Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: George Anghel, APERO: ”Platforma de plăți Ghiseul.ro ne-a creat convingerea că putem merge cu încredere pe drumul digitalizării”
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Interviuri > George Anghel, APERO: ”Platforma de plăți Ghiseul.ro ne-a creat convingerea că putem merge cu încredere pe drumul digitalizării”
InterviuriOpinii si Interviuri

George Anghel, APERO: ”Platforma de plăți Ghiseul.ro ne-a creat convingerea că putem merge cu încredere pe drumul digitalizării”

Cornel Dinu
Last updated: 06/11/2018 15:10
Cornel Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

După 7 ani de activitate, platforma de plăți Ghiseul.ro, păstorită de Asociația de Plăți Electronice din România APERO și Agenția pentru Agenda Digitală a României, a devenit o constantă în viața de zi cu zi a românilor. Datele statistice arată creșteri impresionante, de la an la an, a numărului de utilizatori, a plăților pentru taxe și impozite și a valorii tranzacțiilor efectuate.

Concluzia acestor cifre este că din ce în ce mai mulți români conștietizează avantajele digitalizării. Am discutat cu George Anghel – Director Executiv Asociația de Plăți Electronice din România APERO despre istoria Ghiseul.ro, despre provocările pe care le-a întâmpinat asociația în cei 7 ani de existență ai platformei de plăți și despre planurile de viitor.

Dincolo de evoluția spectaculoasă, confirmată de datele statistice, George Anghel reafirmă, în cadrul unui interviu acordat Revistei BankingNews (ediția lunii martie 2018), angajamentul APERO pentru susținerea sa necondiționată și pe perioadă nederminată pentru dezvoltarea în continuare a proiectului Ghiseul.ro.

– În luna martie 2011, cu exact 7 ani în urmă, Asociația de Plăți Electronice din România APERO împreună cu Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, reprezentat de Agenția pentru Agenda Digitală a României (AADR), porneau proiectul Ghiseul.ro, prima platforma online pentru plata taxelor și impozitelor cu acoperire națională, parte integrantă a Sistemului Electronic Național. La capătul acestor primi 7 ani, ce reprezinta Ghiseul.ro pentru România?
– Ghiseul.ro are o semnificație mutiplă pentru România întrucât a marcat o serie de premiere de succes și profit de ocazie pentru a detalia câteva dintre ele, în cele urmează. Prima ar fi aceea că a dovedit fiabilitatea și valoarea adăugată pe care o poate aduce în sectorul public o platformă națională online. Deși începuturile proiectului au fost marcate de numeroase semne de întrebare și numeroase ezitări atât la nivelul instituțiilor, cât și la nivelul utilizatorilor, iată că după 7 ani putem vorbi despre Ghiseul.ro ca despre cea mai extinsă și cea mai robustă construcție digitală din România. A doua premieră este legată de interoperabilitate. Deși mult discutată în spațiul public în ultimii ani, interoperabilitatea sistemelor în România a lăsat mult de dorit, iar consecințele acestei realități s-au văzut cel mai mult în eficiența serviciilor publice oferite de autorități, cel mai mult având de suferit cetățenii. Ghiseul.ro, din acest punct de vedere, este primul proiect din România care a reușit să aducă în aceeași interfață grafică și într-un format unitar mai mult de 325 de instituții publice, aparținând atât autorităților publice centrale, cât și locale. A treia premieră a fost parteneriatul public – privat dintre Agenția pentru Agenda Digitală a României și Asociația de Plăți Electronice din România APERO prin care statul român a putut experimenta beneficiile deosebite ale colaborării cu mediul privat, beneficii care rezidă în posibilitatea de a accesa resurse logistice și de expertiză pentru care altfel ar fi trebuit să cheltuiască importante resurse financiare. APERO a intrat în acest parteneriat necondiționat și cu o neclintită dorință de a pune la dispoziția partenerilor săi toate resursele sale. Ultima premieră, dar nu și cea mai mică ca și semnificație, a fost oportunitatea pe care proiectul Ghiseul.ro a oferit-o ca și factor de progres și educație digitală a populației, întrucât proiectul s-a dovedit a fi un bun catalizator al relației dintre cetățean și instituțiile publice.

Birocrația, schimbările legislative frecvente și nu întotdeauna cele mai coerente, lipsa unei strategii digitale, lipsa de consistență în implementarea proiectelor la nivel național, au afectat în mod grav încrederea oamenilor în capacitatea sectorului public de a implementa proiecte cu impact major. Ghiseul.ro ne-a creat convingerea că putem merge cu încredere pe drumul digitalizării și a demonstrat că o experiență bună a cetățeanului în relația cu instituțiile publice aduce beneficii de toate părțile.

– Ce a însemnat pentru APERO proiectul Ghiseul.ro și ultimii 7 ani?
– Pe plan intern, proiectul Ghiseul.ro a fost testul de maturitate al APERO. Asumarea acestui proiect în relația cu Guvernul României, a însemnat pentru comunitatea de membri APERO un veritabil test pentru a demonstra capacitatea deosebită de coordonare și implicare pe care o avea. Se poate spune că Ghiseul.ro este proiectul care a marcat ADN-ul asociației și care ne face să privim cu multă încredere în viitor. Pe plan extern, proiectul a fost și este o oportunitate de a identifica împreună cu partenerii noștri din sectorul public un teren comun de acțiune și de a contribui la realizarea obiectivelor care au relevanță atât pentru ei, cât și pentru industria plăților electronice. Am avut ocazia în acești 7 ani să înțelegem specificul administrației publice centrale și locale și să contribuim când și cum a fost nevoie la bunul mers al lucrurilor. Vom rămâne și în viitor consecvenți din acest punct de vedere.

– Știm că pe parcursul proiectului, acesta a fost marcat de diverse obstacole. Care au fost acestea? Care au fost momentele cheie în existența proiectului?
– Într-adevăr proiectul Ghiseul.ro a cunoscut de-a lungul timpului diverse blocaje care din fericire au fost depășite cu succes. Cea mai mare parte dintre ele și-au avut și unele dintre ele încă își au originea în cadrul de reglementare care stă la baza proiectului. Le voi puncta pe scurt. Primul, și cel care aproape că a blocat proiectul pentru mai bine de 2 ani, a fost prevederea conform căreia se lăsa la latitudinea fiecărei instituții publice din sistem decizia cu privire la cine va suporta comisionul aferent plăților de taxe și impozite, variantele fiind fie cetățeanul, fie instituția publică. Această prevedere s-a dovedit a fi complet neinspirată, generând multă confuzie în rândul instituțiilor publice, ceea ce a afectat înrolarea lor în sistem. Al doilea, a fost modalitatea rudimentară de distribuție a datelor de acces, a credențialelor cum le numim în limbajul de specialitate, și lipsa de experiență în crearea facilităților necesare pentru a realiza această distribuție pe scară largă. Al treilea, a fost reglementarea la un nivel de granularitate excesivă a normelor tehnice de implementare și coroborarea cu o procedură de modificare foarte greoaie a acestora, procedură care prevedea nevoia unor ordine de miniștri pentru a putea face modificări pe platfomă. Experiența ultimilor 7 ani ne-a demonstrat că realitățile proiectelor IT se succed cu o viteză mult mai mare decât cea cu care mecanismele de consultare/avizare din structura guvernamentală pot opera. Dacă primele două obstacole au fost depășite în intervalul 2013 – 2015, cu cel de-al treilea încă ne mai confruntăm. Hotărârea nr. 1070 din decembrie 2013 care a clarificat chestiunea comisioanelor și a introdus și alte mijloace de plată în afara cardului bancar, nu are nici în ziua de astăzi norme tehnice pentru plățile prin internet banking și aplicații mobile.

Sperăm ca în perioada următoare să identificăm împreună cu partenerii noștri resursele necesare completării cadrul legal, astfel încât să putem realiza aceste integrări și să oferim oamenilor un acces mai bun și pe scara mult mai largă la informațiile despre impozitele și taxele pe care le au de plătit.

– Care sunt învățămintele celor 7 ani?
– Despre cei 7 ani care au trecut putem spune fără teama de a greși că au fost plini de lecții învățate. Încercând însă să sumarizez, am învățat despre beneficiile pe care le poate aduce cooperarea și colaborarea membrilor APERO pe platforma asociației și am învățat despre faptul că lucrând cu partenerii din sectorul public putem reuși împreună să ne atingem obiectivele mult mai repede și în condiții de eficiență mult superioare, decât dacă am face-o prin acțiuni și abordări individuale.

– Se spune că ciclurile de viață se succed la intervale de 7 ani, astfel că putem constata că s-a încheiat un ciclu de existență. Primul. Ce urmează?
– Proiectul Ghiseul.ro merge mai departe, iar angajamentul APERO pentru susținerea sa este necondiționat și pe perioadă nederminată. Suntem interesați să contribuim cu tot ce depinde de noi la consolidarea mediului online sub toate aspectele sale, Adunarea Generală a membrilor APERO din luna februarie 2018 aprobând în unanimitate sprijinirea tuturor obiectivelor ce țin de Agenda Digitală a României. Vom rămâne un partener de încredere și întru totul transparent pentru partenerii noștri din sectorul public și vom încheia și alte parteneriate, pe modelul celui cu Agenția pentru Agenda Digitală a României și Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale.

Cifrele Ghiseul.ro, după 7 ani de activitate, ne arată că tot mai mulți români folosesc platforma pentru plata taxelor și impozitelor

ghiseul.ro-utilizatorighiseul.ro-credentialeghiseul.ro-platighiseul.ro-volume

You Might Also Like

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

Garanti BBVA continuă integrarea digitalului: servicii la îndemână, sigure și adaptate stilului de viață modern. Șerban Negrescu: ”În următorii doi ani, bankingul va deveni mai puțin vizibil ca activitate distinctă și mult mai incluziv”

Sunt românii cu credite mai pregătiți pentru o eventuală criză financiară decât în trecut? Ce spun Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB. Principala recomandare: ”Consumatorii ar trebui să își facă o autoevaluare a vulnerabilității financiare în cazul în care ne-am confrunta cu o criză financiară și imobiliară”

Cum folosești cardurile și plățile ca să ieși în câștig? Sfatul specialiștilor Dorian Petrovici (Banca Transilvania) și Ioana Pârvu (BRD). ”Cardul nu este doar o bucată de plastic, ci și aplicația de internet banking. Noi spunem că aplicația este telecomanda cardului”

Cihan Ozturk, Garanti BBVA: ”Atunci când investești în oameni, investești în viitor”

TAGGED: carduri, ghiseul.ro, APERO, George Anghel, plati carduri
Cornel Dinu 16/04/2018
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Elevii de liceu pot studia online programul de educaţie financiară lansat de Raiffeisen Bank și Junior Achievement, ABCdar bancar
Next Article La ce sa fie atenţi cumpărătorii atunci când decid să achiziţioneze o casă cu rate la dezvoltator

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

2 zile ago

Garanti BBVA continuă integrarea digitalului: servicii la îndemână, sigure și adaptate stilului de viață modern. Șerban Negrescu: ”În următorii doi ani, bankingul va deveni mai puțin vizibil ca activitate distinctă și mult mai incluziv”

o săptămână ago

Sunt românii cu credite mai pregătiți pentru o eventuală criză financiară decât în trecut? Ce spun Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB. Principala recomandare: ”Consumatorii ar trebui să își facă o autoevaluare a vulnerabilității financiare în cazul în care ne-am confrunta cu o criză financiară și imobiliară”

o săptămână ago

Cum folosești cardurile și plățile ca să ieși în câștig? Sfatul specialiștilor Dorian Petrovici (Banca Transilvania) și Ioana Pârvu (BRD). ”Cardul nu este doar o bucată de plastic, ci și aplicația de internet banking. Noi spunem că aplicația este telecomanda cardului”

3 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?