BCR, cea mai mare banca din Romania, a anuntat in acest weekend ca va renegocia toate creditele in valuta. BCR incepe toamna cu un asalt pe zona de retail. Dana Demetrian, Vicepresedinte Executiv Retail si Private Banking, anunta o ampla campanie de recalibrare a imprumuturilor clientilor activi. Vorbim, practic, despre o refinantare a creditelor la pretul de piata actual, prin care orice client beneficiază de o reducere consistenta a ratei: acestea se vor diminua cu 40%, anunta reprezentantii bancii. Demersul va costa banca 200 de milioane de euro.
„Avem 50.000 de clienti care au niste costuri mari. Media pe portofoliu a scaderii ratei lunare este de 20%. Dar sunt cazuri cu 40%, 30% sau 10%, depinde de fiecare moment al contractarii creditului si ce dobanda are”, a spun Dana Demetrian, Vicepresedinte Executiv Retail si Private Banking.
Cinci ani clientul va avea o dobanda fixa de 4,95% pe an pentru creditul imobiliar si de 5,95% pentru cel de nevoi personale cu ipoteca. Iar dupa cei cinci ani, dobanda va fi variabila, formata din Robor, Euribor sau Libor la 6 luni, la care se adauga o marja fixa de 3% pentru imprumuturile imobiliare si de 4% pentru cele de nevoi personale. Perioada de rambursare a creditului nu se schimba, dar clientii pot fi pusi sa aduca garantii suplimentare.
Angajamentul BCR fata de clientii sai
„Echilibrul intre rezultatele financiare si relatia cu clientii este starea de normalitate catre care ne indreptam. Suntem o banca diferita fata de acum trei ani, avem o noua filozofie de business, si acest lucru se vede in masurile pe care le luam. BCR isi ia angajamentul sa fie un partener pe termen lung pentru clienti si sa se adapteze, inclusiv prin gasirea solutiilor comerciale cele mai potrivite, provocarilor contextului economic. Am inceput prin a ne asculta mai bine clientii si am creat o unitate speciala dedicata imbunatatirii experientei clientilor. Am lucrat in permanenta la imbunatatirea cunostintelor de educatie financiara a clientilor nostri, si am incununat aceste eforturi cu lansarea unui Ghid de Creditare Responsabila, pe care l-am facut in parteneriat cu Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare si pe care l-am distribuit astazi in cateva sute de mii de exemplare” a declarat Dana Demetrian, Vicepresedinte Retail&Private Banking, BCR.
“Mai facem un pas, probabil cel mai imporant in relația cu clientii nostri de pana acum, ai le oferim, proactiv, celor care au aratat buna-credinta si interesul pentru un parteneriat pe termen lung cu banca, platindu-si ratele la timp, posibilitatea de a beneficia de rate reduse cu pana la 30% cu o singura vizita la banca, fara o analiza suplimentara a veniturilor sau a garantiilor” a incheiat Dana Demetrian.
La finalul intalnirii cu presa, Dana Demetrian a mai facut un anunt important pentru clientii bancii. Oficialul BCR a prefatat si o alta masura care va intra in vigoare din luna octombrie si care se adreseaza tuturor posesorilor de carduri: comisioane zero la ATM -urile bancii.