Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: EXCLUSIV. Băncile câștigă războiul de pe frontul digitalizării. Rezultatele impresionante consemnate de serviciile de Mobile/Internet Banking disponibile la Banca Transilvania, BCR, ING Bank, Raiffeisen Bank și BRD arată că tot mai mulți români folosesc aplicațiile bancare
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Analize > EXCLUSIV. Băncile câștigă războiul de pe frontul digitalizării. Rezultatele impresionante consemnate de serviciile de Mobile/Internet Banking disponibile la Banca Transilvania, BCR, ING Bank, Raiffeisen Bank și BRD arată că tot mai mulți români folosesc aplicațiile bancare
AnalizeTop newsStiri de top

EXCLUSIV. Băncile câștigă războiul de pe frontul digitalizării. Rezultatele impresionante consemnate de serviciile de Mobile/Internet Banking disponibile la Banca Transilvania, BCR, ING Bank, Raiffeisen Bank și BRD arată că tot mai mulți români folosesc aplicațiile bancare

Cornel Dinu
Last updated: 31/01/2024 10:37
Cornel Dinu 1 an ago
Share
Mulți români se bucură de servicii bancare direct pe telefon (Credit foto: Shutterstock)
SHARE

Conceptul de ”bancă la distanță” nu mai este un termen ieșit din comun pentru societatea românească, în condițiile în care aplicațiile Mobile Banking și Internet Banking au devenit tot mai populare în rândul clienților instituțiilor de credit. Practic, investițiile colosale angajate în ultimii ani de băncile locale în soluțiile tehnologice își arată roadele, evoluția numărului de clienți digitalizați fiind principalul indicator care ne arată că adoptarea digitalizării în banking de către populație a devenit o certitudine.

Contents
Banca Transilvania și BRD și-au dublat portofoliile de clienți digitalizațiTopul băncilor după gradul de digitalizare. Banca Transilvania a detronat ING Bank și a devenit liderul pieței

Publicația BankingNews a studiat portofoliile de clienți digitalizați ale celor mai mari cinci bănci din România, informațiile disponibile relevând o creștere de aproape 70% a numărului de utilizatori a serviciilor de Mobile/Internet Banking în perioada 2021-2024. Analiza ”Cât de digitale sunt cele mai mari bănci din România și cum abordăm digitalizarea fără să o transformăm într-un promotor al excluziunii financiare? Un răspuns ar putea fi observația unui bancher dedicat fenomenului: ”Mai întâi bancarizare, apoi digitalizare!” (disponibilă aici), realizată de BankingNews la începutul anului 2021, arăta că Banca Transilvania, BCR, ING Bank, Raiffeisen Bank și BRD Groupe Société Générale aveau împreună la acea vreme puțin peste 6 milioane de clienți digitalizați. Spre comparație, aceleași bănci au astăzi 9,95 milioane de clienți digitalizați.

Banca Transilvania și BRD și-au dublat portofoliile de clienți digitalizați

Fiecare bancă s-a adaptat la propriul portofoliu de clienți, împletind cu abilitate bankingul tradițional cu digitalizarea pentru a crea un mix adaptat specificului pieței interne. Astfel, instituțiile de credit au adoptat diferite strategii cu scopul de a încuraja conceptul de ”bancă la distanță”, prin renunțarea treptată la ghișeele care permit tranzacții cu numerar, închiderea efectivă a ghișeelor, taxarea suplimentară a operațiunilor cu numerar la casierii, consilierea clienților în sensul utilizării serviciilor de Mobile/Internet Banking sau măcar a mașinilor multifuncționale pentru alimentarea conturilor, transferuri bancare și plățile utilităților.

Pornind de la statistica din urmă cu trei ani, cele mai spectaculoase evoluții au fost consemnate de Banca Transilvania și BRD, care au reușit practic să-și dubleze numărul de clienți digitalizați, ceea ce a dus automat și la creșterea ponderii clienților digitalizați în total portofoliu.

Banca Transilvania are în prezent peste 3,5 milioane de clienţi unici digitalizaţi de la 1,75 milioane cât număra la începutul anului 2021. În cazul BRD, banca cu acționariat francez a pornit în 2021 de la 624.000 de utilizatori activi unici ai serviciilor de Internet Banking și Mobile Banking și a ajuns la 1,33 milioane la 30 septembrie 2023.

Și celelalte trei bănci au înregistrat creșteri importante ale portofoliilor de clienți digitalizați: BCR a ajuns la 2,25 milioane de utilizatori ai ecosistemului digital George de la 1,75 milioane, ING Bank are circa 1,5 milioane de clienți digitalizați față de 1,14 milioane în 2021, iar Raiffeisen Bank numără acum 1,37 milioane de clienți digitalizați în comparație cu cei 800.000 pe care îi avea în urmă cu trei ani.

Topul băncilor după gradul de digitalizare. Banca Transilvania a detronat ING Bank și a devenit liderul pieței

Pentru a afla cât de digitală este o bancă, este important să ne uităm la ponderea clienților digitalizați în total portofoliu de clienți. După ce reușit să-și dubleze numărul de clienți digitalizați, Banca Transilvania cu cei 3,5 milioane utilizatori a soluţiilor digitale se bucură de cea mai bună valoare a indicatorului care reflectă gradul de digitalizare, respectiv 88%. Cea mai mare bancă din România, care în 2021 ocupa poziția a treia în topul băncilor după gradul de digitalizare, a devenit lider autoritar și în acest clasament, detronând ING Bank și devansând BCR.

Poziția a doua a topului este ocupată de ING Bank, care – potrivit aproximărilor BankingNews – are o pondere a clienților digitalizați de circa 83%. Podiumul este completat de BCR, la care cei 2,25 milioane de utilizatori ai ecosistemului George reprezintă un procent de 75% în portofoliul total de clienți. Și în cazul BRD (pondere – 66%), dublarea numărului de clienți digitalizați a avut un efect în ceea ce privește poziția instituției de credit în clasamentul de față, reușind să urce pe locul al patrulea și să devanseze Raiffeisen Bank (pondere – 62%).

Citește pe același subiect
Cât de digitale sunt cele mai mari bănci din România și cum abordăm digitalizarea fără să o transformăm într-un promotor al excluziunii financiare? Un răspuns ar putea fi observația unui bancher dedicat fenomenului: ”Mai întâi bancarizare, apoi digitalizare!

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: internet banking, ING Bank, digitalizare, banking digital, Raiffeisen Bank, aplicatie bancara, mobile banking, Banca Transilvania, BRD, BCR
Cornel Dinu 31/01/2024
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Analiza Alpha Bank: Băncile centrale din regiune au început cu precauție ciclul de relaxare a politicii monetare, dinamica inflației de bază justificând decizia. În România mai este de așteptat
Next Article Chiar dacă România are cea mai mare creștere medie anuală a salariului minim, românii sunt cei mai prost plătiți europeni

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

2 zile ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

2 zile ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?