Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Pandemia Covid-19 va afecta o întreagă generație de femei antreprenor. În România, 27,3% dintre business-urile existente sunt deținute de femei
Share
Notification Show More
Latest News
„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia
Analize Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”
Stiri de top
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei
Analize Stiri de top
Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”
Stiri de top
UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > Pandemia Covid-19 va afecta o întreagă generație de femei antreprenor. În România, 27,3% dintre business-urile existente sunt deținute de femei
Stiri pe scurt

Pandemia Covid-19 va afecta o întreagă generație de femei antreprenor. În România, 27,3% dintre business-urile existente sunt deținute de femei

Gabriela Dinu
Last updated: 23/11/2020 15:20
Gabriela Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

Pandemia COVID-19 a avut un impact disproporționat asupra business-urilor deținute de femeile din întreaga lume, 87% dintre acestea afirmând că au resimțit un impact negativ puternic.

Gradul mare de reprezentare în sectoarele cele mai afectate de declinul economic, decalajul considerabil de gen privind soluțiile digitale, într-o lume din ce în ce mai virtuală, și presiunea crescută pe fondul responsabilităților de îngrijire a copiilor sunt numai câțiva dintre factorii care au generat vulnerabilități speciale pentru femei.

Raportul Mastercard Index of Women Entrepreneurs (MIWE) 2020 analizează această disparitate pronunțată și descrie argumentele pentru crearea unor politici la nivel internațional, bazate pe specificități de gen, care să permită valorificarea întregului potențial al femeilor în business.

Ajuns la cea de-a patra ediție, raportul subliniază vastele contribuții socio-economice ale femeilor antreprenor din întreaga lume și furnizează informații despre factorii care determină și împiedică progresul acestora.

Printr-o metodologie unică, care integrează date publice oferite de organizații internaționale de top, precum OCDE și Organizația Internațională a Muncii, raportul MIWE 2020 include un clasament global privind avansul femeilor în business în condiții pre-pandemice, care analizează 58 de economii, reprezentând aproape 80% din totalul forței de muncă asigurată de femei pe plan global.

Pe plan local, 27,3% dintre business-urile existente sunt deținute de femei, fapt ce plasează România pe locul 20 în clasamentul țărilor cu cel mai ridicat procent al afacerilor deținute de femei, potrivit MIWE 2020.

Majoritatea țărilor și teritoriilor (34 dintr-un total de 58 incluse în raport) au scoruri sănătoase MIWE, cu indici intre 60-70, cum ar fi Noua Zeelandă, Suedia, Thailanda, Indonezia, Franța și Mexic, în timp ce 13 țări și teritorii au scoruri mai mici de 50-60, precum Japonia, Emiratele Arabe Unite, Italia și România, aflată în acest an pe poziția 40. În aceste zone, condițiile antreprenoriale sunt mai puțin favorabile, cu decalaje de gen mai acute în ceea ce privește ocuparea forței de muncă, incluziunea financiară și oportunitățile academice.

Existența unor politici bazate pe criterii de gen stimulează succesul femeilor antreprenor

Cea mai performantă țară din punct de vedere economic din raportul MIWE 2020 reprezintă și un excelent exemplu de bune practici în ceea ce privește mecanismele de sprijin dedicate femeilor, care au determinat rezultate rapide și semnificative. Pentru prima dată în istoria studiului, Israel ocupă prima poziție, asigurând cel mai bun mediu economic din lume pentru femeile, avansând de pe locul 4 ocupat în 2019. Israelul a urmărit obiectivul de a dubla numărul de femei antreprenor în decurs de doi ani, iar succesul a fost determinat de sprijinul instituțional consistent acordat IMM-urilor. Scorul acordat pentru Israel privind sprijinul acordat IMM-urilor a evoluat fulminant, de la locul 42 în 2019, la prima poziție în 2020. În mod similar, Elveția a avansat de la poziția a 11-a, din 2019, la locul 3 în 2020, datorită sprijinului considerabil îmbunătățit pe care Guvernul îl asigură IMM-urilor (cu 37% mai mult față de 2019) și îmbunătățirii percepției generale cu privire la antreprenoriat (cu 42% comparativ cu 2019).

COVID-19 a determinat multe obstacole, dar și oportunități

MIWE prezintă și o analiză preliminară privind ramificațiile Covid-19 asupra femeilor în plan profesional și evidențiază politici de sprijin benefice. Deși acestea diferă, de la o economie la alta, cele mai eficiente măsuri presupun reducerea presiunii de pe IMM-uri, prin subvenții salariale, scheme pe termen lung, scutiri fiscale și indemnizații pentru creșterea copiilor.

În mod paradoxal, raportul prezintă o perspectivă optimistă pentru viitorul femeilor antreprenor. Acesta arată că pandemia s-ar putea dovedi a fi un catalizator pentru progresul exponențial al femeilor în afaceri și o oportunitate de a corecta prejudecata inerentă de gen, în cazul în care factorii de decizie vor sprijini inițiative în acest sens.

Pentru a ilustra acest lucru, studiul are la bază o serie de argumente, precum:
•Într-o perioadă în care teama de eșec și barierele culturale încă le împiedică pe unele femei să se implice mai puternic în business, COVID-19 a evidențiat capacitatea femeilor de a fi lideri în circumstanțe extraordinare. Femei-lider, precum prim-ministrul Jacinda Ardern din Noua Zeelandă, Angela Merkel, cancelarul Germaniei, și Sanna Marin, prim-ministrul Finlandei, au condus unele dintre cele mai de succes eforturi în limitarea efectelor virusului, în timp ce au reușit să inspire încredere, calm și ordine. Aproape jumătate (47.8%) dintre femeile antreprenor spun că sunt motivate de dorința de a contribui la binele societății, astfel că impactul acestor lideri nu poate fi subestimat
•Femeile din sectorul de business au demonstrat deja o adaptabilitate extraordinară, în ciuda obstacolelor întâlnite – 42% dintre acestea și-au digitalizat modelul de business și 34% au identificat noi oportunități de la declanșarea pandemiei.
•„Următorul normal” prezintă o oportunitate unică pentru eliminarea barierelor existente, determinând o creștere a gradului de participare în business în rândul femeilor.

Dincolo de multiplicarea inegalităților cu care femeile în afaceri se confruntă – de la decalajul digital de gen la incluziune financiară – COVID-19 a fost un stimul puternic pentru progresul structural. De exemplu, înainte de pandemie, disparitatea financiară de gen la nivel global s-a situat la aceleași valori timp de aproape un deceniu. COVID-19 a determinat însă un progres în această privință – guvernul britanic a deschis conturi bancare pentru 1,2 milioane de persoane în doar 2 zile pe perioada de apogeu a pandemiei, în timp ce 11 milioane de lucrători necalificați din Brazilia au solicitat deschiderea de conturi de economii pentru a putea primi fonduri de urgență guvernamentale.

Raportul arată că implicațiile acestor aspecte sunt extrem de importante, demonstrând, încă o dată, potențialul neexplorat al femeilor lider și evidențiază rolul pandemiei în accelerarea soluțiilor progresiste.

Exploatarea acestui moment și promovarea inițiativelor destinate diminuării decalajului de gen vor fi esențiale în atingerea potențialului femeilor și reducerea sumei de 172 trilioane de dolari pierdute la nivel global (Conform Băncii Mondiale), din cauza diferențelor de venit obținute, pa parcursul vieții, de femei comparativ cu bărbații.

Angajamentul Mastercard în ceea ce privește promovarea incluziunii

Sue Kelsey, Vicepreședinte Executiv, Global Consumer Products and Financial Inclusion, în cadrul Mastercard, a declarat: „O criză va evidenția întotdeauna vulnerabilitățile sistemului, iar Covid-19 a făcut acest lucru din plin. Am văzut amploarea uimitoare a inegalităților cu care se confruntă femeile în afaceri. Însă, spre deosebire de orice altă recesiune economică, Covid-19 a pregătit, de asemenea, terenul pentru progrese considerabile, și am văzut ce poate fi realizat atunci când aceste inițiative sunt tratate cu prioritate. Cu toate acestea, suntem suficient de curajoși să profităm de ocazie, să ascultăm datele prezentate în MIWE 2020 și să acționăm în consecință? Sau ne vom agăța de un sistem eșuat și vom permite pandemiei să reducă progresul? Acestea sunt câteva întrebări esențiale pe care decidenții trebuie să le aibă în vedere atunci când conturează planurile pentru redresarea economică. Guvernele, Serviciile financiare și companiile trebuie să ofere programele de sprijin, soluțiile și inovațiile potrivite, care facilitează succesul femeilor antreprenori în noul normal la nivel global”.

Raportul MIWE este doar un element al misiunii Mastercard de a stimula avansul categoriilor deconectate și dezavantajate, prin angajamentul de a susține femeile antreprenor și micile întreprinderi prin programe precum Start Path sau Path to Priceless. În 2020, Mastercard și-a extins angajamentul privind incluziunea financiară la nivel mondial, prin obiectivul de a integra 1 miliard de oameni și 50 de milioane de business-uri micro și mici în economia digitală până în 2025.

Ca parte a acestui efort, Mastercard se va concentra pe asigurarea de soluții care vor ajuta 25 de milioane de femei antreprenori să își dezvolte afacerea, sprijin care se va materializa prin inițiative de finanțare, mentorat și dezvoltarea de tehnologii inclusive.

You Might Also Like

BCR, prima bancă din România care integrează „Click to Pay” direct în aplicația George. Start pentru plățile online fără griji

ING trece de 1 miliard lei venituri trimestriale. Creditarea urcă, clienții se mută tot mai mult în Home’Bank

Formula 1, direct din cont: BT și Mastercard oferă experiențe exclusive la Monza clienților care plătesc cu cardul

Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii

Economiștii CFA: După pandemie, singurul eveniment care a afectat semnificativ încrederea în economie rămâne incertitudinea legată de alegerile prezidențiale din 2025. Adrian Codirlașu: Deficitul bugetar anticipat s-a majorat către 8% din PIB, iar creșterea economică anticipată scade sub 1%

TAGGED: MasterCard, femei, business, antreprenori, pandemie, Covid-19, Mastercard Index of Women Entrepreneurs, antreprenori femei, MIWE
Gabriela Dinu 23/11/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Kristalina Georgieva, FMI: Nu a fost depăşită perioada critică în actuala criză. Şeful FMI cere menţinerea stimulentelor economice
Next Article CEC Bank a raportat un profit de aproape 275 milioane de lei în primele 9 luni din 2020. Bogdan Neacșu: ”Evoluția rezultatelor băncii este încurajatoare, în contextul unui mediu caracterizat de incertitudine și un nivel redus al dobânzilor”

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

BCR, prima bancă din România care integrează „Click to Pay” direct în aplicația George. Start pentru plățile online fără griji

2 săptămâni ago

ING trece de 1 miliard lei venituri trimestriale. Creditarea urcă, clienții se mută tot mai mult în Home’Bank

3 săptămâni ago

Formula 1, direct din cont: BT și Mastercard oferă experiențe exclusive la Monza clienților care plătesc cu cardul

3 săptămâni ago

Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii

o lună ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?