Mulți romani îsi doresc un business propriu, dar foarte puţini fac acest pas, din cauza unor piedici precum dificultatea de a găsi sprijin financiar şi instabilitatea mediului economic, arată un studiu internaţional făcut de Metro, în cadrul căruia au fost analizate afacerile independente din zece ţări.
„Aceste rezultate ne dezvăluie noi perspective cu privire la importanţa pe care o acordă societatea afacerilor independente şi ne ajută să înţelegem ce îi motivează şi ce îi îngrijorează pe antreprenori”, spune Olaf Koch, preşedintele Consiliului de Administraţie Metro AG.
Pentru acest studiu, Metro a selectat un eşantion de 10.000 de persoane din România, Germania, Franţa, Olanda, Italia, Portugalia, Cehia, Turcia, Rusia şi China.
„Un lucru iese în evidenţă: sunt foarte multe persoane cărora le-ar plăcea să pornească propria afacere, dar în final nu o fac. Acest studiu analizează motivele care stau la baza acestei decizii. Potenţialul antreprenorial este stimulat numai dacă există un cadru potrivit şi se acordă sprijinul adecvat”, adaugă el.
Din studiu reiese că oamenii preferă afacerile independente şi aportul acestora în cadrul comunităţilor. Alţi factori care subliniază preferinţa pentru afacerile independente includ calitatea produselor şi a serviciilor oferite, dar şi relaţia apropiată a antreprenorilor cu clienţii lor.
De ce vor oamenii să devină antreprenori:
-
40% ”pentru a putea să îmi câştig existenţa făcând ceea ce îmi place”
-
37% ”îmi place ideea de a fi propriul meu şef”
-
35% ”datorită satisfacţiei pe care o ai atunci când creşti propria afacere”
-
28% ”aş puea să transform hobby-ul într-o profesie”
-
26% ”m-aş bucura de responsabilitatea de a conduce propriul business”
De asemenea, aproape jumătate dintre persoanele intervievate care nu deţin o afacere (48%) au afirmat că le-ar plăcea să deţină propria afacere.
”Numai câţiva dintre cei interesaţi să deţină o afacere sunt încrezători că vor face acest lucru într-o zi”, spun autorii studiului.
Antreprenorii își doresc să se poată baza pe un sistem politic care să promoveze norme și legi menite să creeze un mediu în care afacerile independente să poată prospera
„Studiul Internaţional privind Afacerile Independente, realizat de Metro” descrie această diferenţă ca fiind o discrepanţă antreprenorială şi aduce la lumină detalii cu privire la barierele pe care oamenii le percep şi care îi împiedică să facă pasul de a-şi deschide propria afacere. Printre principalele motive sunt dificultatea de a găsi sprijin financiar, precum şi instabilitatea mediului economic.
Antreprenorii consideră că este responsabilitatea mediului politic pentru dezvoltarea afacerilor independente.
”Când au fost întrebaţi care este cea mai mare ameninţare asupra succesului afacerii lor, majoritatea antreprenorilor şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la lipsa unui sprijin financiar, situaţia economică din ţara lor, taxele şi birocraţia”, adaugă reprezentanţii Metro..
Aceste îngrijorări variază în funcţie de ţară, de situaţia economică generală şi taxele din ţara respectivă, fiind mai evidente în Italia şi România.
Acest lucru arată că antreprenorii îşi doresc să se poată baza pe un sistem politic care să promoveze norme şi legi menite să creeze un mediu în care afacerile independente să poată prospera.
Dacă ar fi să o ia de la început, nouă din zece antreprenori ar alege să pornească o afacere proprie.
În ciuda tuturor provocărilor pe care le evidenţiază acest studiu, deţinătorii de afaceri sunt foarte încrezători în decizia lor de a începe o afacere: dacă s-ar putea întoarce în timp, un procentaj copleşitor de 89% dintre cei intervievaţi ar alege să devină din nou antreprenori.
Metro organizează cea de-a doua ediție a ”Ziua Afacerii Tale”.
Această ediție va avea loc pe 10 octombrie 2017, în toate țările în care compania METRO este prezentă și vizează toate afacerile independente, și implicit cele 21 milioane de clienți profesioniști METRO. Compania intenționează să transforme această zi într-un eveniment global anual, care se va desfășura în a doua marţi a lunii octombrie. Evenimentul își propune să ofere antreprenorilor atenția și recunoașterea pe care o merită, să crească vizibilitatea afacerii lor în cadrul comunităților locale și să susțină antreprenorii pentru a-și construi rețele puternice în comunitatea celor care le împărtășesc pasiunea.