ING anunță un profit brut în creștere cu 22% în România, de 392 milioane lei. În 2015, ING România a crescut creditarea cu 29%, mult peste creșterea pieței locale, și a avut rezultate solide, prin servicii bancare inovatoare și dezvoltări în domeniul digital, anunta banca. Portofoliul de credite al băncii a ajuns la 14.437 milioane RON la sfârșitul anului 2015, în creștere cu 29% în ultimele 12 luni, în timp ce piaţa a crescut cu + 3%.
La sfârșitul anului 2015, volumul creditelor pentru clienţi a ajuns la 14.437 milioane RON, cu 29% mai mare decât la sfârșitul anului 2014 și semnificativ mai mare decât creșterea pietei, de numai 3%. ING deţine astfel o cotă de piață în creditare de 6,3%, de la 4,8% la sfârșitul anului 2014.
Creşterea a fost echilibrată, atât în segmentul de retail cât şi în cel corporate, unde ING s-a clasat al doilea jucător pe piața creditelor sindicalizate, cu 7 mandate de Aranjor principal.
Creditarea IMM-urilor a avut cea mai mare creștere, de 77% față de anul precedent. Activitatea de creditare în moneda naţională a înregistrat o creștere de 60% până la 8.658 milioane RON. Depozitele atrase au crescut de asemenea, ajungând la 18.556 milioane RON la sfârșitul anului 2015, cu 29% mai mult faţă de sfârșitul anului 2014, astfel încât cota de piață în depozite a ajuns la 6,9%, la sfârșitul anului 2015, comparativ cu 6,0%, la sfârșitul anului precedent.
În 2015, ING a atras 96.000 clienţi individuali activi ajungând la un total de 866.000. Motoarele principale de creștere au fost noul ING Card Complet cu costuri zero pentru cei care aleg să îşi păstreze veniturile la ING, soluţia Portează-ţi Banii care oferă oricui doreşte libertatea de a-şi muta salariul rapid şi simplu la banca pe care o preferă și Creditul Instant pentru nevoi personale. Acest nou produs a făcut procesul de creditare foarte simplu și rapid – este nevoie de 10 de minute pentru a obține un împrumut pentru nevoi personale, fără a fi necesare documente de venituri.
Profitul brut obţinut de ING România în 2015 a fost de 392 milioane RON, în creştere cu 22% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Venitul total a ajuns la 1.022 milioane RON, mai mare cu 13%, în urma creșterii afacerii, a portofoliului de clienti şi a volumului activităţii acestora.
Creditarea, marele atu
„Cred că cea mai mare realizare a ING în 2015 este creşterea creditării, atât pentru companii cât şi pentru persoane fizice. Am crescut substanţial finanțarea noastră pentru IMM-uri, oferindu-le servicii la nivelul celor pentru companii mari şi am făcut progrese în domeniul digitalizării reducând costurile de tranzacţionare. De asemenea, pentru clienţii individuali am creat produse care să le simplifice si îmbunătățească viața”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.
În 2015, costurile totale au crescut la 575 de milioane de RON, cu 9% mai mult față de anul anterior, în principal datorită creșterii activității, investiţiilor în dezvoltarea infrastructurii IT şi aplicaţii de business, costurilor de reglementare (de 4,6 milioane RON) şi noi angajaţi.
Costul de risc a scăzut la 55 milioane RON în 2015, de la 60 milioane lei în anul precedent demonstrând o politică de creditare prudentă de gestionare a riscului de credit. Raportul cost/venituri (C/I) a scăzut uşor, situându-se la 56%, în timp ce randamentul capitalului propriu (ROE) a crescut la 24%, de la 20% în 2014.
Concentrare pe dezvoltarea IMM-urilor Accentul pe IMM-uri, prin automatizarea procesului de creditare, creşterea echipei de consultanţă şi adaptarea soluţiilor bancare la profilul și nevoile IMM-urilor, a generat o creștere a activelor de 77% și de 36% în baza de clienţi, ajungând la 7.000 clienţi IMM la sfârșitul anului 2015.
Concentrare pe dezvoltări în domeniul digital
Clienții ING folosesc din ce în ce mai mult canalele digitale și în special mobilul. În 2015, numărul de contacte în ING Home’Bank folosind calculatorul a crescut la 23 de milioane, cu 17% mai mult decât în 2014, în timp ce operațiunile folosind telefonul mobil au crescut exploziv, la 10 milioane în 2015, de opt ori mai mult comparativ cu anul precedent. Pentru a susţine ritmul de dezvoltare, 35% dintre cei 309 nou angajaţi în 2015, a fost în domeniile IT, digital și business intellingence.