Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Revolut: Cum să detectezi și să eviți ”scam-urile de vacanță”
Share
Notification Show More
Latest News
Un pas natural către maturizarea sistemului de pensii private: Parlamentul a adoptat proiectul de lege privind plata pensiilor din Pilonul 2. Bolnavii de cancer pot primi, la cerere, 100% din banii acumulaţi
Informații financiare
Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților
Stiri de top
Premieră pe piața din România: Raiffeisen Bank încheie un parteneriat cu Munich Re pentru o tranzacție de securitizare sintetică în valoare de 1 miliard de euro – ROOF România 2025
Stiri de top
OrchestrateID lansează o soluție digitală care permite citirea datelor de pe noua Carte Electronică de Identitate. România face un pas decisiv spre identificarea 100% digitală
Informații financiare
BRD Asset Management, 25 de ani de leadership și încredere. Povestea celui mai mare administrator de fonduri din România și direcțiile pentru viitor
Informații financiare
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Informații financiare > Revolut: Cum să detectezi și să eviți ”scam-urile de vacanță”
Informații financiare

Revolut: Cum să detectezi și să eviți ”scam-urile de vacanță”

Gabriela Dinu
Last updated: 19/05/2022 13:24
Gabriela Dinu 3 ani ago
Share
SHARE

Cu tot mai mulți oameni în online decât oricând, răufăcătorii se folosesc de efectele pandemiei pentru a viza potențiale victime, la o scară nemaivăzută anterior. Acest lucru este valabil mai ales acum, când restricțiile încep să se reducă în întreaga lume și mulți clienți își pot planifica, în sfârșit, vacanțele de vară în locurile preferate.

Pe lângă faptul că dispune de metode avansate pentru descurajarea, identificarea și prevenirea fraudelor, Revolut încearcă să educe utilizatorii și să sporească gradul de conștientizare cu privire la diferitele tipuri de escrocherii, astfel încât clienții să se poată proteja pe ei înșiși și pe cei dragi. Înainte de vară, iată câteva dintre cele mai importante sfaturi Revolut pentru a identifica semnele care ne arată dacă o reclamă de vacanță sau o ofertă ascunde o înșelătorie.

Prea bun ca să fie adevărat – o vacanță de vis sau…

Sezonul estival a început și la noi, iar majoritatea țărilor își așteaptă turiștii. Și infractorii știu asta și se folosesc de dorința consumatorilor de a găsi cele mai bune oferte de vacanță ca să îi înșele cu achiziții ”de vis”. Aceste escrocherii sunt o tipologie de APP Fraud (Plată Push Autorizată) în care victima plătește pentru bunuri sau servicii care nu sunt primite. Escrocheriile sunt efectuate prin e-mail (phishing), mesaje text (smishing), apeluri telefonice (vishing) sau activate prin anunțuri de publicitate malițioasă, de obicei, pe rețelele sociale.

Când vine vorba de așa-numitele înșelătorii de vacanță, cele mai frecvente fraude sunt înșelătoriile la cumpărare – în care victima plătește pentru bunuri și servicii care în cele din urmă nu sunt primite sau nu există – sau Listările false – care pot fi găsite pe rețelele de socializare și pe site-urile populare de rezervare a vacanțelor. Ambele au un lucru în comun: sunt pur și simplu ”prea bune pentru a fi adevărate”, deoarece escrocii promovează de obicei oferte nerealiste sau intră în contact cu clienții fără ca aceștia să fi căutat în mod activ astfel de oferte.

Printre instrumentele pe care Revolut le utilizează se numără sistemele de prevenire, care monitorizează și refuză tranzacțiile neobișnuite, dar și indicațiile utile în aplicație, pentru a avea certitudinea că plățile făcute de clienți vizează o destinație legitimă. De aceea, confirmarea plății este solicitată, atunci când utilizatorii Revolut inițiază tranzacții către persoane fizice sau juridice.

7 pași pentru o rezervare fără emoții: cum să evităm ”scam-urile de vacanță”

#1 Fă curățenie înainte de vacanță
În primul rând, dezinstalează aplicațiile pe care nu le mai folosești sau profilurile online neutilizate de mai mult timp. Verifică setările de confidențialitate din platformele social-media pe care intri și asigură-te că împărtășești informații doar cu cei în care ai încredere și activează autentificarea multifactor pentru a întări securitatea conturilor personale. Din rutina ta de prevenție cibernetică nu ar trebui să lipsească niciodată preocuparea de a înlocui periodic parolele și de a închide conturile de care nu mai ai nevoie!
#2 Evită chilipirurile
Este important să compari mai multe oferte, indiferent că vorbim de serviciile de cazare sau de biletele de avion. Scam-urile implică, de obicei, ”oferte de nerefuzat”.
#3 Uită-te cu atenție la logo-uri
Căutarea autenticității logo-urilor și compararea cu cele de pe site-urile oficiale este întotdeauna o idee bună (așa cum fac experții cu un articol vestimentar ”de firmă”). Revolut vă recomandă, de asemenea, să căutați logo-uri cu certificări de calitate binecunoscute alături de sigla principală a companiei de turism. Operatorii de turism serioși, de exemplu, sunt de obicei membri ai unor organisme comerciale recunoscute, iar acestea pot fi găsite cu ușurință doar la o simplă căutare pe internet.
#4 Ai încredere doar în sistemele de plată interne!
Cele mai renumite site-uri web pentru servicii turistice iau toate măsurile anti-fraudă, dar fraudatorii se folosesc uneori de popularitatea acestora pentru a păcăli potențialele victime. Cea mai ușoară modalitate de a identifica înregistrări false pe site-uri de încredere este să căutați link-uri de plată care conduc clienții în afara site-ului web oficial – solicitând, de exemplu, să plătească prin transfer bancar sau în afara sistemului intern.
# 5 Nu contactați persoane private în afara platformelor oficiale
Platformele pentru rezervarea cazării interzic contactul direct în afara sistemului lor de e-mail, pentru a descuraja fraudatorii. Clienții ar trebui să fie suspicioși dacă văd un mesaj cu e-mailul privat sau numărul de telefon al gazdei, înainte de rezervare. Revolut sugerează să folosești sistemul de chat intern al platformei de rezervare – cel puțin ca prim punct de contact.
#6 Verifică recenziile online și găsește-le pe cele false!
Verificarea recenziilor clienților și a paginilor de socializare ale companiilor este un obicei sănătos. Desigur, există șansa ca escrocii să se ascundă în spatele câtorva recenzii false, pentru a le face să arate mai bine. Însă există câteva semnale de atenționare – cum ar fi, de exemplu, prea multe recenzii similare sau prea recente sau cu prea puține detalii concrete, precum și recenzii făcute de membri ai platformei care sunt exagerat de discreți în legătură cu propriile profiluri.

# 7 Atenție la escrocherii cu rambursări de anulare a vacanței
Din cauza pandemiei de COVID-19, călătorii depun mai multe eforturi, când este cazul, cu cererile de anulare a zborurilor și cu cererile de rambursare. Răufăcătorii folosesc aceste oportunități pentru a păcăli clienții în mai multe moduri, inclusiv prin e-mailuri de phishing, apeluri false, postări false sau anunțuri pe rețelele sociale. Clienții ar trebui să aibă grijă dacă li se cere să achite o taxă în avans, ca plată pentru gestionarea cererilor de rambursare – mai ales dacă cererea lor este redirecționată către un site extern sau dacă li se solicită detaliile bancare la telefon.

Mai multe despre fraudele cibernetice și pe https://sigurantaonline.ro/.

You Might Also Like

Un pas natural către maturizarea sistemului de pensii private: Parlamentul a adoptat proiectul de lege privind plata pensiilor din Pilonul 2. Bolnavii de cancer pot primi, la cerere, 100% din banii acumulaţi

Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților

OrchestrateID lansează o soluție digitală care permite citirea datelor de pe noua Carte Electronică de Identitate. România face un pas decisiv spre identificarea 100% digitală

BRD Asset Management, 25 de ani de leadership și încredere. Povestea celui mai mare administrator de fonduri din România și direcțiile pentru viitor

De astăzi, Republica Moldova este conectată la SEPA: plăți în euro rapide, sigure și la costuri reduse, la fel ca în Uniunea Europeană. Cum explică Anca Dragu importanța acestui serviciu pentru moldoveni? „O punte financiară sigură pentru cetățeni, oriunde s-ar afla”

TAGGED: Revolut, Siguranța Online, inselatorie, scam, card, vacanta, aplicatie
Gabriela Dinu 19/05/2022
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Credit de peste 20 milioane de euro de la ING Bank pentru Tuborg România, pentru investiții sustenabile. Alina Voicu: „Parteneriatul dintre ING și URBB datează încă din anul 1997, așadar anul acesta sărbătorim 25 de ani de relație”
Next Article Raiffeisen Bank majorează dobânzile pentru produsele de economisire, în lei, dedicate persoanelor fizice
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Un pas natural către maturizarea sistemului de pensii private: Parlamentul a adoptat proiectul de lege privind plata pensiilor din Pilonul 2. Bolnavii de cancer pot primi, la cerere, 100% din banii acumulaţi

18 minute ago

Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților

o zi ago

OrchestrateID lansează o soluție digitală care permite citirea datelor de pe noua Carte Electronică de Identitate. România face un pas decisiv spre identificarea 100% digitală

2 zile ago

BRD Asset Management, 25 de ani de leadership și încredere. Povestea celui mai mare administrator de fonduri din România și direcțiile pentru viitor

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?