Mastercard anunță dezvoltarea unei noi suite de servicii, aplicații și soluții de top pe piață, menite să susțină și să garanteze o gamă mai largă de servicii financiare în Europa.
Soluţiile sunt concepute pentru a sprijini instituțiile bancare și furnizorii terți în implementarea sistemelor de open banking.
Open Banking Connect oferă o singură conectare la interfeţele de open banking oferite de instituțiile financiare, asigurându-le furnizorilor terţi autorizaţi, accesibilitate la o gamă largă de instituţii financiare, reziliență și viteză de lansare în piaţă.
Open Banking Protect presupune verificarea în timp real a statusului certificării furnizorilor terţi autorizaţi, alături de monitorizare și alerte ce reduc riscul de expunere la fraudă și răspundere legală.
Open Banking Resolve este un serviciu centralizat pentru trimiterea solicitărilor de informaţii și soluționarea disputelor între părţile participante în sistemul de open banking, oferind claritate, consecvență și transparență tranzacţiilor efectuate.
Open Banking Consulting Services oferă instituţiilor financiare servicii specializate de consultanţă şi suport în implementare, în vederea susținerii acestora în definirea și implementarea strategiei de open banking.
Mai mulți parteneri aflați pe piețele de lansare din Marea Britanie și Polonia, precum Kikapay, Streeva, Tribe Payments, Alior Bank, precum şi furnizorul aplicaţiei mobile de plăţi DiPocket, au semnat deja scrisori de intenție cu scopul de a activa noile servicii. Acest pas reflectă faptul că se pune din ce în ce mai mult accent pe soluțiile de open banking în Europa cât şi în întreaga industrie globală de plăți.
Totodată, noile soluții Mastercard sunt susținute de studiul recent, realizat de Ovum, care arată că oferirea unor servicii optime prin open banking, depinde de colaborarea participanţilor în abordarea provocărilor tehnice din trei zone-cheie:
• dezvoltarea unor mecanisme standardizate de interacțiune între bănci și furnizorii terţi autorizaţi;
• stabilirea unui ecosistem de soluții adecvate pentru a minimiza riscul de expunere la fraudă;
• oferirea de claritate și coerență în modul de trimitere a solicitărilor de informaţii şi de soluționare a litigiilor între participanţi.
Educarea consumatorilor cu privire la beneficiile open banking va fi esențială pentru permiterea adoptării la scară largă. Așadar, băncile ar trebui să ia în considerare modul în care își pot ajuta clienții să descopere și să acceseze soluții care s-au dovedit a fi sigure și de încredere, fiind, în același timp, o completare a experienței lor în ansamblu. Atât fintech-urile, cât și instituțiile financiare tradiționale vor trebui să ofere siguranţă utilizatorilor, printr-un set de reguli și mecanisme agreate colectiv, revizuite şi supravegheate.
În contextul în care acest an este considerat a fi unul critic pentru open banking, soluţiile lansate de Mastercard oferă deja sprijin instituțiilor financiare și furnizorilor terţi autorizaţi în gestionarea oportunităților și provocărilor noii economii. În Marea Britanie, open banking a beneficiat de un impuls considerabil în ultimele luni, datorită apariției unui număr tot mai mare de furnizori, inclusiv fintech-uri inovatoare, dar și prin îmbunătățirea performanței API-urilor. Date recente publicate de OBIE, Open Banking Implementation Entity, din Marea Britanie, indică o creștere de aproape 30%, de la lună la lună, a utilizării serviciilor open banking, astfel că, se anunță un impact puternic și în Europa, când directiva PSD2 va intra în vigoare oficial, în septembrie 2019.
„Instituțiile financiare din toată Europa și nu numai iau în calcul capitalizarea open banking-ului pentru a-și dezvolta afacerile, în timp ce își deservesc clienții mai bine. Drept urmare, este evidentă nevoia de parteneri de încredere, cu acoperire internațională și expertiză în tehnologia siguranței plăților. Soluţiile Mastercard Open Banking vor oferi și în acest sector consiliere de specialitate, suport tehnic de vârf, încredere și siguranță pentru utilizatorii finali. Considerăm că sistemul va fi o oportunitate semnificativă mai ales în rezolvarea anumitor probleme pentru clienți și suntem dedicați să le oferim, în continuare, partenerilor noștri cele mai bune soluții și prin acest serviciu”, spune Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard România.