Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Atenționare de la ING: Atacurile de smishing în România au crescut de peste șase ori. Cinci sfaturi pentru prevenirea fraudelor
Share
Notification Show More
Latest News
Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit
Stiri de top
De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii
Stiri de top
Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi
Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii
Stiri de top
Copiii intră în vacanță, hackerii nu: Sfaturi de la Asociația Română a Băncilor pentru siguranța online în familie
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Atenționare de la ING: Atacurile de smishing în România au crescut de peste șase ori. Cinci sfaturi pentru prevenirea fraudelor
Stiri de top

Atenționare de la ING: Atacurile de smishing în România au crescut de peste șase ori. Cinci sfaturi pentru prevenirea fraudelor

Gabriela Dinu
Last updated: 03/04/2024 11:50
Gabriela Dinu 1 an ago
Share
SHARE

Băncile din România au ajuns să-și atenționeze constant clienții cu privire la diverse fraude cibernetice ce apar zilnic și care sunt, în majoritatea timpului, blocate. Recent, ING, BRD, BCR și UniCredit au lansat mesaje de avertizare, soluții și sfaturi menite să-i ajute pe clienți în fața numeroaselor pericole.

Contents
Fraudele de tip smishing vizează domeniul bancar, industria de curierat și serviciile de telecomunicațiiAlin Becheanu: Cel mai frecvent, clientii sunt manipulați să își dea de bună voie datele cardului sau user, parola și coduri OTP Băncile sunt cele mai vizate companiiPeste 2600 de atacuri smishing, în 2023, 94% au fost blocate5 Sfaturi de la ING & sendSMS pentru prevenirea fraudelor de tip smishing:

Astăzi, ING revine cu alte atenționări și cifre. Potrivit băncii, numărul atacurilor de tip smishing în România au crescut de peste șase ori în 2023 în comparație cu anul anterior, potrivit unei analize interne realizate de sendSMS. În primele luni ale acestui an, în 75% din cazurile de smishing, s-a încercat furtul de identitate prin utilizarea unei etichete personalizate (numele expeditorului) pentru a induce în eroare utilizatorii că mesajele sunt trimise de diferite companii.

La nivel global, 39% dintre consumatori s-au confruntat cu cel puțin o încercare de înșelătorie prin SMS în 2023, potrivit unui studiu realizat de Mobile Ecosystem Forum (MEF), asociație comercială din industria telecomunicațiilor.

Fraudele de tip smishing vizează domeniul bancar, industria de curierat și serviciile de telecomunicații

Atacurile de tip smishing sunt asemănătoare cu cele de phishing, dar folosesc mesaje SMS pentru a înșela potențialele victime. În majoritatea cazurilor, utilizatorii trebuie să acceseze un link și ajung pe un site web fals, creat special pentru a sustrage detalii confidențiale (cum ar fi datele cardului sau de autentificare în aplicația bancară). În alte cazuri, utilizatorilor li se cere să instaleze programe malware pe dispozitivele lor mobile.

Alin Becheanu: Cel mai frecvent, clientii sunt manipulați să își dea de bună voie datele cardului sau user, parola și coduri OTP

„Pentru prevenirea și blocarea tentativelor de fraudă, pe lângă acțiunile interne și funcționalitățile din Home’Bank, colaborăm permanent cu autoritățile și cu diferiți furnizori, precum compania sendSMS. Cel mai frecvent, clientii sunt manipulați să își dea de bună voie datele cardului sau user, parola și coduri OTP (one time password), după ce primesc mesaje alarmante sau care le promit câștiguri impresionante.

sendSMS filtrează zilnic atacurile de smishing și alertează ING pentru a bloca mesajele frauduloase, înainte de a fi trimise în numele băncii. Ne bucurăm de această colaborare, care ne ajută și mai mult să fim proactivi și să protejăm datele clienților noștri.

Continuăm să aducem inovații pentru prevenirea fraudelor și, în acest an, am lansat soluția de geolocalizare, care poate bloca tranzacțiile inițiate din alte zone geografice. Opțiunea poate fi activată foarte simplu, din Home’Bank, meniul Securitate și login”, spune Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring and Prevention, ING Bank România.

Băncile sunt cele mai vizate companii

Potrivit analizelor sendSMS din ultimii trei ani, cele mai multe fraude de tip smishing din România vizează domeniul bancar (56%), industria de curierat (25%) și serviciile de telecomunicații (15%).

Peste 2600 de atacuri smishing, în 2023, 94% au fost blocate

„sendSMS a dezvoltat un sistem anti-smishing performant pentru filtrarea automată a conținutului malițios și blocarea acestuia, înainte de a ajunge în rețelele operatorilor de telefonie. În plus, ca măsură de siguranță suplimentară, anumite operațiuni sunt executate manual de experți în securitate cibernetică. Anul trecut, am identificat peste 2600 de atacuri smishing, din care am blocat 94%. În primele trei luni ale anului în curs, 100% din tentativele de smishing au fost blocate.

Parte din strategia noastră include o atenție sporită asupra domeniilor web suspecte, urmărindu-le într-o rețea mai largă și analizând legăturile potențiale. De asemenea, suntem vigilenți în monitorizarea resurselor online ce facilitează trimiterea de mesaje SMS în mod anonim. O analiză detaliată a conținutului, stilului și altor particularități ale mesajelor smishing contribuie la îmbunătățirea continuă a sistemelor noastre de filtrare. Prin aceste metode, ne adaptăm constant pentru a anticipa și contracara evoluția tacticilor utilizate de atacatori în domeniul smishing-ului. Astfel, ne asigurăm că suntem proactivi și suntem la curent cu noile tipare ale atacatorilor.” – Liviu Băltoi, Cybersecurity Consultant and Founder, sendSMS.

5 Sfaturi de la ING & sendSMS pentru prevenirea fraudelor de tip smishing:

1.Atenție la expeditorul mesajului! Companiile care apelează la comunicarea și marketingul prin SMS utilizează un sender ID, ceea ce înseamnă că la expeditor va apărea numele companiei în locul unui număr de telefon. Acest sender ID este verificat și implementat după o procedură similară mărcii OSIM.
Comparați mesajele primite care par să vină de la aceeași sursă, înainte de a acționa. Atunci când ceva pare suspect, contactați expeditorul pe un canal de comunicare diferit!

2.Nu dați curs mesajelor urgente sau amenințătoare. Atacatorii încearcă să creeze un sentiment de panică sau presiune, pentru a vă distrage atenția de la elementele care v-ar ajuta să realizați că este o tentativă de smishing.

Mai mult, dacă mesajele au greșeli gramaticale, este un indiciu că textul a fost tradus automat și că este vorba despre o înșelăciune. Sunați la numarul de telefon de pe spatele cardului sau mergeți într-un ING Office pentru a lămuri orice neclaritate.

3.Nu instalați niciodată programe pe telefon și nu efectuați operațiuni bancare în urma solicitărilor venite prin mesaje. De exemplu, banca nu vă va cere niciodată să instalați un program pentru actualizarea datelor. Dacă primiți un SMS cu un link pentru a plăti online un colet sau orice alt motiv, nu dați curs acestui demers, pentru că sunt mari șanse ca fraudatorii să vrea să obțină, de fapt, datele cardului bancar.

Rețineți că organizațiile din zona financiar-bancară nu vă vor trimite niciodată mesaje care conțin link-uri pentru actualizarea sau verificarea datelor de autentificare sau cu caracter personal.

4.Fiți atenți la paginile web unde sunteți redirecționati. Este numele de domeniu corect? Aspectul site-ului este suspect? Textele de pe site conțin multe greșeli sau au un limbaj robotizat? Intrați pe site-ul băncii/ companiei direct din browser, nu accesând linkul din SMS. Folosiți o soluție de securitate cibernetică pentru a vă proteja telefonul, tableta sau laptopul.

5.Dacă ați accesat un link malițios, resetați telefonul la setările inițiale din fabrică. Dacă ați descărcat o aplicație malware pe telefon, nu accesați aplicația bancară înainte de a reseta telefonul. Resetați apoi parola aplicației de internet banking. Verificați dacă există tranzacții suspecte și contactați banca pentru a anunța atacul malware.

Pentru a recunoaște tentativele de fraudă online și a nu le cădea victimă, informați-vă constant despre acestea din surse de încredere precum secțiunea de securitate de pe site-ul ING Bank și sendSMS.

You Might Also Like

Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit

De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii

Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi

Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii

Copiii intră în vacanță, hackerii nu: Sfaturi de la Asociația Română a Băncilor pentru siguranța online în familie

TAGGED: date, furt de identitate, Alin Becheanu, atacuri de tip smishing, card, mesaje SMS, phishing, sendSMS, banci, Liviu Băltoi, ING, atacuri smishing, fraude, site, SMIShing
Gabriela Dinu 03/04/2024
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Fintech-ul Filbo a obținut autorizarea de la Banca Națională a României a Filbo Pay S.A. ca instituție emitentă de monedă electronică. Iulian Marinescu: ”Autorizația ne-a deschis calea, însă drumul îl vom parcurge împreună cu clienții și partenerii noștri”
Next Article Iepurașul vine de la BNR. Ședința de mâine poate fi ultima „staționare” înainte de prima tăiere de dobândă

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit

o zi ago

De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii

o zi ago

Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi

2 zile ago

Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?