ING Bank a comunicat raportul activității pentru perioada ianuarie – iunie 2023, consemnând evoluția pozitivă a indicatorilor cheie, creditare, economsire și profit. Practic, banca cu acționariat olandez a înregistrat un profit de 750 milioane de lei, în creștere cu 29% față de perioada similară a anului trecut. Totodată, ING Bank și-a majorat soldul depozitelor atrase
cu 5% până la 54,32 miliarde de lei și soldul creditelor brute cu 3% până la 37,73 miliarde de lei.
Pe de altă parte, ING Bank nu a mai raportat aceeași viteză de creștere organică a activelor ca în anii precedenți, când reușise să devină a patra cea mai mare bancă din sistem. Cu active de 63,16 miliarde lei (+5%), instituția de credit a pierdut două poziții în clasamentul băncilor din România, ajungând pe locul al șaselea, după Banca Transilvania (144,5 miliarde de lei), BCR (105 miliarde de lei), BRD (74,5 miliarde de lei), CEC Bank (69 miliarde de lei) și Raiffeisen Bank (66,1 miliarde de lei).
“În prima jumătate a anului, ne-am continuat parcursul pozitiv, ajungând la 1,73 milioane de clienți activi – persoane fizice și juridice – în timp ce am crescut mai departe portofoliul de credite și depozite al băncii noastre. Indicatorii de adopție digitală sunt în continuă creștere și demonstrează zi de zi interesul clienților noștri pentru serviciile și produsele digitale. De remarcat că rata creditelor neperformante a rămas la un nivel foarte scăzut, în jurul valorii de 3%, chiar și în contextul inflației și al ratelor de dobândă mai ridicate, ceea ce atestă soliditatea portofoliului nostru de credite, precum și maturitatea financiară a clienților noștri”, a menționat Mihaela Bîtu – CEO ING Bank România.
Angajament pe termen lung în sustenabilitate
ING Bank România subliniază, în cadrul unui comunicat de presă, că sprijină alegerile sustenabile ale clienților, drum început acum mai bine de un deceniu și accelerat semnificativ în ultimii ani. În prima jumătate a anului, ING a acordat finanțări pe toate liniile sale de business pentru încurajarea tranziției clienților către economia verde.
Astfel, banca a alocat peste 19,7 milioane euro pentru a sprijini alegerile mai sustenabile ale clienților persoane fizice, prin credite ipotecare și de nevoi personale (eco-loans). În același timp, ING a mobilizat peste 105 milioane de euro în finanțări dedicate companiilor, sumă din care 85,7 milioane de euro (426 milioane de lei) reprezintă pachetul de finanțare destinat companiei RetuRO Sistem Garanție Returnare, pentru implementarea celui mai important proiect de economie circulară la nivel național de până acum. Proiectul vizează recuperarea și reciclarea a peste 7 miliarde de ambalaje anual.
”Suntem hotărâți să facem diferența și în domeniul sustenabilității, continuând să acordăm finanțări care încurajează tranziția clienților noștri către o economie verde. De altfel, banca noastră a devenit finanțator unic al Sistemului de Garanție-Returnare implementat de RetuRO, cel mai important proiect de economie circulară la nivel național și al doilea ca amploare din Europa, cu implicații importante în dezvoltarea durabilă a României.
Punem nevoile și experiența clienților în centrul activității noastre. În primele șase luni ale anului, clienții noștri au continuat să plaseze ING pe prima poziție în România din perspectiva Net Promoter Score (NPS), în rândul principalilor competitori din sistemul bancar, conform unui studiu derulat de către MetrixLab. Este o reconfirmare a faptului că abordarea pro-client se simte și este apreciată. Suntem mereu alături de clienții noștri, pe care vrem să-i sprijinim să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri”, a completat Mihaela Bîtu.
Soluții noi în Home’Bank și accentuarea preferințelor digitale ale clienților
Accentul pus pe digitalizare și îmbunătățirea constantă a experienței clientului se reflectă direct în indicatorii privind utilizarea serviciului ING Home’Bank destinat persoanelor fizice. Astfel, în primul semestru din 2023, logările în aplicație au crescut cu 17% (vs. S1 2022), iar numărul plăților inițiate din Home’Bank a fost cu 20% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, la finalul primelor 6 luni, aproximativ 81% dintre clienții activi persoane fizice foloseau aplicația Home’Bank aproape zilnic (vs. 77% în S1 2022), iar 88% dintre aceștia utilizau exclusiv telefonul mobil pentru a face banking (vs. 83% în S1 2022).
Banca a continuat să introducă funcționalități noi în Home’Bank și să le îmbunătățească pe cele existente. Pe lângă plățile instant introduse în luna martie, utilizatorii Home’Bank pot acum vedea unde și-au salvat datele cardurilor în mediul online, ceea ce îmbunătățește și securitatea conturilor. Este o facilitate extrem de utilă, lansată la finalul primului semestru, care asigură o gestionare prudentă și eficientă a accesului comercianților (care folosesc tokenizarea pentru salvarea datelor cardului) la datele de card. În cazul în care nu mai doresc să efectueze plăți către aceste site-uri sau aplicații, clienții ING pot șterge ușor, direct din Home’Bank, token-ul asociat respectivilor comercianți.
Plata cu cardul a câștigat și mai mult teren în rândul clienților persoane fizice ai băncii, care folosesc acest mijloc de plată atât la cumpărăturile în magazine (la POS), cât și în mediul online (e-commerce). În primele 6 luni ale anului, volumul sumelor tranzactionate cu cardul la POS sau online a reprezentat cca. 60% din volumul total al tranzacțiilor cu cardul realizate de către clienții băncii. Totodată, aproximativ jumătate dintre tranzacțiile contactless au fost efectuate prin carduri înrolate în aplicații tip wallet, ceea ce dovedește încă o dată aplecarea către digital a clienților ING.
În același timp, au fost aduse îmbunătățiri soluției ING SoftPOS, destinate clienților business care folosesc acest produs inovator de acceptare a plăților cu cardul, care transformă dispozitivul mobil Android într-un POS. Soluția este în prezent utilizată de aproximativ 1 din 4 clienți ING cu POS. În primul semestru, serviciul a depășit bornele de 2.600 de terminale active și 120.000 tranzacții efectuate lunar, volumele tranzacționate fiind în creștere.