Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Mugur Isărescu a reamintit bancherilor că profesionalismul resursei umane din bănci, prin conduită și specializare, ar trebui sa fie priorităţi în strategia lor
Share
Notification Show More
Latest News
Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania
Stiri de top
UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România
Stiri de top
Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România
Analize Stiri de top
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Mugur Isărescu a reamintit bancherilor că profesionalismul resursei umane din bănci, prin conduită și specializare, ar trebui sa fie priorităţi în strategia lor
Stiri de top

Mugur Isărescu a reamintit bancherilor că profesionalismul resursei umane din bănci, prin conduită și specializare, ar trebui sa fie priorităţi în strategia lor

Gabriela Dinu
Last updated: 26/10/2017 14:48
Gabriela Dinu 8 ani ago
Share
SHARE

Băncile din România trebuie să îşi asume, din ce în ce mai mult, specializarea continuă a angajaţilor şi menţinerea unei conduite adecvate a angajatilor, a fost mesajul transmis astăzi de Guvernatoul BNR, Mugur Isărescu, în cadrul „Banking Compliance Summit”, organizat de Institutul Bancar Român (IBR).

Profesionalismul resursei umane din bănci, prin conduită și specializare, ar trebui sa fie priorităţi în strategia de dezvoltare a institutiilor bancare, a mai spus Isărescu. Guvernatorul a recomandat inclusiv creșterea salariilor pentru angajații de la ghișee.

Toate autorităţile de reglementare atrag tot mai des atenţia că eşecurile din politica de conformitate au ca sursă şi reducerea treptată din ultimii ani a bugetelor de training la nivelul societăţilor financiare de credit.

Guvernatorul a amintit că obligativitatea pregătirii personalului este prevăzută și prin directive europene.

„La nivel european, o serie de directive europene alocă părți importante cerințelor de competență și cunoștințe necesare personalului care activează în diferite arii ale activității bancare. Am mai menționat directivele europene privind creditul ipotecar, dar și cele privind instrumentele financiare, chiar dacă pentru unele categorii de personal, în special cel din rețea, din front office, modalitatea de conformare cu nivelul de compentențe și cunoștințe este lăsat la latitudinea angajatorului”, a spus Isărescu.

Aceasta nu înseamnă, spune el, că raportarea unui trainig intern și examinarea internă asigură cel mai bun cadru educațional calitativ.

Industria bancară are nevoie de un stadiu de profesionalizare a resursei umane pentru că se dezvoltă tehnologiile și maniera de guvernanță.

isarescu asa„Aflu din nou că am dreptate și repet că am nevoie de un nou stadiu de profesionalizare a resursei umane din bănci. A mai fost un program și s-au creat atunci câteva zeci de mii de bancheri comerciali, aproape din nimic. Nu am moștenit de la comunism bancheri. În comunism era normă de creditare, planul, și urmăreai să fie îndeplinit planul. Ne trebuie programe obligatorii de pregătire, nu numai in-house, că le-ați dezvoltat destul. Să nu vă supărați pe mine. Industria se dezvoltă, tehnologiile se dezvoltă, maniera de guvernanță se dezvoltă. Nu aveți încotro. La școală. Începem cu noi. Și cu cei de la Banca Națională, să nu fie supărare, și noi trebuie să… bineînțeles că nu suntem bancheri comerciali”, a spus Isărescu.

Potrivit acestuia, un scop primordial al fiecărei instituții de credit ar trebui să îl reprezinte dezvoltarea resursei umane, formarea unor angajați informați și eficienți. Totodată, șeful băncii centrale consideră că angajații de la ghișee trebuie să fie mai bine plătiți.

„Întrucât ne aflăm la Institutul Bancar Român, voi pune accent pe modul în care educația reprezintă o componentă obligatorie a unei bune politici de conformitate și a unei guvernanțe corporative corecte, atât la nivelul unei instituții, cât și la nivelul industriei financiare.

Încep prin a menționa o axiomă: formarea profesională continuă a angajaților este o condiție esențială pentru gestionarea riscurilor, pentru dezvoltarea și implementarea unor planuri eficiente de conformitate și de guvernanță corporativă. De aici izvorăște și necesitatea asigurării unui cadru de training riguros, prin care angajații își însușesc cadrul de reglementare, în complexitatea lui (atât intern, cât și extern), în concordanță cu rolurile și responsabilitățile fiecărei poziții din organizație.”

„Ei să dispună de un set de competențe, abilități și cunoștințe profesionale actualizate în timp real. Tehnologia modernă ne oferă această posibilitate. Angajații care lucrează cu clienții, de la ghișeu, cred că trebuie mai bine plătiți. Treaba voastră, de manageri, de unde găsiți resursa. Mai tăiați, poate, din alte părți. Va trebui să fie bine plătit. Dacă e obosit și plictisit nu are cum să fie politicos, înțelegător, să aibă bunăvoință, empatie. Am citit că angajații care beneficiază de programe de training coerente și susținute sunt mai productivi, au o fluctuație mai scăzută, mai eficienți, mai responsabili și au nevoie de mai puțină supraveghere. Alocați mai puține resurse la controalele interne, uneori sunt obositoare”, a mai arătat guvernatorul BNR.

Acesta a menționat că angajații de la ghișeele băncilor, în 90% din cazurile în care nu au o explicație, spun că normele Băncii Naționale nu îi lasă să facă anumite lucruri, deși nu este adevărat, astfel că băncile din România trebuie să își asume, din ce în ce mai mult, specializarea continuă a personalului.

„Spunem mereu că băncile sunt unități autonome, care urmăresc profitul, și lumea înțelege că e un minister al băncilor, ministru e guvernatorul, toți ăia sunt subordonați și trebuie să asculte. Noi dăm normele. Nu este în avantajul băncilor comerciale un asemenea comportament, dar el se repetă. La ghișeu, în 90% din cazuri, cam așa când nu au o explicație, din ignoranță, necunoaștere, nerespectarea regulilor, spun că nu îi lasă BNR, sau îi obligă BNR, depinde cum le convine. Băncile din România trebuie să își asume, din ce în ce mai mult, specializarea continuă a angajaților și menținerea unei conduite adecvate a acestora sunt priorități în strategia de dezvoltare și cea de compliance”, a afirmat Isărescu în cadrul „Banking Compliance Summit”, organizat de Institutul Bancar Român (IBR).

Concluzia lansata de Guvernator:

„În acest context, un scop primordial al fiecărei instituții de credit ar trebui să îl reprezinte dezvoltarea resursei umane, prin formarea unor angajați informați și eficienți, care dispun de un set de competențe, abilități și cunoștințe profesionale, actualizate în timp real.”

You Might Also Like

Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

TAGGED: Mugur Isarescu, banci, angajati banci, training, IBR, Banking Complience Summit 2017
Gabriela Dinu 25/10/2017
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Mugur Isărescu despre bancheri şi etică: Onorabilitatea nu e un moft în activitatea bancară, ci o condiție esențială a activității de bancher
Next Article BCE se pregătește să reducă sprijinul oferit economiei

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania

13 ore ago

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

o zi ago

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

2 zile ago

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

6 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?