Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Brandurile pot rescrie viitorul într-o lume curajoasă, pe timp de război și pandemie. 70% dintre români vor ca brandurile să se implice și să comunice cu privire la subiecte de natură socială sau legate de societatea civilă și comunitate
Share
Notification Show More
Latest News
Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”
Analize Stiri de top
Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil
Stiri de top
FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD
Stiri de top
„Taraba cu Parale” ajunge la Mamaia: Lecții interactive de educație financiară pentru turiști și localnici între 11 și 13 iulie
Stiri de top
Cea mai importantă conversație E ȘI despre pepeni. BCR, împreună cu BCR Social Finance, deschide conversația despre protejarea identității locale în agricultură și susținerea fermierilor din Dăbuleni. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Avem nevoie să deschidem conversații reale despre rolul economiei în viața comunităților”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Opinii > Brandurile pot rescrie viitorul într-o lume curajoasă, pe timp de război și pandemie. 70% dintre români vor ca brandurile să se implice și să comunice cu privire la subiecte de natură socială sau legate de societatea civilă și comunitate
Opinii

Brandurile pot rescrie viitorul într-o lume curajoasă, pe timp de război și pandemie. 70% dintre români vor ca brandurile să se implice și să comunice cu privire la subiecte de natură socială sau legate de societatea civilă și comunitate

Gabriela Dinu
Last updated: 24/03/2022 11:44
Gabriela Dinu 3 ani ago
Share
Gabriela Dinu, BankingNews
SHARE
Gabriela Dinu, BankingNews

Românii își doresc ca brandurile să se implice în proiecte de responsabilitate socială, iar cifrele de astăzi vin să comleteze tabloul deja cunoscut. 7 din 10 români la nivel național declară că brandurile ar trebui să se implice și să comunice cu privire la subiecte de natură socială dar și subiecte legate de societatea civilă și comunitate, potrivit rezultatelor celui mai recent studiu al companiei de cercetare Reveal Marketing Research, intitulat „Percepții despre implicarea socială a brandurilor”.

Contents
81% dintre respondenți cred că brandurile ar trebui să militeze pentru paceModalități de implicare a brandurilorRetailul și Telecomul, în topul domeniilor în care companiile se implică social

În plus, 67% consideră că subiectele care sunt relevante într-o anumită perioada trebuie să fie comunicate.

Implicarea și comunicarea unor subiecte politice sunt considerate a fi potrivite de doar de 49% dintre respondenți.

Pe categorii de vârstă, persoanele tinere cu vârste cuprinse intre 18 și 34 de ani, sunt de părere că brandurile ar trebui să se implice în subiecte politice într-o măsura semnificativ mai mare (57%) decât totalul eșantionului chestionat (49%). La polul opus, persoanele de peste 55 de ani consideră că nivelul de implicare al brandurilor în probleme politice ar trebui să fie într-o masură mult mai mică (38%), arată studiul.

Brandurile pot rescrie viitorul într-o lume curajoasă, pe timp de război și pandemie. Știm, mărcile se confruntă nu doar cu judecata clienților, ci și părților din ecosistemul lor, adică furnizori, parteneri, investitori, concurenți, observatori, agenții  sau media. Dar ceea ce cerem toți acum, mai mult decât oricând, este autenticitatea, sensul și scopul, sentimentul și conexiunea. Despre conexiune este vorba și în acest nou studiu. Conexiunea cu comunitatea din care faci parte.

Mărcile au o oportunitate de neegalat. Să ne arate misiunea, valorile și scopul lor sau să accelereze tranziția către un viitor energetic durabil (vezi Tesla). Nu este vorba doar de a vinde mai mult, de a „împacheta” frumos mesajele, este despre a demonstra adevărata și autentica rațiune de a fi, de a conecta și a înțelege mai profund consumatorii.

81% dintre respondenți cred că brandurile ar trebui să militeze pentru pace

În ceea ce priveste categoriile de implicare socială, 83% dintre respondenți consideră că brandurile ar trebui să susțină protejarea mediului, 81% cred că brandurile ar trebui să militeze pentru pacea în lume, iar 79% dintre aceștia și-ar dori ca brandurile să se orienteze către drepturile copilului.

Toate categoriile supuse analizei au înregistrat scoruri de peste 75%, educația cumulând un procent de 76%, iar sănătatea și drepturile omului reprezintă un procent de 78%.

Se observă diferențe semnificative doar pentru categoria de vârstă 45-55, care considera în măsură semnificativ mai mare că brandurile ar trebui să se implice în toate categoriile sociale, respectiv sănătate (83%), educație (81%), drepturile copilului / omului (80%), dar în special în protejarea mediului (88%) și a păcii în lume (86%).

Modalități de implicare a brandurilor

Realizarea de campanii de strângere de donații în sprijinul anumitor cauze este principala modalitate de implicare a unui brand pentru 38% dintre respondenți. A doua modalitate este reprezentată de promovarea și prezentarea acțiunilor întreprinse de branduri în sprijinul cauzei, pentru 28% (cu preponderență tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 ani), iar 20% dintre respondenți (în particular persoanele cu vârste cuprinse între 45 și 55 de ani) au răspuns că brandurile ar trebui să organizeze acțiuni de voluntariat în sprijinul cauzei. Totodată, campaniile de marketing în sprijinul cauzei, reprezintă o altă modalitate de implicare a brandurilor (13%).

Retailul și Telecomul, în topul domeniilor în care companiile se implică social

Pe primele două locuri în topul companiilor ca susțin implicare socială din perspectiva respondenților se află zona retail – 15% au cunoștințe despre astfel proiecte de responsabilitate socială realizate. Topul companiilor care se implică în problemele comunității este completat și de industria de telecomunicații cu un procent de 7%.

De altfel, cele mai menționate campanii de CSR sunt cele de mediu, reciclare, natură (57%), campaniile de susținere a accesului la educație (46%), acțiuni caritabile în general – proiecte de voluntariat, salvarea animalelor, etc. – (43%), proiecte și campanii pentru copii (38%) dar și construire/donații pentru spitale (29%), proiecte de prevenirea cancerului (27%) și campanii pentru sport și viață sănătoasă, nutriție, mâncare ecologică.

Citește și

Comunitatea Declic cere băncilor din România să permită schimbul monedei ucrainene în lei sau euro pentru refugiați. S-au adaptat băncile la realitățile zilei? Oamenii și companiile construiesc acum un pod al omeniei pentru Ucraina

You Might Also Like

Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG

Valentin Lazea, BNR, explică modul în care populismul și ignorarea regulilor de bază au destabilizat economia

Raiffeisen Bank investește în viitorul educației: peste 100.000 de studenți vor avea acces la campusuri modernizate în 8 centre universitare din România

Economiștii CFA: După pandemie, singurul eveniment care a afectat semnificativ încrederea în economie rămâne incertitudinea legată de alegerile prezidențiale din 2025. Adrian Codirlașu: Deficitul bugetar anticipat s-a majorat către 8% din PIB, iar creșterea economică anticipată scade sub 1%

De ce are România nevoie de o bancă de dezvoltare? Dan Sandu, CEO, explică: BID este o instituție creată cu misiunea clară de a reduce dezechilibrele acolo unde piața bancară nu reușește singură

TAGGED: brand, csr, educatie, mediu, sanatate, pandemie, razboi, protectia mediului, Romania, pace, branduri
Gabriela Dinu 24/03/2022
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 4,55% pe an
Next Article First Bank a lansat un credit de refinanțare pentru împrumuturile ipotecare, cu dobândă de 2,3% + IRCC și acoperirea costurilor notariale. Ionuț Encescu: ”Deși o rată mai mică este de dorit, mulți se simt descurajați de faptul că o mutare a creditului ipotecar presupune cheltuieli cu notarul”

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG

2 săptămâni ago

Valentin Lazea, BNR, explică modul în care populismul și ignorarea regulilor de bază au destabilizat economia

o lună ago

Raiffeisen Bank investește în viitorul educației: peste 100.000 de studenți vor avea acces la campusuri modernizate în 8 centre universitare din România

o lună ago

Economiștii CFA: După pandemie, singurul eveniment care a afectat semnificativ încrederea în economie rămâne incertitudinea legată de alegerile prezidențiale din 2025. Adrian Codirlașu: Deficitul bugetar anticipat s-a majorat către 8% din PIB, iar creșterea economică anticipată scade sub 1%

2 luni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?