Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Record la CSALB: un litigiu soluționat online în doar 17 zile
Share
Notification Show More
Latest News
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări
Stiri de top
Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare
Stiri de top
Ana Maria Bălan, Garanti BBVA: „Construim soluții financiare personalizate care susțin, atât dezvoltarea afacerilor, cât și tranziția către o economie sustenabilă”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Record la CSALB: un litigiu soluționat online în doar 17 zile
Stiri de top

Record la CSALB: un litigiu soluționat online în doar 17 zile

bankingnews.ro
Last updated: 17/08/2016 10:52
bankingnews.ro 9 ani ago
Share
SHARE

Centrul de Solutionarea Alternativa a Litigiilor din Domeniul Bancar anunta ca litigiul dintre un consumator din Botoșani și banca la care avea un credit s-a stins amiabil în doar 17 zile (pe 25 iulie a fost desemnat conciliatorul, iar pe 10 august s-a pronunțat hotărârea). Tot schimbul de documente și informații a fost online, așadar clienta nu a fost nevoită să vină la București.

Este vorba despre o doamnă din Botoșani care s-a adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar pentru a o ajuta în relația cu banca. În urma procedurii SAL cu soluție propusă,rata lunară i-a scăzut cu aproape 100 de euro (de la 330 la 234 de euro), comisionul de administrare a fost eliminat din contractual de credit, iar consumatoarea din Botoșani a primit și 800 de euro despăgubire de la bancă.

Soluționarea acestui dosar a fost cea mai rapidă de până acum. Precedentul record înregistrat la mijlocul lunii iulie a fost de 21 de zile. Atunci, un domn din București, nemulțumit de comisionul de administrare din contractul de credit, a intrat în procedura SAL cu soluție propusă acceptată de bancă. Conciliatorul a propus o rezolvare echitabilă pentru ambele părți: consumatorului i-a fost eliminat comisionul din contractul de credit și a primit înapoi o parte din banii plătiți pe acest comision, bani cu care și-a achitat ulterior tot creditul în avans.

Din luna martie și până la finalul lunii iunie, în 7 dosares-au pronunțat deja hotărâri pe care consumatorii și comercianții le-au agreat, iar ele au și fost puse în aplicare. Niciun consumator nu a contestat până acum soluția propusă de conciliator. Fiecare decizie a fost pronunțată, în medie, în aproximativ 30 de zile, fața de termenul maximal de 90 de zile. În acest moment sunt 123 de solicitări venite din partea consumatorilor, aflate în diverse stadii de analiză sau soluționare. De reținut este faptul că procedurile SAL sunt gratuite pentru consumatori.

Cele mai frecvente solicitări venite din partea consumatorilor sunt legate de comisionul de risc sau administrare percepute pentru un credit, de ratele lunare considerate de consumatori ca fiind mărite în mod abuziv, de clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, de aplicarea unor dobânzi penalizatoare, de restituirea sumei ce a rezultat din majorarea marjei dobânzilorsau de reducerea marjei și înghețarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în CHF).

Despre CSALB
Centrul de Solutionarea Alternativa a Litigiilor din Domeniul Bancar este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr.38/2015 privind privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE.

You Might Also Like

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări

Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare

Ana Maria Bălan, Garanti BBVA: „Construim soluții financiare personalizate care susțin, atât dezvoltarea afacerilor, cât și tranziția către o economie sustenabilă”

TAGGED: CSALB, SAL, Centrul de Solutionarea Alternativa a Litigiilor din Domeniul Bancar, credit, banca, comision, bani, avans, comisionul, CHF, consumatori
bankingnews.ro 17/08/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Plati carduri in trimestrul II din 2016: In fiecare zi s-au facut cu 230.000 mai multe tranzactii. Sumele tranzactionate pe card, in crestere cu aproape 1,1 mld, euro
Next Article Peste 7.000 de clienti ai OTP Bank Romania au semnat deja contractele de conversie a creditelor in franci elvetieni, adica 72%

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

3 zile ago

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

4 zile ago

Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări

5 zile ago

Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare

5 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?