Chiar dacă deţine o poziţie solidă pe piaţa locală, ocupând cel de-al doilea loc în topul băncilor după active, BRD nu se poate lăuda cu aceeaşi situaţie pe segmentul cardurilor de credit. Domeniul de profil este dominat de Raiffeisen Bank, Credit Europe Bank şi Banca Transilvania, care deţin împreună aproximativ 1 milion de instrumente de plată cu opţiune de credit.
BRD aproape că nu contează pe această nişă, deţinând o cotă de piaţă de numai 2%, aşa cum a anunţat Gheorghe Marinel, Directorul General Adjunct, Retail și IMM, al BRD, în cadrul conferinţei de presă prilejuită de lansarea oficială a noului produs.
Cu toate acestea, un alt oficial al BRD – Gabriela Simion, Director Executiv, Marketing și Managementul produselor – a ţinut să sublinieze că obiectivul instituţiei cu acţionariat francez vizează ocuparea podiumului în următorii 5 ani, ceea ce presupune atingerea unui portofoliu de cel puţin 300.000 de carduri de credit, atât cât deţine în prezent Banca Transilvania, ocupanta locului al treilea în clasamentul de profil.
Ţinta BRD ar putea fi realizabilă numai în condiţiile în care celelalte bănci active pe piaţa cardurilor de credit nu ar întreprinde nimic în termenul de 5 ani asumat. Greu de crezut însă că instituţii cu experienţă şi pretenţii majore pe această nişă, cum ar fi Raiffeisen Bank, Credit Europe Bank, Banca Transilvania, BCR sau Garanti Bank, vor stagna pe o piaţă care a demonstrat în ultimii doi ani o efervescenţă fantastică.
Plata cu cardul în rate fără dobândă a devenit extrem de atractivă pentru români, mulţi clienţi mizând pe acest produs bancar. De altfel, trendul de creştere agresivă consemnat în ultimii doi ani, a stat la baza deciziei MasterCard de a lansa în România, în premieră mondială, serviciul „Plata în rate”.
Detalii despre evoluţia băncilor locale pe piaţa cardurilor până la finalul anului 2015 pot fi observate în cadrul studiului realizat de publicaţia online www.bankingnews.ro, cu ocazia conferinţei „EU plătesc cu cardul”, disponibil AICI.
COMUNICAT DE PRESĂ
BRD și Mastercard lansează un card de credit pentru plata în rate fără dobândă, oriunde în lume, și posibilitate de refinanțare în 36 de rate cu dobândă zero
BRD – Groupe Société Générale lansează, în parteneriat cu Mastercard, cardurile de credit Standard și Gold. Acestea încorporează cel mai complex sistem de rate din România, menit să răspundă celor mai variate nevoi de consum și marchează totodată lansarea globală a serviciului Mastercard – Plata în rate. Printre caracteristicile de bază ale noului card se numără:
Planuri de până la 18 rate cu dobândă zero, care permit plata în rate online sau direct în magazin, oriunde în lume, fără a fi limitat la o anumită rețea de comercianți parteneri. Posesorii de carduri au opțiunea de a plăti în rate pentru cumpărături efectuate atât în rețeaua de magazine partenere a BRD, cât și a Mastercard, respectiv după efectuarea tranzacției, prin eșalonarea costului în funcție de planul de rate preferat.
Opţiunea „Cash în rate”, un beneficiu inovator care oferă posibilitatea de a transfera o parte din limita de credit în orice cont curent al deținătorului și rambursarea acesteia în maximum 36 de rate egale, cu dobândă.
Cumularea totală sau parțială a plăților efectuate pe parcursul unei luni într-un plan de rate egale de până la 36 de luni.
De asemenea, cardurile de credit BRD oferă și beneficii suplimentare:
* Un program de reduceri în peste 500 de locații partenere, disponibil prin platforma online Extrabeneficii.brd.ro şi reduceri la comercianţii incluşi în programul MasterCard Premium.
* O ofertă completă de asigurări.
* Acces în saloanele VIP ale aeroporturilor din Cluj și Timișoara pentru cardurile de credit Gold.
* Cea mai bună ofertă de refinanțare disponibilă momentan în piață, cu 36 de rate cu dobândă 0.
Consumatorii care aleg, până la finalul lunii ianuarie 2017, cardul de credit BRD beneficiază de 18 rate fără dobândă oriunde în lume, comision de acordare 0, comision de administrare 0 în primul an și intră automat în tragerea la sorți pentru premiul în valoare de 15.000 de euro cash, dacă au folosit cardul de credit pentru cumpărături de minimum 1.000 lei.
„Piața cardurilor de credit este una dintre cele mai dinamice din gama produselor dedicate segmentului retail – persoane fizice, iar BRD a avut până acum o prezență relativ redusă pe această piață. Pentru că suntem unul dintre liderii pieței de carduri, ne-am dorit dintotdeauna să ne completăm oferta cu un card de credit inovator, polivalent, flexibil, care să răspundă nevoilor de zi cu zi ale consumatorilor. Și iată că suntem acum în măsură să oferim, alături de Mastercard, unul dintre cele mai bune carduri de credit de pe piața românească”, a declarat Gheorghe Marinel, Directorul General Adjunct, Retail și IMM, al BRD.
„Am conceput un produs bancar care se poziționează mai degrabă în zona de lifestyle decât în zona de produs de nevoi. Folosit corect, cardul de credit are menirea să completeze și să îmbunătățească stilul de viață al clienților noștri, facilitându-le accesul la beneficiile unice pe care produsul le oferă și, în același timp, punându-le la dispoziție soluții flexibile pentru o mai bună administrare a bugetului personal, prin intermediul sistemelor de rate și a ofertei de refinanțare”, a precizat Gabriela Simion, Director Executiv, Marketing și Managementul produselor, BRD. „Am fost atenți la aspectele care pot îmbunătăți experiența clientului cu banca, și de aceea clienții noștri vor primi cardul acasă sau la birou, îl vor activa prin intermediului unui cod PIN primit prin SMS, în timp ce plățile online vor beneficia de sistemul 3D Secure cu parolă dinamică pentru un plus de confort și siguranță”, a mai adăugat Simion.
Serviciul Mastercard – Plata în rate a fost conceput pentru a le oferi deținătorilor de carduri un control superior, mai multă transparență și o extensie a capacității de cumpărare, asigurându-le în același timp o experiență de plată rapidă, simplă și sigură, oriunde în lume Mastercard – Plata în rate este acceptat. Pe lângă România, serviciul va fi implementat în anumite piețe europene în primul trimestru al anului viitor, urmând ca baza de acceptare să fie extinsă ulterior pe parcursul anului 2017.
“Suntem mândri să vedem România implementând, în premieră internațională, o nouă soluție de plată cu cardul, concepută în jurul ideii de flexibilitate și creștere a puterii de cumpărare a consumatorilor. Le mulțumim partenerilor noștri de la BRD pentru că ne sunt din nou alături, recunoscând inovația și beneficiile serviciului Mastercard – Plata în rate, precum și FF Group România, proprietarul primului lanț de magazine înrolate în acest serviciu, respectiv rețelele Nike, Collective, Calvin Klein Jeans, Kix și Follie Follie. Noua opțiune le va permite consumatorilor să beneficieze de condiții și avantaje neegalate în piața din România, în materie de control, transparență și accesibilitate, cât și o experiență de plată unică la nivel global, pionierată chiar în țara noastră”, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager, România, Mastercard.