Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat, miercuri, că a câştigat definitiv, în instanţă, cauza referitoare la practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank SA, iar banca va trebui să revizuiască dobânzile unor contracte de credit, potrivit Agerpres.ro.
ANPC anunță că Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a soluţionat definitiv cauza prin care se constatau practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank SA, menite a afecta interesele financiare ale consumatorilor, respectiv a confirmat Ordinul nr.837/20.10.2017, emis de către preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
Mai exact, operatorul economic nu a informat, în perioada 2006-2008, în prealabil consumatorii despre viitoarele costuri ale produsului financiar, credite în RON, EUR şi CHF (franc elveţian), şi drept urmare i-a determinat pe aceştia să ia o decizie – contractarea creditelor respective – pe care altfel nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut nivelul la care dobânda avea să crească, respectiv costurile pe care nu le-au putut preconiza.
Potrivit sursei citate, acest lucru se întâmpla în contextul în care operatorul financiar-bancar cunoştea nivelul dobânzii pe care urma să-l aplice.
Raiffeisen Bank a setat în sistem mărirea automată a dobânzilor, atunci când creditele împlineau un an de la acordare, justificând această practică printr-o clauză introdusă în contract, prin care să-şi justifice majorarea unilaterală a dobânzii.
„În acest moment, după pronunţarea sentinţei definitive şi rămânerea în vigoare a Ordinului Preşedintelui ANPC, Raiffeisen Bank trebuie să modifice contractele afectate, emise în perioada menţionată, şi să le aducă la nivelul momentului anterior practicii, inclusiv prin emiterea unui nou grafic de rambursare, cu condiţiile contractuale de la momentul semnării acestora”, susţin reprezentanţii ANPC.