Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: De câte zile are nevoie un client pentru ca dosarul de daună RCA să primească avizul societății de asigurare? 17 zile. Despăgubirile totale au însumat peste 228,660 lei, in trimestrul al doilea
Share
Notification Show More
Latest News
Fundația UniCredit celebrează câștigătorii Platformei Edu-Fund. 14 milioane de euro pentru combaterea sărăciei educaționale în Europa, cu cinci proiecte selectate din România
Stiri de top
Un pas natural către maturizarea sistemului de pensii private: Parlamentul a adoptat proiectul de lege privind plata pensiilor din Pilonul 2. Bolnavii de cancer pot primi, la cerere, 100% din banii acumulaţi
Informații financiare
Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților
Stiri de top
Premieră pe piața din România: Raiffeisen Bank încheie un parteneriat cu Munich Re pentru o tranzacție de securitizare sintetică în valoare de 1 miliard de euro – ROOF România 2025
Stiri de top
OrchestrateID lansează o soluție digitală care permite citirea datelor de pe noua Carte Electronică de Identitate. România face un pas decisiv spre identificarea 100% digitală
Informații financiare
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > De câte zile are nevoie un client pentru ca dosarul de daună RCA să primească avizul societății de asigurare? 17 zile. Despăgubirile totale au însumat peste 228,660 lei, in trimestrul al doilea
Stiri pe scurt

De câte zile are nevoie un client pentru ca dosarul de daună RCA să primească avizul societății de asigurare? 17 zile. Despăgubirile totale au însumat peste 228,660 lei, in trimestrul al doilea

Gabriela Dinu
Last updated: 12/11/2019 10:41
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a realizat o analiză a dosarelor de daună aferente polițelor auto obligatorii (RCA), avizate de societățile de asigurare în trimestrul al doilea al anului 2019.

La realizarea acestei analize s-a ținut cont de modificările legislative intervenite în domeniul asigurărilor obligatorii RCA, respectiv de termenele impuse de actele normative aplicabile contractelor în baza cărora au fost avizate dosarele de daună.

În al doilea trimestru al anului 2019, societățile de asigurare au avizat un număr de 88.174 de dosare de daună în baza polițelor de asigurare de răspundere civilă obligatorie (RCA), cu 6,15% mai puține față de primul trimestru din 2019. Durata medie de plată, la nivel de piață, a dosarelor de daună, avizate pentru pagube materiale, a fost de 17,13 zile/dosar.

Cele mai multe dosare de daună au fost avizate, în trimestrul II al anului 2019, la societatea Euroins S.A., respectiv 30.472 dosare, și la societatea City Insurance S.A. – 28.013 dosare.

Trei societăți de asigurare au cumulat aproape 75% din numărul total al dosarelor de daună RCA avizate în trimestrul al doilea din 2019: Euroins S.A. (34,56% din total piață), City Insurance S.A. (31,77%) și Omniasig VIG S.A. (8,39%). Celelalte societăți de asigurare au procente sub 6%, fiecare, din numărul total al dosarelor RCA avizate în această perioadă.

Șase societăți de asigurare au înregistrat o scădere a numărului dosarelor de daună avizate în trimestrul II al anului 2019, față de trimestrul I al aceluiași an: Asirom VIG S.A. (-34,56%), Allianz-Țiriac S.A. (-7,45%), Omniasig VIG S.A. (-6,34%), Euroins S.A. (-4,83%), City Insurance S.A. (-4,57%) și Uniqa Asigurări S.A. (-0,81%).

Trei societăți de asigurare au înregistrat o creștere a numărului dosarelor de daună avizate în intervalul aprilie-iunie 2019, în comparație cu trimestrul I al anului 2019. Cea mai mare creștere procentuală a fost înregistrată de Grawe România S.A. (+30,48%), urmată de Generali România S.A. (+3,61%) și de Groupama S.A. (+0,40%).

Din punct de vedere al obiectului pretențiilor de despăgubire formulate în cele 88.174 dosare de daună, un număr de 76.831 dosare (87,14%) au fost avizate pentru pagube materiale, 3.225 dosare (3,66%) pentru vătămări corporale/decese, iar 8.118 dosare (9,20%) reprezintă dosare de regres.

Din modul de soluționare a dosarelor de daună, la data transmiterii raportărilor către ASF, rezultă că:

  • 51,75% din total piață RCA (45.632 dosare) sunt dosare plătite de către asigurători până la data raportărilor;
  • 47,41% din total piață RCA (41.807 dosare) sunt dosare nefinalizate la data raportărilor;
  • 0,84% din total piață RCA (735 dosare) sunt dosare respinse de la plată de către asigurători.

În T2, despăgubirle totale au însumat peste 228,660 lei

În trimestrul al doilea al anului 2019, au fost achitate valori de despăgubire în sumă totală de 228.662.139 lei, din care 190.152.075 lei (83,16% din total) pentru pagube materiale, 10.940.025 lei (4,78% din total) pentru vătămări corporale și deces și 27.570.039 (12,06% din total) pentru dosare de regres.

Potrivit legislației în vigoare, asigurătorii RCA au obligația de a despăgubi partea prejudiciată pentru prejudiciile suferite în urma accidentului produs prin intermediul vehiculului asigurat printr-o poliță de asigurare obligatorie auto RCA, potrivit pretențiilor formulate în cererea de despăgubire, dovedite prin orice mijloc de probă.

Fără a se depăși limitele de despăgubire prevăzute în contractul de asigurare RCA, în condițiile în care evenimentul asigurat s-a produs în perioada de valabilitate a poliței de asigurare RCA, asigurătorii acordă despăgubiri în formă bănească pentru:

a) vătămări corporale sau deces, inclusiv pentru prejudicii fără caracter patrimonial;

b) pagube materiale;

c) pagube reprezentând consecința lipsei de folosință a vehiculului avariat;

d) cheltuieli de judecată efectuate de către persoana păgubită.

You Might Also Like

Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților

În condiții de incertitudine ridicată, BNR rămâne prudentă și păstrează dobânda cheie la 6,5%

Comisioane BCR 2025: modificări majore din 8 decembrie. Ce se schimbă pentru clienții cu conturi George și ce reguli noi adoptă banca privind tranzacțiile suspecte de fraudă. În doar un an, BCR a atras încă 500.000 de clienți în ecosistemul digital George

Salt Bank a implementat RoPay. Clienții pot trimite și primi bani instant, inclusiv între bănci diferite, folosind doar numărul de telefon

Adio IBAN: Salt Bank și Libra Internet Bank introduc plăți doar cu numărul de telefon, instant și gratuit

TAGGED: lei, asigurare, RCA, cont, despagubire, ASF, dosar dauna
Gabriela Dinu 12/11/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Capital Leasing la BVB. Bursa, la maximul ultimilor 11 ani
Next Article Cum arată economia la mijloc de lună: deficitul se intensifică, importurile cresc cu 5% iar exporturile doar cu 2%. BNR continuă operațiunea “depo”, iar MFP se împrumută la dobânzi în creștere
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților

2 zile ago

În condiții de incertitudine ridicată, BNR rămâne prudentă și păstrează dobânda cheie la 6,5%

o săptămână ago

Comisioane BCR 2025: modificări majore din 8 decembrie. Ce se schimbă pentru clienții cu conturi George și ce reguli noi adoptă banca privind tranzacțiile suspecte de fraudă. În doar un an, BCR a atras încă 500.000 de clienți în ecosistemul digital George

o săptămână ago

Salt Bank a implementat RoPay. Clienții pot trimite și primi bani instant, inclusiv între bănci diferite, folosind doar numărul de telefon

3 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?