Românii își doresc ca brandurile să se implice în proiecte de responsabilitate socială, iar cifrele de astăzi vin să comleteze tabloul deja cunoscut. 7 din 10 români la nivel național declară că brandurile ar trebui să se implice și să comunice cu privire la subiecte de natură socială dar și subiecte legate de societatea civilă și comunitate, potrivit rezultatelor celui mai recent studiu al companiei de cercetare Reveal Marketing Research, intitulat „Percepții despre implicarea socială a brandurilor”.
În plus, 67% consideră că subiectele care sunt relevante într-o anumită perioada trebuie să fie comunicate.
Implicarea și comunicarea unor subiecte politice sunt considerate a fi potrivite de doar de 49% dintre respondenți.
Pe categorii de vârstă, persoanele tinere cu vârste cuprinse intre 18 și 34 de ani, sunt de părere că brandurile ar trebui să se implice în subiecte politice într-o măsura semnificativ mai mare (57%) decât totalul eșantionului chestionat (49%). La polul opus, persoanele de peste 55 de ani consideră că nivelul de implicare al brandurilor în probleme politice ar trebui să fie într-o masură mult mai mică (38%), arată studiul.
Brandurile pot rescrie viitorul într-o lume curajoasă, pe timp de război și pandemie. Știm, mărcile se confruntă nu doar cu judecata clienților, ci și părților din ecosistemul lor, adică furnizori, parteneri, investitori, concurenți, observatori, agenții sau media. Dar ceea ce cerem toți acum, mai mult decât oricând, este autenticitatea, sensul și scopul, sentimentul și conexiunea. Despre conexiune este vorba și în acest nou studiu. Conexiunea cu comunitatea din care faci parte.
Mărcile au o oportunitate de neegalat. Să ne arate misiunea, valorile și scopul lor sau să accelereze tranziția către un viitor energetic durabil (vezi Tesla). Nu este vorba doar de a vinde mai mult, de a „împacheta” frumos mesajele, este despre a demonstra adevărata și autentica rațiune de a fi, de a conecta și a înțelege mai profund consumatorii.
81% dintre respondenți cred că brandurile ar trebui să militeze pentru pace
În ceea ce priveste categoriile de implicare socială, 83% dintre respondenți consideră că brandurile ar trebui să susțină protejarea mediului, 81% cred că brandurile ar trebui să militeze pentru pacea în lume, iar 79% dintre aceștia și-ar dori ca brandurile să se orienteze către drepturile copilului.
Toate categoriile supuse analizei au înregistrat scoruri de peste 75%, educația cumulând un procent de 76%, iar sănătatea și drepturile omului reprezintă un procent de 78%.
Se observă diferențe semnificative doar pentru categoria de vârstă 45-55, care considera în măsură semnificativ mai mare că brandurile ar trebui să se implice în toate categoriile sociale, respectiv sănătate (83%), educație (81%), drepturile copilului / omului (80%), dar în special în protejarea mediului (88%) și a păcii în lume (86%).
Modalități de implicare a brandurilor
Realizarea de campanii de strângere de donații în sprijinul anumitor cauze este principala modalitate de implicare a unui brand pentru 38% dintre respondenți. A doua modalitate este reprezentată de promovarea și prezentarea acțiunilor întreprinse de branduri în sprijinul cauzei, pentru 28% (cu preponderență tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 ani), iar 20% dintre respondenți (în particular persoanele cu vârste cuprinse între 45 și 55 de ani) au răspuns că brandurile ar trebui să organizeze acțiuni de voluntariat în sprijinul cauzei. Totodată, campaniile de marketing în sprijinul cauzei, reprezintă o altă modalitate de implicare a brandurilor (13%).
Retailul și Telecomul, în topul domeniilor în care companiile se implică social
Pe primele două locuri în topul companiilor ca susțin implicare socială din perspectiva respondenților se află zona retail – 15% au cunoștințe despre astfel proiecte de responsabilitate socială realizate. Topul companiilor care se implică în problemele comunității este completat și de industria de telecomunicații cu un procent de 7%.
De altfel, cele mai menționate campanii de CSR sunt cele de mediu, reciclare, natură (57%), campaniile de susținere a accesului la educație (46%), acțiuni caritabile în general – proiecte de voluntariat, salvarea animalelor, etc. – (43%), proiecte și campanii pentru copii (38%) dar și construire/donații pentru spitale (29%), proiecte de prevenirea cancerului (27%) și campanii pentru sport și viață sănătoasă, nutriție, mâncare ecologică.
Citește și