Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiu Deloitte: Proprietarii afacerilor de familie vor să mențină controlul asupra businessului, dar nu au încredere în planurile lor de succesiune
Share
Notification Show More
Latest News
Cum te pregătești pentru un împrumut de la bancă și la ce trebuie să fii atent? Sfatul specialiștilor în creditare: Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB
Interviuri Stiri de top
Raiffeisen Bank a anunțat proiectele câștigătoare ale noii ediții a programului Raiffeisen Comunități, derulat cu Asociația pentru Relații Comunitare. Laura Mihăilă: ”Avem mai multe în comun decât ceea ce ne desparte și ne bucurăm să susținem în continuare ceea ce ne unește”
Stiri de top
BCR extinde ecosistemul digital George și lansează asigurarea de sănătate Medical Protect, în parteneriat cu OMNIASIG. Ramona Badea: ”Este încă un pas prin care îi susținem pe oameni să aibă încredere în ei înșiși și în deciziile lor, chiar și în momentele dificile”
Stiri de top
De astăzi realitatea ne bate din nou la ușă: Ce așteaptă economia de la președintele Nicușor Dan?
Stiri de top
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > Studiu Deloitte: Proprietarii afacerilor de familie vor să mențină controlul asupra businessului, dar nu au încredere în planurile lor de succesiune
Stiri pe scurt

Studiu Deloitte: Proprietarii afacerilor de familie vor să mențină controlul asupra businessului, dar nu au încredere în planurile lor de succesiune

Gabriela Dinu
Last updated: 22/07/2019 12:44
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Menținerea controlului asupra companiei este unul dintre cele mai importante obiective pe termen lung ale celor care dețin afaceri de familie, însă numai 41% dintre aceștia au încredere în planurile lor de succesiune, potrivit celei mai recente ediții a studiului Deloitte Global Family Business, efectuat în rândul a aproximativ 800 de companii din 58 de țări din toată lumea, inclusiv din România.

Cu toate că 68% dintre cei care conduc afaceri de familie spun că intenționează să păstreze businessul în familie, doar 26% au un plan clar de succesiune pentru poziția de director general și chiar mai puțini dintre ei, pentru celelalte poziții din top management.

Majoritatea managerilor intervievați consideră esențială abordarea pe termen lung, bazată pe viziune, cultură și valori comune, care pot ajuta familia să mențină controlul asupra afacerii de-a lungul anilor. În consecință, 65% din afacerile de familie consideră că valorile după care se ghidează pe termen lung sunt mai importante decât rezultatele pe termen scurt. Cu toate acestea, 71% din afacerile de familie au planuri doar pentru următorii doi până la cinci ani, iar 6% au declarat că planurile lor acoperă doar următorul an.

„Decalajul dintre obiectivele pe termen lung și planificarea pe termen scurt în rândul afacerilor de familie poate fi recuperat doar cu ajutorul planurilor de succesiune. Deși proprietarii percep acest moment ca un eveniment îndepărtat, succesiunea este esențială pentru stabilitatea afacerii, necesită o planificare amănunțită și o pregătire solidă, întrucât este un proces de durată. În România, deja lucrăm cu clienți la pregătirea și implementarea transferului afacerii de la fondatori către moștenitori”, a declarat Dinu Bumbăcea, Partener coordonator Consultanță, Deloitte România, și liderul programului Deloitte Private, care se adresează companiilor private de toate dimensiunile, inclusiv antreprenorilor locali, IMM-urilor, startup-urilor și afacerilor de familie.

Conform studiului Deloitte, profitabilitatea reprezintă principalul obiectiv al afacerilor de familie pentru următoarele 12 luni, urmat de creșterea afacerii și dezvoltarea de noi produse și servicii. În acest context, aproximativ o treime dintre respondenți ar renunța la controlul asupra afacerii de familie în schimbul unui succes financiar mai mare pe termen lung.

Agilitatea în adaptarea la schimbările din mediul de business este considerată de 61% dintre cei care dețin afaceri de familie cel mai important element pentru succesul afacerii și durabilitatea acesteia. Capacitatea de inovare se situează pe locul al doilea, urmată de situația financiară.

Studiul anual Deloitte Global Family Business, care a ajuns acum la cea de-a cincea ediție, analizează perspectivele colectate de la sute de afaceri de familie asupra a patru domenii-cheie, și anume proprietatea, guvernanța, succesiunea și strategia. Raportul complet este disponibil aici.

You Might Also Like

Peste 300.000 de antreprenori fac banking și business prin BT Go. Tiberiu Moisă: Urmărim ce este important pentru oameni și business-uri

Cum se pregătește UniCredit pentru a deveni banca pentru viitorul Europei? Italienii încheie un parteneriat cu Google Cloud pentru accelerarea transformării digitale pe cele 13 piețe principale, inclusiv România

De Ziua Internațională a Muncii, sărbătorim munca bine făcută: Banca Transilvania, BCR și BRD sunt cele mai valoroase branduri bancare din România. Cum rămân băncile relevante în 2025? 4 decizii care fac diferența

Cum a performat BRD la început de an? Maria Rousseva: „Producția de credite acordate persoanelor fizice a atins 3,3 miliarde lei, mai mare cu 41% față de T1 2024”. Profitul băncii crește cu 7%

În 2024, profitul Libra Internet Bank a scăzut cu aproape 15%, ca efect al taxei pe cifra de afaceri. Cum arată 2025? Cristina Mahika-Voiconi: Privim cu încredere către viitor, continuând să inovăm și să creștem alături de clienții noștri

TAGGED: afaceri de familie, afaceri, business, Deloitte
Gabriela Dinu 22/07/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Radu Topliceanu revine în țară pentru a se alătura echipei BRD în calitate de Director General Adjunct Retail
Next Article Dragoș Anastasiu a vândut compania Eurolines asistat de BT Capital Partners

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Peste 300.000 de antreprenori fac banking și business prin BT Go. Tiberiu Moisă: Urmărim ce este important pentru oameni și business-uri

o săptămână ago

Cum se pregătește UniCredit pentru a deveni banca pentru viitorul Europei? Italienii încheie un parteneriat cu Google Cloud pentru accelerarea transformării digitale pe cele 13 piețe principale, inclusiv România

o săptămână ago

De Ziua Internațională a Muncii, sărbătorim munca bine făcută: Banca Transilvania, BCR și BRD sunt cele mai valoroase branduri bancare din România. Cum rămân băncile relevante în 2025? 4 decizii care fac diferența

3 săptămâni ago

Cum a performat BRD la început de an? Maria Rousseva: „Producția de credite acordate persoanelor fizice a atins 3,3 miliarde lei, mai mare cu 41% față de T1 2024”. Profitul băncii crește cu 7%

3 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?