Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: MasterCard Love Index. Românii investesc tot mai mult în Ziua Îndrăgostiților: cheltuielile au crescut cu 50% în 2018
Share
Notification Show More
Latest News
De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?
Stiri de top
Intesa Sanpaolo Bank Romania lansează o ofertă de credit ipotecar cu dobândă fixă de la 4,89% și stimulente pentru refinanțare. Alin Fodoroiu: ”Am construit această ofertă cu gândul la nevoile actuale ale oamenilor care își doresc să aibă un preț corect, costuri inițiale mai mici și o rată lunară predictibilă”
Stiri de top
UNCHAIN Festival 2025 a oferit ce lipsește cel mai mult Europei: intersecții reale între industrii și conexiuni de încredere. Alexandra Pollack: ”Anul acesta ne-a arătat tuturor că viitorul finanțelor în Europa Centrală și de Est nu va fi conturat de jucători individuali, ci de ecosisteme”
Stiri de top
Peste 14.000 de profesori au accesat Life-Lab.ro, platforma educațională, care introduce educația financiară la fiecare materie. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Scopul BCR este sa ajute românii, de toate vârstele, să aibă încredere în ei. Știm că educația financiară este una dintre cele mai concrete forme de a construi această încredere”
Stiri de top
BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > MasterCard Love Index. Românii investesc tot mai mult în Ziua Îndrăgostiților: cheltuielile au crescut cu 50% în 2018
Stiri pe scurt

MasterCard Love Index. Românii investesc tot mai mult în Ziua Îndrăgostiților: cheltuielile au crescut cu 50% în 2018

Gabriela Dinu
Last updated: 14/02/2019 13:03
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Spontaneitatea este sexy? Ei bine, cumpărătorii din întreaga lume par să creadă asta, deoarece tot mai mulți oameni preferă să achiziționeze cadouri romantice în ultima clipă!

Studiul „Mastercard Love Index”, creat prin analizarea tranzacțiilor cu cardurile de credit, debit și prepaid pe o perioadă de patru zile, în trei ani consecutivi (11-14 februarie, între 2016 și 2018), a dezvăluit că în timp ce cheltuielile din această perioadă au crescut cu 3% începând cu 2016 pe plan global, cumpărăturile de ultim moment, realizate chiar de Ziua Îndrăgostiților, însumează o mare parte a achizițiilor (30%) în 2018.

În România, cheltuielile pentru cadouri de Ziua Îndrăgostiților au crescut cu 50% în 2018 față de 2016, numărul total al tranzacțiilor fiind cu 123% mai mare, arată studiul. Studiul relevă și o creștere cu 185% a numărului de tranzacții de comerț electronic realizate în perioada analizată din 2018, față de 2016.

Pentru 2018, datele „Mastercard Love Index” au arătat că achizițiile făcute de români în avans, dedicate Zilei Îndrăgostiților, sunt realizate, în proporție de 31%, pe data de 11 februarie, după ce și în 2017 s-a înregistrat o valoare similară, de 33% (iar în total au fost 81.291 de tranzacții pe 11 februarie, cumulat pe ultimii 3 ani). În același timp, numărul de tranzacții efectuate de români în restaurante a crescut cu 148% în ultimii trei ani, iar suma cheltuită în restaurante a crescut cu 54% între 2016 și 2018. Și numărul tranzacțiilor hoteliere a crescut cu 21% în 2018 față de 2016, iar volumul cheltuielilor hoteliere s-a majorat cu 10%, în preajma Zilei Îndrăgostiților.

În plus, numărul tranzacțiilor contactless a crescut în România de peste 17 ori (cu 1742%), în perioada analizată din 2018, față de perioada similară din 2016. Ca pondere în numărul total al tranzacțiilor, cele realizate cu carduri contactless au reprezentat 38% în 2018, față de 8% în 2016. Ca volum însă, valoarea vânzărilor cu cardurile Mastercard contactless în România a crescut de peste 20 de ori (2069% – în perioada dedicată cumpărăturilor aferente Zilei Îndrăgostiților din 2018, față de aceeași perioadă din 2016).

„Într-o epocă în care plățile contactless și cumpărăturile electronice cu livrare în aceeași zi reprezintă ceva normal, acum este mai ușor ca oricând să îi impresionăm pe cei dragi cu surprize de Ziua Îndrăgostiților. Datele noastre arată că, pe plan global, consumatorii se bucură de experiențe spontane, pe care le împărtășesc cu cineva special, în plus față de cadouri materiale, chiar și atunci când fac achiziții romantice pe ultima sută de metri. Studiul ‘Mastercard Love Index’ – acum la a patra ediție – evidențiază tendințele globale și regionale cheie pentru a descoperi preferințele consumatorilor și, sperăm, le oferă comercianților o perspectivă valoroasă asupra obiceiurilor de cumpărare ale consumatorilor în perioada de vârf din preajma celei mai romantice zile a anului”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard România.

În perioada analizată, românii au cheltuit pe flori dublu în 2018 față de 2016, (+216%), iar numărul tranzacțiilor din acest segment a fost cu 165% mai mare. Și bijuteriile s-au bucurat de o creștere a cheltuielilor cu 49%.

Creștere de 76% a numărului tranzacțiilor de ultim moment… pe plan global

Cumpărătorii care au realizat achizițiile chiar de Ziua Îndrăgostiților au făcut ca numărul tranzacțiilor de comerț electronic să crească cu 76% în 2018 (față de 2016) pe plan global.

Cumpărătorii globali nu preferă cadourile standard. Datele arată doar o creștere mică, de 7%, pentru sumele cheltuite pe trandafiri și cadouri florale, iar suma cheltuită pentru bijuterii a scăzut cu 8% în 2018 față de anul 2016. În schimb, a existat o creștere cu 41% a valorii achizițiilor de cărți și muzică. Datele arată că numărul de tranzacții hoteliere globale a crescut cu 9% între 2016 și 2018, iar volumul, cu 5%.

You Might Also Like

ProCredit Bank lansează ProZero24, pachet dedicat companiilor cu comision de administrare ZERO timp de 2 ani

Un nou card co-branded lansat de UniCredit în parteneriat cu Mobexpert

BCR, prima bancă din România care integrează „Click to Pay” direct în aplicația George. Start pentru plățile online fără griji

Ai primit un mesaj ciudat de la „bancă”? Poate fi o fraudă care te lasă fără bani și fără control. Sfatul specialiștilor despre cum recunoști tentativele de fraudă bancară și ce poți face dacă ai fost păcălit

Formula 1, direct din cont: BT și Mastercard oferă experiențe exclusive la Monza clienților care plătesc cu cardul

TAGGED: Cosmin Vladimirescu, contactelss, Mastercard Love Index, card, MasterCard
Gabriela Dinu 14/02/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Taxa pe activele financiare ale băncilor „nu este chiar o taxă fiscală”. Plata se face trimestrial şi se aplică la volumul activelor de la finalul trimestrului, respectiv la sold
Next Article Grijile Băncii Centrale: efectele adverse ale OUG 114 care ar putea fi potenţate de alte iniţiative legislative ce vizează sectorul bancar și care pot afecta stabilitatea băncilor

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

ProCredit Bank lansează ProZero24, pachet dedicat companiilor cu comision de administrare ZERO timp de 2 ani

o săptămână ago

Un nou card co-branded lansat de UniCredit în parteneriat cu Mobexpert

2 săptămâni ago

BCR, prima bancă din România care integrează „Click to Pay” direct în aplicația George. Start pentru plățile online fără griji

2 săptămâni ago

Ai primit un mesaj ciudat de la „bancă”? Poate fi o fraudă care te lasă fără bani și fără control. Sfatul specialiștilor despre cum recunoști tentativele de fraudă bancară și ce poți face dacă ai fost păcălit

3 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?