Am perceput intotdeauna Millennium Bank ca o banca spectacol. Inca de la lansarea pe piata bancara locala, institutia de credit portugheza a tinut sa-si asume o imagine inedita, caracterizata in principal de o atitudine nonconformista. La cateva luni dupa ce a facut cunostinta cu Romania, Millennium Bank a apelat la un exercitiu de imagine absolut original, alegand sa ofere romanilor, in decembrie 2007, cu ocazia Sarbatorilor de Craciun, un brad de Cartea Recordurilor.
Practic, Millennium Bank isi continua campania de promovare pe piata romaneasca intr-un mod inedit si foarte eficient: oferea cadou bucurestenilor un Brad de Craciun gigant, de 76 de metri, opt etaje, un diametru de 26 de metri, 290 de tone, impodobit cu peste 2 milioane de beculete.
Momentul a fost gustat la intensitate maxima, la inaugurarea Bradului Millennium adunandu-se in Piata Unirii probabil aproape o suta de mii de romani. In ciuda busculadei create, a inghesuielii crunte si a organizarii dezastruoase, maretia Bradului Millennium si grandiosul foc de artificii au facut ca momentul oferit de Millennium Bank sa ramana in memoria multor romani.
„Bradul Millennium este mai mult decat un punct din strategia de introducere a brandului pe piata, este pur si simplu sinonim cu celebrare, bucurie, familie. Prin campania media dedicata, Millennium Bank invita toti romanii sa participe la momentul unic al aprinderii celor peste 2 milioane de beculete, moment ce va fi marcat de concerte, jocuri de artificii, inaugurarea intregului Parc Millennium din Piata Unirii si multe alte surprize”, spuneau atunci oficialii Millennium Bank.
Din pacate, la aproape sase ani distanta, banca portugheza alege sa renunte la operatiunile din tara noastra. Principalul motiv pare a fi faptul ca nu a reusit sa se impuna pe piata bancara, rezultatele financiare consemnate fiind sub asteptari.
Millennium BCP se va retrage din Romania prin vanzarea subsidiarei Millennium Bank, care detine sub 1% cota de piata, decizia facand parte dintre masurile de restructurare convenite cu reprezentantii Comisiei Europeane. Surse din subsidiara din Romania, citate de Mediafax, vorbesc de un termen de doi ani pentru vanzarea unitatii, insa exista si informatia ca portughezii si-au asumat o iesire mult mai rapida din piata locala, ceea ce poate sugera ca au identificat deja un cumparator.
In aceste conditii este de asteptat ca Millennium Bank sa ramana in amintirea romanilor drept banca spectacol, ce a adus la Bucuresti un brad gigantic, dar care, intre timp, nu mai crede in Mos Craciun.