Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Reprezentant CSALB: Băncile respingeau inițial 50% din soluțiile de conciliere cu clienții. Acum, doar una din trei soluții e respinsă
Share
Notification Show More
Latest News
Studiu CFA: 8 din 10 tineri fac mai multe cumpărături în perioada sărbătorilor de iarnă, dar demonstrează un nivel ridicat de vigilență. Ghid pentru cumpărături responsabile și bugete liniștite de sărbători
Stiri de top
UniCredit Bank a fost desemnată Banca Anului în România de către prestigioasa revistă britanică The Banker
Stiri de top
ING Bank lansează încasările instant în euro, fără comision, pentru persoane fizice și companii. Crina Pătru: ”Ne bucurăm să anunțăm că am lansat serviciul de încasări instant în euro cu un an înaintea termenului stabilit de Comisia Europeană”
Stiri de top
Surpriză! Ionuț Pătrăhău revine în banking și va fi noul Vicepreședinte IMM în cadrul Directoratului Raiffeisen Bank România
Stiri de top
Salt Bank, o bancă tânără cu management experimentat. Gabriela Nistor: „Avem 100 de ani de banking și 25 de ani de tehnologie”. Cum a ajuns Salt Bank la 700.000 de clienți în 600 de zile și ce produse le-au asigurat succesul
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Reprezentant CSALB: Băncile respingeau inițial 50% din soluțiile de conciliere cu clienții. Acum, doar una din trei soluții e respinsă
Stiri de top

Reprezentant CSALB: Băncile respingeau inițial 50% din soluțiile de conciliere cu clienții. Acum, doar una din trei soluții e respinsă

bankingnews.ro
Last updated: 30/01/2018 14:08
bankingnews.ro 8 ani ago
Share
SHARE

„Dacă în primele trei trimestre din 2017 a existat o rată de respingere (a soluțiilor de conciliere propuse de CSALB) de circa 50%, din partea băncilor, în ultimul trimestru rata a scăzut la 30%, rată ce s-a menținut în 2018. Băncile au înțeles că e util să apeleze la Centru, în loc să ajungă în instanță, unde se știe că sunt și alte costuri”, a spus astăzi în cadrul unei conferințe de presă Liviu Fenoghen, directorul Centrului de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar (CSALB).

Anul trecut, numărul clienților care au apelat la CSALB pentru a își rezolva disputele cu a crescut vertiginos. „Dacă în 2016 aveam 235 de cereri venite din partea clienților, în urma cărora s-au format 45 de dosare, în 2017 an avut 505 cereri din care s-au format 214 dosare. Anul trecut, 122 de dosare s-au soluționat prin hotărâri,așadar clienții și băncile au ajuns la un consens. Tot anul trecut s-au făcut 24 de încheieri, ceea ce înseamnă că cele două părți nu s-au înțeles. În 2018 avem deja 91 de cereri înregistrate și 61 de dosare formate, precum și 8 hotărâri emise de conciliatori, fără nicio încheiere”, a spus la rândul săi Alexandru Păunescu(foto), membru al  Colegiului de Coordonare al CSALB.

Pentru 2018, Păunescu estimează că numărul total de dosare administrate de CSALB va ajunge la 1000.

„De asemenea, ne așteptăm să existe o schimbare de mentalitate în ce privește litigiile clasice, derulate în instanță, și ca debitorii să opteze mai degrabă pentru conciliere și arbitraj. În 2018 vom fi mult mai prezenți în media și în teritoriu, continuând seria de evenimente de anul trecut”, a mai spus acesta.

Potrivit reprezentanților CSALB, cele mai frecvente solicitări venite din partea clienților băncilor s-au referit la returnarea sumelor provenite din diverse comisioane. Până acum, fiecare conciliator a gestionat în medie 6-7 dosare, dar unii conciliatori au gestionat chiar și 50 de cazuri, așa încât se poate vorbi de o jurisprudență, au remarcat reprezentanții centrului.

Circa 40% din consumatorii care s-au adresat CSALB pentru a rezolva problemele cu banca provin din țară, restul de 60% fiind din provincie. CSALB a primit mii de solicitări de la consumatori online, activitatea de concliere putându-se desfășura telefonic.

You Might Also Like

Studiu CFA: 8 din 10 tineri fac mai multe cumpărături în perioada sărbătorilor de iarnă, dar demonstrează un nivel ridicat de vigilență. Ghid pentru cumpărături responsabile și bugete liniștite de sărbători

UniCredit Bank a fost desemnată Banca Anului în România de către prestigioasa revistă britanică The Banker

ING Bank lansează încasările instant în euro, fără comision, pentru persoane fizice și companii. Crina Pătru: ”Ne bucurăm să anunțăm că am lansat serviciul de încasări instant în euro cu un an înaintea termenului stabilit de Comisia Europeană”

Surpriză! Ionuț Pătrăhău revine în banking și va fi noul Vicepreședinte IMM în cadrul Directoratului Raiffeisen Bank România

Salt Bank, o bancă tânără cu management experimentat. Gabriela Nistor: „Avem 100 de ani de banking și 25 de ani de tehnologie”. Cum a ajuns Salt Bank la 700.000 de clienți în 600 de zile și ce produse le-au asigurat succesul

TAGGED: conciliere, liviu fernogen, banci, consumatori, Alexandru Paunescu, CSALB, solutie
bankingnews.ro 30/01/2018
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Campanie de recrutare derulată de Garanti Bank în București și în țară. Iată posturile pentru care se caută angajați
Next Article ANPC: 70% din reclamațiile din domeniul financiar sunt împotriva IFN-urilor și 30% împotriva băncilor. Anul trecut am primit 15.000 de reclamații
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Studiu CFA: 8 din 10 tineri fac mai multe cumpărături în perioada sărbătorilor de iarnă, dar demonstrează un nivel ridicat de vigilență. Ghid pentru cumpărături responsabile și bugete liniștite de sărbători

8 ore ago

UniCredit Bank a fost desemnată Banca Anului în România de către prestigioasa revistă britanică The Banker

8 ore ago

ING Bank lansează încasările instant în euro, fără comision, pentru persoane fizice și companii. Crina Pătru: ”Ne bucurăm să anunțăm că am lansat serviciul de încasări instant în euro cu un an înaintea termenului stabilit de Comisia Europeană”

o zi ago

Surpriză! Ionuț Pătrăhău revine în banking și va fi noul Vicepreședinte IMM în cadrul Directoratului Raiffeisen Bank România

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?