Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Profilul consumatorului român care vrea să negocieze cu banca prin intermediul CSALB
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Profilul consumatorului român care vrea să negocieze cu banca prin intermediul CSALB
Stiri de top

Profilul consumatorului român care vrea să negocieze cu banca prin intermediul CSALB

Gabriela Dinu
Last updated: 13/05/2019 9:45
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Bărbat, cu vârsta între 31-40 de ani, din București, care depune online, la CSALB, o cerere pentru un credit de nevoi personale în lei și solicită instituției financiar-bancare găsirea unei soluții la problemele ridicate sau diminuarea comisioanelor. Acesta este profilul consumatorului care se adresează Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, potrivit statisticilor Centrului.

Contents
Aproape 65% dintre cei care se adresează Centrului sunt solicitanți din rândul populatiei active, din mediul urban Cele mai multe cereri adresate CSALB fac referire la credite de nevoi personale în lei Capitala și județul Ilfov înregistrează cele mai multe cereriModalități de comunicare preferate de consumatorii care se adresează CSALB

Aproape 65% dintre cei care se adresează Centrului sunt solicitanți din rândul populatiei active, din mediul urban

În studiul de față, la nivel de profil al consumatorului, coordonatele rămân oarecum similare cu cele centralizate în 2018. În continuare, bărbații depun cele mai multe cereri la CSALB – aproximativ 58%, însă numărul femeilor care se adresează Centrului este în ușoară creștere comparativ cu rezultatele din anul trecut (42% vs 40% în 2018). Aproape 65% dintre cei care se adresează Centrului sunt solicitanți din rândul populației active, de la oraș, cu vârste cuprinse între 31 și 60 de ani.

Din totalul de 1.909 cereri înregistrate între ianuarie 2018 – aprilie 2019, 35% provin din mediul rural, procent care indică o creștere, comparativ cu datele înregistrate pentru intervalul ianuarie 2017 – martie 2018. În intervalul precedent analizat, s-au adresat CSALB preponderent românii din orașe, raportul fiind de 88% vs 12% cereri provenite din mediul rural.

Acest lucru arată că serviciile CSALB sunt disponibile tuturor românilor, din toate mediile și din toate orașele țării, iar informațiile despre existența și avantajele Centrului, au ajuns într-o măsură mai mare și în mediul rural.

Cele mai multe cereri adresate CSALB fac referire la credite de nevoi personale în lei

Cel mai adesea, cererile către CSALB fac referire la credite de nevoi personale – 70%, în timp ce creditele ipotecare sunt aduse în discuție în 30% dintre cazurile care au ca obiect creditele bancare. De cele mai multe ori, consumatorii caută soluții amiabile prin intermediul Centrului, pentru credite în lei (42% din cazuri), în moneda Euro (28%), CHF (25%). În doar 5% dintre cereri sunt analizate credite în dolari.

Cele mai frecvente solicitari în relația cu băncile, adresate de consumatori Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar se referă la: găsirea unei soluții pentru rezolvarea problemelor 30%, comisioane 30%, conversie credit 10% și situații legate de Biroul de Credit 7%.

“Faptul că o treime dintre consumatori solicită băncilor comerciale și IFN-urilor să găsească o soluție pentru nemulțumirile lor, arată încrederea pe care consumatorii o au în CSALB și în soluționarea litigiilor în afara instanțelor. Cu alte cuvinte, cei care apelează la Centru lasă deschisă calea negocierii cu instituțiile financiar-bancare încă de la început și așteaptă o propunere corectă din partea acestora. Consumatorii nu au obligația să dețină informații juridice sau financiar-bancare, motiv pentru care nu trebuie să invoce diverse reglementări în cererile lor. Rezolvarea nemulțumirilor pe care le au vine cu ajutorul expertizei conciliatorilor CSALB, care sunt unii dintre cei mai buni specialiști în aceste domenii”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

Capitala și județul Ilfov înregistrează cele mai multe cereri

Consumatorii din mediul urban continuă să genereze cele mai multe solicitări către CSALB.

Dacă, potrivit studiului pe care CSALB l-a finalizat la începutul anului 2018, ponderea cererilor provenite de la consumatorii din București și județul Ilfov era aproape de jumătate din total (48,98%), acum această pondere a scăzut la 36%.

A crescut, în schimb, numărul cererilor trimise către CSALB din județele prin care a trecut Caravana Centrului în 2018 și 2019: Cluj, Constanța, Iași sau Craiova.

Modalități de comunicare preferate de consumatorii care se adresează CSALB

Peste 84% dintre români se adresează Centrului online, prin intermediul emailul și aplicației mobile, lansată de CSALB la finalul lunii iulie 2018 și care câștigă în popularitate constant.

Spre exemplu, 55% dintre cererile trimise către CSALB de la lansarea aplicației vin prin intermediul acesteia, lucru care arată cât de accesibil este acest serviciu pentru consumatorii din toate zonele țării.

Doar 9,8% dintre sesizarile adresate Centrului sosesc prin Poștă, iar 5,6% sunt depuse direct de către consumatori la sediul CSALB.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: IFN, profil consumator, dolari, credite de nevoi personale, credit de nevoi personale, Biroul de Credit, CHF, litigii, consumator, Alexandru Paunescu, euro, CSALB, lei, instante
Gabriela Dinu 13/05/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Liviu Dragnea anunță modificarea Programului Prima Casă
Next Article Codin Năstase, Patria Bank: ”Anul 2019 aduce foarte multe necunoscute. Instabilitatea pe care o observăm, în mod cert va duce la o creștere a costurilor creditelor”

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

4 ore ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

4 ore ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

8 ore ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

9 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?