Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Principalele 5 tendinte in 2016 in banking-ul romanesc. Dana Demetrian, BCR: „2016 va fi un an de provocari care vor defini activitatea bancilor pentru urmatorii 10 ani.”
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Principalele 5 tendinte in 2016 in banking-ul romanesc. Dana Demetrian, BCR: „2016 va fi un an de provocari care vor defini activitatea bancilor pentru urmatorii 10 ani.”
Stiri de top

Principalele 5 tendinte in 2016 in banking-ul romanesc. Dana Demetrian, BCR: „2016 va fi un an de provocari care vor defini activitatea bancilor pentru urmatorii 10 ani.”

Cornel Dinu
Last updated: 31/12/2015 10:12
Cornel Dinu 9 ani ago
Share
SHARE

Dupa un an 2015 marcat de relatia tot mai tensionata dintre banci si clienti, 2016 pare a fi piatra de incercare pentru institutiile de credit din Romania, care trebuie sa faca fata problemelor de imagine acutizate in ultima vreme de esecul inregistrat de cele doua acte normative apreciate ca fiind un real ajutor pentru debitori: Legea falimentului personal si Legea privind darea in plata.

Cel mai probabil, atentia tuturor bancilor va fi indreptata catre identificarea unor solutii pentru problemele clientilor nemultumiti cu obiectivul clar de a repara greselile trecutului si de a imbunatati relatia de parteneriat.

Fara o asemenea miscare, bancile din Romania vor ramane blocate intr-o imagine proasta, generata de relatia dezastruoasa cu o clientela minoritara, insa foarte vizibila si vocala. Este mai mult de cat previzibil faptul ca aceasta imagine proasta afecteaza tot mai mult perceptia bancilor in societate, iar situatia nu se poate rezolva fara un efort al intregii comunitati bancare, care trebuie sa aiba o alta abordare.

Este de asteptat ca 2016 sa fie anul in care bancile romanesti sa convinga societatea ca s-au debarasat de metehnele trecutului si ca sunt capabile sa+si asume riscuri si responsabilitati si sa asigure tuturor clientilor o relatie de parteneriat reciproc avantajoasa.

„2016 va fi un an de provocari care vor defini retail banking-ul pentru urmatorii 10 ani”, este de parare Dana Demetrian, Vicepresedinte Retail in cadrul BCR.

De altfel, bancherul a formulat un top 5 trend-uri care vor marca activitatea bancilor in anul care sta sa inceapa, axat in special pe zona de retail banking, acolo unde tendintele sunt mai greu de prevazut si de controlat.

Dana Demetrian-tendinte20161. Romania 2016: Retail-ul va genera o crestere a procentului de bancarizare a populatiei.
Trendul de crestere a procentului populatiei bancarizate este mult mai accelerat decat in cazul tarilor din CEE. Este de asteptat ca in 2016, programele speciale dedicate tinerilor si populatiei active din mediul rural sa conduca la cresterea relationarii prin contul curent si prin intermediul cardurilor.

2. Big Data in banking-ul de Retail va deveni un driver important in definirea modelului de comportament (rating)
Daca pana anul acesta, in Romania, conceptul Big Data a fost folosit in contextul infrastructurii IT, este previzibil ca din 2016 datele colectate si analizate cu tehnologiile Big Data sa duca la o schimbare fundamentala la nivel de strategie. Influenta se va resimti puternic in produsele si serviciile oferite de banci clientilor sai, considera Dana Demetrian.

3. Era Digitala va castiga teren, dar nu va distruge mitul „agentiei bancare standard”
In 2016, serviciile de digital banking se vor extinde odata cu cresterea gradului de complexitate a produselor si a serviciilor online. „Totusi, 73% dintre romani prefera sa aiba contact doar prin agentia bancara. Din acest motiv, preconizam ca vor creste investitiile si in unitatile bancare, in special in deezvoltarea de agentii digitale”, precizeaza Vicepresedintele BCR. De altfel, oficialul celei mai mari banci din Romania anunta pentru 2016 un plan de investitii de peste 100 milioane de lei, in unitati noi, modele noi de servire a clientilor, la care se adauga sume importante in sistemele IT.

4. Potentialul de evolutie pozitiva a creditarii bancare va genera o crestere naturala a consumului general
Consumul privat, care este principalul motor al cresterii economice, va fi finantat intr-o mare masura prin credite bancare, cu atat mai mult cu cat romanii vor beneficia si in 2016 de dobanzi scazute, care asigura conditii favorabile de creditare. Dana Demetrian spune ca, pe un fond de stabilitate a gradului de risc, mediul economic indeplineste premisele unei cresteri sustenabile si sanatoase.

5. Cererea de locuinte un driver important in dezvoltarea creditelor imobiliare
Corelat cu revigorarea pietei imobiliare, cererea pentru locuinte va continua sa sustina cresterea creditelor imobiliare. Exista un potential ridicat in corelatie cu piete similare. In opinia oficialului BCR, potentialul este generat de portofoliul generatiei 20 – 25 de ani, care va atinge pragul de maturitate financiara.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: BCR, Dana Demetrian, retail banking, tendinte 2016
Cornel Dinu 31/12/2015
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Restantele la creditele in lei au crescut cu 0,2% in noiembrie
Next Article Istoria Volksbank in Romania se incheie astazi. Povestea nefardata a celei mai hulite banci: Cum a reusit Volksbank sa renasca din cenusa si sa fie cumparata de Banca Transilvania

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?