituri anuale”.
Raportul subliniază că JP Morgan poate funcționa ca bancă în lumea virtuală la fel ca în lumea reală, deoarece lumile virtuale din metavers au propria lor populație, PIB și monede. Similar rolului său de bancă, ea poate facilita plățile transfrontaliere, schimburile valutare, crearea de active financiare și tranzacții.
„Când te gândești la economia metaversului – sau la metanomie – există oportunități în aproape fiecare zonă de piață.” a scris banca în prezentarea sa.
Banca a subliniat că toți consumatorii cheltuiesc deja 54 de miliarde de dolari pe bunuri virtuale în fiecare an. Este probabil ca acest lucru să continue să crească în viitor.
Raportul notează că prețul mediu al terenurilor virtuale s-a dublat de la 6.000 de dolari la 12.000 de dolari între iunie și decembrie anul trecut și prezice că cheltuielile publicitare în joc vor ajunge la 18,4 miliarde de dolari pe an până în 2027.
Adopția din ce în ce mai mare a Metaverse este, de asemenea, determinată de interesul mărcilor masive, notează JPMorgan, care citează mișcarea Adidas și Nike de a crea produse și vitrine bazate pe NFT , precum și deschiderea unui magazin Metaverse de către Samsung drept pași uriași înainte în adoptare.