Majoritatea românilor nu întâmpină probleme în relația cu băncile sau instituțiile financiare nebancare. Potrivit unui studiu al Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, 75% dintre participanți își achită datoriile la timp, sunt informați și mulțumiți de produsele alese.
Pe de altă parte, un sfert dintre românii cu credite au avut sau încă au probleme în relația cu instituția financiară. Cele mai mari nemulțumiri pornesc de la comisioane (38% dintre respondenți) și de la condițiile contractuale considerate dezavantajoase (33%).
Mai mult de o treime dintre cei care au probleme cu băncile sau IFN-urile au încercat o soluționare direct în sucursală (41%). 21% au făcut o sesizare către bancă, iar 22% au ales să colaboreze cu o altă bancă.
Deși majoritatea respondenților nu se gândesc că ar putea apela la serviciile Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar pentru rezolvarea problemelor cu banca, existența Centrului este văzută ca o necesitate pentru 96% dintre consumatori.
CSALB este o instituție înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni, negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri, pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) prin aplicația online.