Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: BRD anunță un prim semestru solid în 2025: profit cu 10% mai mare, creștere puternică a creditării și proiecte verzi de impact. Maria Rousseva: Ne menținem rolul de partener de încredere pentru clienți și economie
Share
Notification Show More
Latest News
Semestru de forță pentru Raiffeisen Bank: profit în creștere cu 9% și avans pe toate liniile de business în 2025. Zdenek Romanek: Clienții noștri beneficiază de experiențe digitale din ce în ce mai simple și intuitive în interacțiunea de zi cu zi cu banca
Stiri de top
BRD lansează carduri din plastic reciclabil și continuă tradiția inovării în materie de instrumente de plată. Ioana Pârvu: ”Ne dorim să le oferim clienților noștri nu doar produse bancare performante, ci și soluții care reflectă valorile noastre comune legate de protejarea mediului”
Stiri de top
Vlad Micu a fost numit Director General al INNO Investments S.A.I. S.A., companie a Grupului Banca Transilvania. ”Vizăm creșterea business-ului de administrare a fondurilor de investiții alternative, piață cu potențial în România”
Stiri de top
Studiu ING România: Cum se raportează românii la schimbările din economie? 3 din 4 persoane își doresc investiții mai mari în sănătate și educație. Corina Miloș: ”Pe fondul actualelor preocupări, comportamentele financiare și de consum suferă și ele anumite modificări”
Stiri de top
Banca Transilvania scrie istorie în Formula 1 și lansează împreună cu Mastercard primele carduri din lume în parteneriat cu Echipa McLaren F1
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > BRD anunță un prim semestru solid în 2025: profit cu 10% mai mare, creștere puternică a creditării și proiecte verzi de impact. Maria Rousseva: Ne menținem rolul de partener de încredere pentru clienți și economie
Stiri de top

BRD anunță un prim semestru solid în 2025: profit cu 10% mai mare, creștere puternică a creditării și proiecte verzi de impact. Maria Rousseva: Ne menținem rolul de partener de încredere pentru clienți și economie

Gabriela Dinu
Last updated: 31/07/2025 9:56
Gabriela Dinu 2 minute ago
Share
SHARE

BRD Groupe Société Générale a încheiat primul semestru din 2025 cu un profit net de 764 milioane lei, în creștere cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut, și un randament al capitalurilor proprii (ROE) de 16,1%. Soldul net al creditelor a urcat cu 17,4%, până la 52,2 miliarde lei, în timp ce activele BRD Asset Management au crescut spectaculos cu peste 40%. Banca a continuat să-și consolideze poziția de partener financiar de încredere, atât pentru clienții retail, cât și pentru companii, într-un context economic provocator.

Contents
Maria Rousseva, CEO BRD: BRD continuă să înregistreze o performanță comercială și financiară solidă și ăși menține poziția de partener de încredere atât pentru clienții săiCreditarea accelerează pe toate segmenteleFinanțări sustenabile și proiecte de impactBază solidă de depozite și performanță pe piața fondurilorDigitalizare în creștere și interacțiune online acceleratăRezultate financiare: venituri în creștere, costuri ținute sub control

Maria Rousseva, CEO BRD: BRD continuă să înregistreze o performanță comercială și financiară solidă și ăși menține poziția de partener de încredere atât pentru clienții săi

„În pofida unui context mai dificil și tensionat în prima jumătate a anului, BRD a continuat să înregistreze o performanță comercială și financiară solidă și și-a menținut poziția de partener de încredere atât pentru clienții săi, cât și pentru economia românească în ansamblu.

Volumele comerciale au continuat să crească într-un ritm susținut pe toate segmentele, soldul net al creditelor, inclusiv finanțarea prin leasing, înregistrând o creștere de +17% față de sfârșitul lunii iunie 2024. Creditarea companiilor a fost principalul motor al expansiunii, cu o creștere anuală de +23,8%, în timp ce segmentul retail a menținut un ritm solid, cu o creștere de +13,7% la finalul lunii iunie 2025.

Volumul creditelor nou acordate persoanelor fizice în S1 2025 a ajuns la aproape 7 miliarde RON, în creștere cu +34% față de anul anterior, susținut de o cerere puternică atât pentru creditele de consum, cât și pentru cele pentru locuințe, de o valoare medie mai mare a împrumuturilor și de un număr în creștere de credite acordate.

BRD își consolidează în continuare poziția de reper în domeniul finanțării sustenabile și își reafirmă angajamentul ferm pentru dezvoltare responsabilă. Finanțările sustenabile nou acordate clienților retail și companii au însumat 351 milioane EUR în S1 2025. În plus, eforturile băncii de a răspunde nevoilor în continuă evoluție ale clienților sunt validate de lansarea recentă a unui produs inovator, introdus pentru prima dată pe piața din România: un credit corelat cu obiective de sustenabilitate (SLL), special dedicat IMM-urilor.

Pe planul digitalizării, aplicația de mobil YouBRD evoluează constant, oferind un set de funcționalități tot mai matur și rafinat și înregistrează un grad mai mare de interacțiune și un număr în creștere de utilizatori (1,83 milioane, +18% în dinamică anuală) și de tranzacții (18 milioane, +25% an/an).

Pe baza tuturor acestor elemente, BRD a înregistrat o creștere consistentă a veniturilor în prima jumătate a anului, peste ritmul de creștere al cheltuielilor operaționale, în timp ce indicatorii de calitate a creditelor au rămas solizi. Totodată, nivelurile de lichiditate și capital ale BRD sunt robuste, oferind o bază fermă pentru o creștere sustenabilă”, explică Maria Rousseva, CEO, BRD Groupe Société Générale.

Creditarea accelerează pe toate segmentele

În primele șase luni ale anului, soldul net al creditelor BRD (inclusiv leasing) a ajuns la 52,2 miliarde lei, marcând o creștere anuală de +17,4%. Motorul principal a fost creditarea companiilor, cu un avans de +23,8%, dar și segmentul de retail a înregistrat un ritm susținut, cu +13,7%.

Volumele de credite noi pentru persoane fizice au depășit 6,9 miliarde lei în S1 2025, cu +34,2% față de anul trecut – o dublare comparativ cu 2023. Din total, 4,1 miliarde lei au fost credite de consum (+23,4%), iar 2,9 miliarde lei credite ipotecare (+53,2%).


Finanțări sustenabile și proiecte de impact

BRD și-a întărit angajamentul pentru dezvoltarea durabilă, acordând în S1 2025 finanțări sustenabile în valoare totală de 351 milioane euro, dintre care 272,5 milioane euro pentru companii. Printre proiectele cheie se numără împrumuturi verzi către Distribuție Energie Oltenia (1,7 mld. lei) și Rivus Investments (75 mil. euro pentru reconversie urbană în Cluj-Napoca).

O noutate absolută în România este lansarea unui credit corelat cu obiective de sustenabilitate (SLL), dedicat IMM-urilor.


Bază solidă de depozite și performanță pe piața fondurilor

Depozitele atrase au crescut cu +8%, cu un avans consistent pe segmentul corporate (+15,8%) și o creștere moderată în zona retail (+3,7%).
Pe segmentul de administrare a activelor, BRD Asset Management a înregistrat o creștere de +42,6%, atingând 7,3 miliarde lei în active, și consolidând o cotă de piață de 25,11%.


Digitalizare în creștere și interacțiune online accelerată

Numărul utilizatorilor aplicației YouBRD a crescut la 1,83 milioane (+18%), iar volumul tranzacțiilor a ajuns la 28,7 miliarde lei, în creștere cu +52%. Aplicația a fost extinsă cu funcții precum You Save / You Save Junior, dar și cu opțiuni adaptate pentru PFA și persoane cu dizabilități.

Totodată, programul de loialitate cu cashback din YouBRD a atras 825.000 clienți, iar suma returnată a ajuns la aproape 3 milioane lei.


Rezultate financiare: venituri în creștere, costuri ținute sub control

Venitul net bancar a crescut cu +10,1%, până la 2,17 miliarde lei, susținut de avansul creditării și al veniturilor din comisioane (+17,9%). Rezultatul operațional brut a fost de 1,068 miliarde lei, iar raportul cost/venit s-a îmbunătățit la 50,7% (sau 45,4% excluzând taxele speciale).

Cheltuielile operaționale au crescut cu +7%, influențate de costurile salariale și IT, într-un context inflaționist. Banca a plătit 65,7 milioane lei ca taxă pe cifra de afaceri pentru S1 2025.
Indicatori de risc și capital: BRD rămâne solidă

Rata creditelor neperformante (NPL) a fost de 2,3%, sub media sistemului bancar, iar gradul de acoperire al acestora se menține confortabil la 71,5%. Costul net al riscului a reflectat tendința de normalizare, cu o alocare de provizioane de 142 milioane lei.

Rata de adecvare a capitalului (la nivel individual) era de 22% la final de iunie 2025, excluzând efectele tratamentelor temporare în vigoare până în 2026.

You Might Also Like

Semestru de forță pentru Raiffeisen Bank: profit în creștere cu 9% și avans pe toate liniile de business în 2025. Zdenek Romanek: Clienții noștri beneficiază de experiențe digitale din ce în ce mai simple și intuitive în interacțiunea de zi cu zi cu banca

BRD lansează carduri din plastic reciclabil și continuă tradiția inovării în materie de instrumente de plată. Ioana Pârvu: ”Ne dorim să le oferim clienților noștri nu doar produse bancare performante, ci și soluții care reflectă valorile noastre comune legate de protejarea mediului”

Vlad Micu a fost numit Director General al INNO Investments S.A.I. S.A., companie a Grupului Banca Transilvania. ”Vizăm creșterea business-ului de administrare a fondurilor de investiții alternative, piață cu potențial în România”

Studiu ING România: Cum se raportează românii la schimbările din economie? 3 din 4 persoane își doresc investiții mai mari în sănătate și educație. Corina Miloș: ”Pe fondul actualelor preocupări, comportamentele financiare și de consum suferă și ele anumite modificări”

Banca Transilvania scrie istorie în Formula 1 și lansează împreună cu Mastercard primele carduri din lume în parteneriat cu Echipa McLaren F1

TAGGED: profit, economia, active, ROE, Maria Rousseva, BRD, credite, economisire
Gabriela Dinu 31/07/2025
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Semestru de forță pentru Raiffeisen Bank: profit în creștere cu 9% și avans pe toate liniile de business în 2025. Zdenek Romanek: Clienții noștri beneficiază de experiențe digitale din ce în ce mai simple și intuitive în interacțiunea de zi cu zi cu banca

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Semestru de forță pentru Raiffeisen Bank: profit în creștere cu 9% și avans pe toate liniile de business în 2025. Zdenek Romanek: Clienții noștri beneficiază de experiențe digitale din ce în ce mai simple și intuitive în interacțiunea de zi cu zi cu banca

22 de ore ago

BRD lansează carduri din plastic reciclabil și continuă tradiția inovării în materie de instrumente de plată. Ioana Pârvu: ”Ne dorim să le oferim clienților noștri nu doar produse bancare performante, ci și soluții care reflectă valorile noastre comune legate de protejarea mediului”

2 zile ago

Vlad Micu a fost numit Director General al INNO Investments S.A.I. S.A., companie a Grupului Banca Transilvania. ”Vizăm creșterea business-ului de administrare a fondurilor de investiții alternative, piață cu potențial în România”

2 zile ago

Studiu ING România: Cum se raportează românii la schimbările din economie? 3 din 4 persoane își doresc investiții mai mari în sănătate și educație. Corina Miloș: ”Pe fondul actualelor preocupări, comportamentele financiare și de consum suferă și ele anumite modificări”

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?