Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Mastercard: „Noul normal” accelerează adopția digital banking în Europa. COVID-19 i-a determinat pe europeni să devină mai digitalizați în ceea ce privește serviciile de banking
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > Mastercard: „Noul normal” accelerează adopția digital banking în Europa. COVID-19 i-a determinat pe europeni să devină mai digitalizați în ceea ce privește serviciile de banking
Stiri pe scurt

Mastercard: „Noul normal” accelerează adopția digital banking în Europa. COVID-19 i-a determinat pe europeni să devină mai digitalizați în ceea ce privește serviciile de banking

Gabriela Dinu
Last updated: 19/11/2020 14:42
Gabriela Dinu 4 ani ago
Share
SHARE

Digitalizarea rapidă a vieții în perioada de lockdown, a accelerat interesul continuu pentru soluții și aplicații de digital banking în Europa în rândul consumatorilor, potrivit studiului Mastercard „European Evolution of Banking” 2020.

Tendința spre digitalizare, care a putut fi observată în ultimii ani, a câștigat teren pe parcursul pandemiei de COVID-19, în linie cu nevoia oamenilor de a se adapta limitărilor de ordin fizic. Acest lucru a determinat o creștere accentuată a activității online și adoptarea în masă a serviciilor de digital banking, ca modalitate de a accesa și gestiona fondurile personale de la distanță, în siguranță, rapid și convenabil. Analizând tendințele în digital banking din 12 piețe europene, studiul Mastercard „Evolution of Digital Banking” dezvăluie apetitul sporit pentru soluții online, 62% dintre toți respondenții exprimându-și interesul pentru platformele digitale de banking, în detrimentul soluțiilor offline, în 2020 – o creștere de 13% comparativ cu doar 3 ani în urmă (sursa: studiul Mastercard Digital Banking 2017).

Rezultatele studiului sunt corelate cu raportul recent „State of Pay”, un studiu global comandat de Mastercard, din care reiese faptul că peste jumătate din populația lumii (53%) utilizează aplicații bancare mai mult decât înainte de pandemie. Studiul, efectuat în 14 țări diferite, a constatat, de asemenea, că numărul celor care renunță la numerar este în creștere, 64% declarând că vor plăti mai puțin cu numerar în urma COVID-19.
Mark Barnett, Președinte Mastercard Europe, a declarat: „Pe măsură ce toți ne adaptăm la o realitate nouă și aflată în continuă schimbare, ne-am dat seama de faptul că viața a devenit „digital first”. Drept urmare, știm că oamenii din toată Europa își doresc soluții simple și sigure pentru toate nevoile ce țin de banking și plăți. Mastercard este partenerul preferat atât de companiile consacrate, cât și de cele emergente, care doresc să digitalizeze și să îmbunătățească experiența oferită clienților. Prioritatea noastră este să le oferim soluții inovatoare, care îmbunătățește experiența zilnică a consumatorilor în ceea ce privește serviciile de banking și de plată. Lucrând împreună cu partenerii noștri, ne concentrăm pe furnizarea de soluții digitale, convenabile, sigure și inteligente, care ușurează activitățile de zi cu zi.”

Rata de adopție a soluțiilor și a aplicațiilor de online banking este în plină crește în toată Europa

Pe măsură ce pandemia continuă să evolueze și multe țări trec printr-un al doilea val, modul în care europenii interacționează și tranzacționează s-a mutat semnificativ pe platforme digitale, iar conferințele video, cumpărăturile online și învățământul la distanță sunt în plină expansiune. În mod similar, odată cu restricțiile care limitau anterior accesul în sediile băncilor, majoritatea europenilor au explorat noi soluții bancare convenabile și sigure. Dintre cei peste 9.600 de europeni chestionați, 46% au declarat că sunt foarte interesați de aceste noi soluții de digital banking, în timp ce 42% sunt interesați de măsurile avansate de securitate oferite de acestea.

Mai mult, interesul lor s-a tradus într-o adopție puternică, mai mult de doi din cinci europeni (42%) declarând că efectuează tranzacții online sau printr-o aplicație mai frecvent în prezent decât în înainte de pandemie, în special datorită simplității și faptului că acestea îi ajută să economisească. Aproximativ jumătate (52%) dintre utilizatorii existenți de servicii tip digital banking declară că pandemia nu a schimbat frecvența cu care efectuează tranzacții anul acesta, în timp ce doar 6% spun că tranzacțiile lor online și prin aplicații au scăzut comparativ cu 2019. Aceste rezultate sunt, de asemenea, în conformitate cu studiul global „State of Pay”, care arată că 87% dintre cei care nu au folosit aplicații bancare înainte de COVID-19 afirmă că vor continua să le folosească după pandemie.

Est-europenii, mai optimiști în ceea ce privește viitorul fintech

Studiul a urmărit și deschiderea consumatorilor din întreaga regiune către banking-ul digital și aplicațiile de acest tip, iar din punct de vedere geografic, consumatorii din Europa de Est și-au exprimat un interes pozitiv în acest tip de platforme, cu 13% mai mult comparativ cu omologii lor din Europa de Vest (57% vs. 44%).

În ceea ce privește gradul de utilizare, în medie, 50% dintre est-europeni spun că a crescut frecvența cu care efectuează tranzacții online sau prin intermediul aplicațiilor, precum și numărul acestora, în timp ce doar 39% dintre cei din Europa de Vest declară același lucru.

Stilul de viață în lockdown a împins la schimbări în interesele utilizatorilor de digital banking

Ediția din acest an a studiului „Evolution of Banking” arată, de asemenea, că prioritățile europenilor se schimbă în materie de avantaje la care se așteaptă de la soluțiile de online banking și de plăți mobile, în comparație cu 2019. În prezent, utilizatorii consideră mult mai importante disponibilitatea ridicată (+9%), avantaje în materie de stil de viață (+11%) și eficiență din punctul de vedere al costurilor (+9 puncte) în alegerea platformelor digitale.

Cu toate că sunt considerate, în continuare, principalele beneficii ale adoptării unei soluții bancare digitale, respondenții au declarat că se concentrează mai puțin asupra avantajelor ce țin de economisirea timpului (în scădere, de la 66% în 2019, la 63% în acest an) și ușurința în utilizare (în scădere de la 65% în 2019, până la 57% în prezent) – rezultate ce dovedesc schimbarea stilului de viață în lockdown a consumatorilor. Atunci când nu clasifică atributele, majoritatea (51%) au menționat că securitatea este cea mai importantă caracteristică a unei soluții de digital banking, percepție influențată, poate, și de cele mai recente titluri din presă care se concentrează pe breșele de securitate a datelor tot mai sofisticate.

În contextul tranziției spre digitalul, băncile și instituțiile financiare rămân de încredere

În timp ce rata de adopție a serviciilor de digital banking continuă să crească de la an la an, o majoritate semnificativă (85%) dintre europeni consideră că băncile fizice vor exista în țara lor și peste 10 ani. Răspunsul este influențat, pe de-o parte, de faptul că multe bănci tradiționale oferă din ce în ce mai multe soluții digitale, ceea de determină o rată puternică de menținere a clienților existenți – mai puțin de un sfert ar trece de la banca actuală la o bancă exclusiv digitală în următoarele 12 luni (23%). În plus, 61% dintre europeni consideră că băncile sunt cel mai important consilier financiar – considerabil înaintea prietenilor și a membrilor familiei, mass-media, companiilor de consiliere financiară sau altele.

Mastercard: Partenerul preferat pentru digital banking

În 2020, Mastercard rămâne partenerul preferat de instituțiile financiare care furnizează soluții digitale. La nivel european, Mastercard este partener al peste 60 de bănci digitale și al 80% din întregul sector fintech și paytech, număr care s-a dublat în doar doi ani.

You Might Also Like

Raiffeisen Bank lansează depozite la termen cu dobânzi peste medie și Smart Hour la curs BNR. Mihail Ion: Ne dorim să sprijinim clienții în menținerea unor obiceiuri financiare sănătoase

UniCredit Bank România a raportat în T1 2025 un profit net de 91 mil. euro, cu venituri în creștere cu 39% și o activitate comercială accelerată

Cum se pregătește UniCredit pentru a deveni banca pentru viitorul Europei? Italienii încheie un parteneriat cu Google Cloud pentru accelerarea transformării digitale pe cele 13 piețe principale, inclusiv România

Garanti BBVA continuă integrarea digitalului: servicii la îndemână, sigure și adaptate stilului de viață modern. Șerban Negrescu: ”În următorii doi ani, bankingul va deveni mai puțin vizibil ca activitate distinctă și mult mai incluziv”

Extindere strategică: Erste Group, acționarul BCR, cumpără 49% din subsidiara Santander Bank din Polonia pentru 7 miliarde euro

TAGGED: Europa, online banking, digitalizare, digital banking, fintech, pandemie, Covid-19, economisire, banci, MasterCard, plati online
Gabriela Dinu 19/11/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Din 2021, clienții IMM ai Raiffeisen Bank vor putea accesa credite 100% online. Vladimir Kalinov: Am testat intens, iar feedback-ul pozitiv ne motivează să continuăm dezvoltarea și să facem disponibil acest instrument de creditare rapid și eficient
Next Article Saxo Bank: aurul, o nouă corecție după știrile cu vaccinul

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Raiffeisen Bank lansează depozite la termen cu dobânzi peste medie și Smart Hour la curs BNR. Mihail Ion: Ne dorim să sprijinim clienții în menținerea unor obiceiuri financiare sănătoase

5 zile ago

UniCredit Bank România a raportat în T1 2025 un profit net de 91 mil. euro, cu venituri în creștere cu 39% și o activitate comercială accelerată

6 zile ago

Cum se pregătește UniCredit pentru a deveni banca pentru viitorul Europei? Italienii încheie un parteneriat cu Google Cloud pentru accelerarea transformării digitale pe cele 13 piețe principale, inclusiv România

6 zile ago

Garanti BBVA continuă integrarea digitalului: servicii la îndemână, sigure și adaptate stilului de viață modern. Șerban Negrescu: ”În următorii doi ani, bankingul va deveni mai puțin vizibil ca activitate distinctă și mult mai incluziv”

o săptămână ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?