Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Raiffeisen Bank a obținut un profit în creștere cu 50%, datorită finanțărilor care au crescut consistent. Zdenek Romanek: „Rezultatele noastre reflectă concentrarea pe sprijinirea atât a clienților nostri, cât și a economiei românești”
Share
Notification Show More
Latest News
De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?
Stiri de top
Intesa Sanpaolo Bank Romania lansează o ofertă de credit ipotecar cu dobândă fixă de la 4,89% și stimulente pentru refinanțare. Alin Fodoroiu: ”Am construit această ofertă cu gândul la nevoile actuale ale oamenilor care își doresc să aibă un preț corect, costuri inițiale mai mici și o rată lunară predictibilă”
Stiri de top
UNCHAIN Festival 2025 a oferit ce lipsește cel mai mult Europei: intersecții reale între industrii și conexiuni de încredere. Alexandra Pollack: ”Anul acesta ne-a arătat tuturor că viitorul finanțelor în Europa Centrală și de Est nu va fi conturat de jucători individuali, ci de ecosisteme”
Stiri de top
Peste 14.000 de profesori au accesat Life-Lab.ro, platforma educațională, care introduce educația financiară la fiecare materie. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Scopul BCR este sa ajute românii, de toate vârstele, să aibă încredere în ei. Știm că educația financiară este una dintre cele mai concrete forme de a construi această încredere”
Stiri de top
BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Raiffeisen Bank a obținut un profit în creștere cu 50%, datorită finanțărilor care au crescut consistent. Zdenek Romanek: „Rezultatele noastre reflectă concentrarea pe sprijinirea atât a clienților nostri, cât și a economiei românești”
Stiri de top

Raiffeisen Bank a obținut un profit în creștere cu 50%, datorită finanțărilor care au crescut consistent. Zdenek Romanek: „Rezultatele noastre reflectă concentrarea pe sprijinirea atât a clienților nostri, cât și a economiei românești”

Gabriela Dinu
Last updated: 02/08/2022 12:25
Gabriela Dinu 3 ani ago
Share
Zdenek Romanek, președinte și CEO Raiffeisen Bank
SHARE
Zdenek Romanek, președinte și CEO Raiffeisen Bank

În primul semestru al anului 2022, Raiffeisen Bank a obținut un profit net de 602 milioane de lei, în creștere cu peste 50% față de primul semestru al anului precedent, pe baza unei creșteri puternice a creditelor, dar și a profilului de risc semnificativ îmbunătățit.

Contents
Zdenek Romanek: Costul cu provizioanele este la jumătate, datorită comportamentului foarte bun de plată al clienților noștriDigitalizarea în beneficiul clienților bancii

Stocul de credite, de peste 37,4 miliarde RON, a înregistrat un avans semnificativ de aproximativ 25% față de S1 2021, susținut de o evoluție excelentă a creditării, în mare parte pentru clienții corporate, creștere cu 46% față de anul precedent, într-un context de piață în care companiile au nevoi de finanțare sporite atât pentru asigurarea capitalului de lucru, cât și pentru demararea investițiilor. Trendul de creștere este vizibil și pentru IMM-uri, de 13%, susținut și de schemele de garantare puse la dispoziție de Guvern, iar creditele acordate persoanelor fizice au avansat cu 10%, echilibrat credite negarantate și ipotecare. Din ce în ce mai mulți clienți ai băncii locuiesc în case eficiente din punct de vedere energetic. În prima jumătate a anului 2022, creditele din categoria Green Mortgage au atins o pondere de 41% din volumele de credite garantate prin ipotecă.

În ceea ce privește economisirea în prima jumătate a acestui an, contextul creat de războiul din Ucraina a determinat schimbări în comportamentul clienților, însă banca și-a menținut ritmul de atragere a economiilor populației și companiilor. În contextul actual, depunem eforturi semnificative pentru a oferi clienților noștri o gamă diversificată de produse de economisire, în concordanță cu nevoile acestora și, de asemenea, la dobânzi competitive. Începând cu luna martie, ca urmare a evoluției pieței și a inflației, Raiffeisen Bank a majorat treptat dobânzile la produsele de economisire în lei, până la maximum 7% pe an, pentru depozitele în lei, pe doi ani. Produsele de economisire pentru persoane fizice sunt disponibile exclusiv prin intermediul aplicațiilor digitale – Raiffeisen Smart Mobile și Raiffeisen Online.

Depozitele clienților au atins pragul de 48,8 miliarde de lei la 30 iunie 2022, în creștere cu 11% față de S1 2021.

„Rezultatele noastre reflectă concentrarea pe sprijinirea atât a clienților nostri, cât și a economiei românești. Creditele nete au înregistrat un avans semnificativ, de aproximativ 25% față de S1 2021, susținut de o creștere mare a creditării, în principal către clienții corporații mari și medii (+46% an la an), având în vedere că firmele au nevoi de finanțare crescute atât pentru capitalul de lucru, cât și pentru demararea unor proiecte și investiții substanțiale, unele dintre ele de importanță strategică la nivel național, de exemplu Romgaz. Tendința de creștere este vizibilă și în cazul IMM-urilor, cu 13%, bazată și pe participarea noastră la programele guvernamentale. Stocul nostru de credite pentru persoane fizice a crescut cu 10%, peste așteptările noastre pentru această perioadă, având în vedere incertitudinea mediului macroeconomic.” a declarat Zdenek Romanek, președinte și CEO Raiffeisen Bank.

Finanțarea sustenabilă a corporațiilor, dar și a IMM-urilor a înregistrat o perioadă de efervescență, mai ales în lunile mai și iunie ale acestui an, odată cu închiderea programelor guvernamentale care au funcționat sub umbrela IMM INVEST. Banca a fost un partener responsabil și activ în programele de garantare guvernamentală: IMM PROD, GARANT CONSTRUCT și RURAL INVEST, reușind într-o perioadă foarte scurtă de timp implementarea acestora și acordarea de finanțări consistente care au contribuit semnificativ la susținerea activității companiilor și a investițiilor acestora.

În iunie 2022, Raiffeisen Bank a plasat cu succes cea de-a treia emisiune de obligațiuni verzi a băncii și o a doua serie de obligațiuni senior non-preferențiale. Emisiunea de obligațiuni s-a adresat investitorilor instituționali și a atras 525 de milioane de lei, cu o maturitate de 5 ani. Astfel, banca a emis până în prezent peste 2 miliarde de lei „obligațiuni verzi”, contribuind la dezvoltarea pieței locale de capital și mobilizând resurse financiare către investiții sustenabile, reafirmându-și astfel rolul de lider în dezvoltarea pieței de finanțare sustenabilă din România.

La 30 iunie 2022, activele totale ale băncii depășeau 60 de miliarde de lei, în creștere cu 11% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar veniturile băncii, de aproape 1,5 miliarde de lei, au crescut cu 14% față de aceeași perioadă a anului trecut. Veniturile nete din dobânzi au înregistrat o creștere semnificativă, de 22% față de anul precedent, alimentată de un rezultat excelent al creditării, dar și de creșterea ratelor de dobândă de pe piață. Veniturile nete din comisioane au crescut cu 10% față de primele 6 luni ale anului 2021, susținute de intensificarea activității tranzacționale și de creditare (schimb valutar, produse de creditare, dar și produsele de asigurare care le însoțesc).

Cheltuielile operaționale au avansat ușor, cu 2%, față de S1 2021, iar creșterile provin din zona costurilor salariale și a cheltuielilor IT, confirmând dorința băncii de a avea în echipă oameni talentați și bine pregătiți și de a investi în zona digitală, pe termen lung.

Zdenek Romanek: Costul cu provizioanele este la jumătate, datorită comportamentului foarte bun de plată al clienților noștri

„Costul cu provizioanele este la jumătate față de cel înregistrat pe aceeași perioadă a anului trecut, datorită comportamentului foarte bun de plată al clienților noștri. Trebuie remarcat faptul că acest lucru se întâmplă în pofida mediului economic caracterizat de incertitudine și inflație ridicată. Vom continua să fim alături de clienții noștri atât în perioadele bune, cât și în cele dificile, pentru a le oferi cea mai bună consiliere financiară, adaptată nevoilor lor.” a declarat Zdenek Romanek.

Pe 5 iulie 2022, Moody’s a reafirmat ratingul de depozit pe termen lung al Raiffeisen Bank la Baa1 cu perspectivă stabilă, cu două trepte peste ratingul suveran al României. Principalele puncte forte evidențiate de Moody’s în raportul său (raportul complet aici) au fost capacitatea puternică de generare de venituri, resursele lichide solide și capitalizarea adecvată. „Acesta [ratingul acordat de Moody’s] este o reconfirmare a poziției noastre financiare solide, care ne permite să continuăm să ne sprijinim clienții în demersul lor de a-și atinge obiectivele financiare și de a dezvolta modele de afaceri sustenabile, competitive și reziliente”, a adăugat Zdenek Romanek, președinte și CEO Raiffeisen Bank.

Digitalizarea în beneficiul clienților bancii

La jumătatea anului 2022, numărul de clienți digitali activi ai Raiffeisen Bank a depășit 50% din portofoliu (din 2,28 milioane de clienți persoane fizice), însumând aproximativ 1,15 milioane. Eforturile noastre din ultimii ani au fost îndreptate către un banking digital, accesibil tuturor clienților – de la deschiderea relației cu banca printr-un flux 100% digital, până la accesarea unui credit personal Flexicredit, direct de pe Smart Mobile, cu posibilitatea de disbursare în maximum 10 minute (dacă sunt îndeplinite toate criteriile de eligibilitate). În ceea ce privește clienții corporate, peste 99% dintre aceștia tranzacționează cu banca exclusiv prin canale electronice.

Raiffeisen Bank continuă să fie unul dintre liderii pieței de carduri de credit din România, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Numărul tranzacțiilor online efectuate de clienții care folosesc cardurile de debit Raiffeisen Bank a crescut cu aproape 40% față de primele 6 luni ale anului trecut. De asemenea, în prima jumătate a anului 2022, clienții au continuat să revină la comportamentul lor de dinaintea pandemiei. Plățile cu cardurile de debit Raiffeisen Bank pentru achiziționarea online de bilete de avion aproape că s-au triplat față de prima jumătate a anului 2021, iar achizițiile de vacanță s-au dublat. O dublare a fost înregistrată și în ceea ce privește numărul de plăți cu cardul efectuate de clienții Raiffeisen Bank prin telefon sau ceas, în aceeași perioadă. Utilizatorii RaiPay pot activa din aplicație un card de unică folosință, atașat la cardul de cumpărături, care își schimbă datele după fiecare plată și care este util pentru a face plăți sigure pe site-urile rar vizitate.

În iunie, banca a lansat Raiffeisen Smart Market, cea mai recentă inovație digitală, un ecosistem digital de loialitate, într-o aplicație care reunește clienții persoane fizice activi digital, partenerii și IMM-urile și clienții corporativi, pe baza unor capacități de „analiză avansată”. Clienții digitali persoane fizice sunt recompensați cu oferte atât de la Raiffeisen, cât și de la comercianții parteneri. Aplicația poate fi descărcată gratuit din Play Store sau App Store. La doar 2 luni de la lansare, aplicația are peste 70.000 de utilizatori înscriși și a oferit peste 43.000 de recompense.

În prima jumătate a acestui an, a fost lansată versiunea multi-utilizatori a aplicației Smart Business/New Raiffeisen Online SME. Clienții își pot stabili singuri, într-un flux digital care încorporează semnătura electronică, drepturile de utilizator, limitele de tranzacționare sau accesul la conturi. De asemenea, au fost implementate îmbunătățiri la aplicația fluxului de activare pentru o protecție sporită împotriva atacurilor de phishing.

You Might Also Like

De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?

Intesa Sanpaolo Bank Romania lansează o ofertă de credit ipotecar cu dobândă fixă de la 4,89% și stimulente pentru refinanțare. Alin Fodoroiu: ”Am construit această ofertă cu gândul la nevoile actuale ale oamenilor care își doresc să aibă un preț corect, costuri inițiale mai mici și o rată lunară predictibilă”

UNCHAIN Festival 2025 a oferit ce lipsește cel mai mult Europei: intersecții reale între industrii și conexiuni de încredere. Alexandra Pollack: ”Anul acesta ne-a arătat tuturor că viitorul finanțelor în Europa Centrală și de Est nu va fi conturat de jucători individuali, ci de ecosisteme”

Peste 14.000 de profesori au accesat Life-Lab.ro, platforma educațională, care introduce educația financiară la fiecare materie. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Scopul BCR este sa ajute românii, de toate vârstele, să aibă încredere în ei. Știm că educația financiară este una dintre cele mai concrete forme de a construi această încredere”

BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde

TAGGED: finantare, Raiffeisen Bank, firme, IMM, companii, credite, finantari, phishing, obligatiuni verzi, economisire, Zdenek Romanek, lei, Raiffeisen Smart Market, banci, credite negarantate, credite ipotecare, Smart Market, banca, Green Mortgage, profit
Gabriela Dinu 02/08/2022
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article FOTO. ING Bank redefinește relația dintre bancă şi client punând accent pe consultanță. Cum arată Acasă@ING din Cluj
Next Article Grupul elvețian Ameropa a semnat, împreună cu un consorțiu de bănci, un credit sindicalizat de 347 de milioane de euro în vederea finanțării capitalului de lucru pentru operațiunile sale din România

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?

2 ore ago

Intesa Sanpaolo Bank Romania lansează o ofertă de credit ipotecar cu dobândă fixă de la 4,89% și stimulente pentru refinanțare. Alin Fodoroiu: ”Am construit această ofertă cu gândul la nevoile actuale ale oamenilor care își doresc să aibă un preț corect, costuri inițiale mai mici și o rată lunară predictibilă”

3 ore ago

UNCHAIN Festival 2025 a oferit ce lipsește cel mai mult Europei: intersecții reale între industrii și conexiuni de încredere. Alexandra Pollack: ”Anul acesta ne-a arătat tuturor că viitorul finanțelor în Europa Centrală și de Est nu va fi conturat de jucători individuali, ci de ecosisteme”

4 ore ago

Peste 14.000 de profesori au accesat Life-Lab.ro, platforma educațională, care introduce educația financiară la fiecare materie. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Scopul BCR este sa ajute românii, de toate vârstele, să aibă încredere în ei. Știm că educația financiară este una dintre cele mai concrete forme de a construi această încredere”

5 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?