Garanti Bank a anuntat ca a atins pragul de 82.000 de utilizatori de internet banking, in contextul in care a crescut cu circa 10-20% in ultimii doi ani. Peste 80% dintre utilizatorii Garanti Online, serviciul de internet banking al bancii, sunt persoane fizice, in timp ce restul de 20% fac parte din segmentele Corporate si IMM.
De asemenea, numarul total de tranzactii efectuate a crescut cu peste 35% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut (ianuarie – septembrie), ajungand la 670.000, ceea ce indica o tendinta de crestere a utilizarii serviciilor de online banking.
„In medie, utilizarea serviciilor de internet banking a crescut, comparativ cu anul trecut, dar ramane scazuta, raportat la alte tari europene. In Romania, unele persoane sunt inca reticente in a folosi serviciul de internet banking, invocand nevoia de interactiune umana sau temeri legate de siguranta tranzactiilor. Din 2007, cand am lansat platforma noastra de internet banking, nu ne-am confruntat cu nicio incercare de frauda si nicio amenintare a securitatii. Pentru a asigura nivelul maxim de siguranta pentru clientii sai, Garanti Bank investeste continuu in cele mai noi si mai performante tehnologii”, spune Fatih Arpas, director canale alternative de distributie & IT in cadrul Garanti Bank.
Cele mai frecvente operatiuni efectuate prin internet banking sunt: transferul de bani, plata facturilor si reincarcarea cartelelor telefonice, schimbul valutar, tranzactiile cu cardul de credit si deschiderea de depozite.
„Pe masura ce tehnologia evolueaza, iar stilul de viata urban ne face sa cautam in permanenta solutii pentru a economisi timp, ponderea tranzactiilor bancare si a comertului ce se desfasoara in mediul online va creste. Vom observa din ce in ce mai multe website-uri de e-commerce, iar telefoanele mobile si tabletele vor fi din ce in ce mai raspandite. Odata cu cresterea utilizarii retelelor de socializare, in viitor bancile vor ajunge sa conecteze profilele utilizatorilor cu cele bancare. Managementul relatiilor cu clientii prin intermediul retelelor de socializare va deveni un subiect extrem de interesant in lumea bancara. Toate aceste tendinte internationale vor fi cu siguranta adoptate si in Romania. Ma astept la o crestere semnificativa a folosirii serviciului de internet banking si a altor instrumente de management financiar, online si mobile, in urmatorii 10 ani, in Romania”, adauga Fatih Arpas.