Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Hâtz, Johnule! Nu ar fi oare păcat ca #DreptulLaBanking să rămână un simplu slogan de campanie? Metafora băncilor poate însemna renașterea industriei!
Share
Notification Show More
Latest News
Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online”: doar 5% pot recunoaște un site fals, dar peste 90% știu să evite phishing-ul
Stiri de top
STUDIU BRD: Costurile, principala motivație și în același timp cel mai mare obstacol pentru antreprenorii români în tranziția către sustenabilitate
Stiri de top
Explozia din Rahova. Câte locuințe erau asigurate și ce măsuri anunță UNSAR și companiile de asigurări în cazul tragediei în care un bloc de 8 etaje a fost distrus
Stiri de top
BRD și Fundația Friends For Friends: Studiu complex despre cum arată Generația Z în 2025 – tineri mai conectați, mai responsabili și mai atenți la realitățile economice
Stiri de top
Studiu KPMG, prezentat în premieră la conferința Be Inspired. Make Sustainability Happen: 71% dintre CEO plasează inteligența artificială printre principalele lor priorități de investiție. Alina Rus, Raiffeisen Bank: ”Finanțarea sustenabilă este cheia tranziției către o economie mai responsabilă”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Top news > Hâtz, Johnule! Nu ar fi oare păcat ca #DreptulLaBanking să rămână un simplu slogan de campanie? Metafora băncilor poate însemna renașterea industriei!
Top newsOpinii

Hâtz, Johnule! Nu ar fi oare păcat ca #DreptulLaBanking să rămână un simplu slogan de campanie? Metafora băncilor poate însemna renașterea industriei!

Cornel Dinu
Last updated: 05/02/2020 14:43
Cornel Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Campania #DreptulLaBanking a început abrupt, live pe Facebook, aducând în prim-plan problema gravitației. ”Mi s-au lăsat sânii…”, a constatat public Ana Morodan în fața comunității #peîncredere. Nu sunt malițios, ci vreau doar să semnalez faptul că #DreptulLaBanking a reușit din start să îmblânzească și să umanizeze dialogul rigid specific bancherilor. Până la urmă, fiecare femeie are o poveste despre sâni!

”#DreptulLaBanking” este fără îndoială un ”challenge”. Băncile cheamă la dialog societatea românească. Dincolo de izul metaforic, sintagma comprimă un întreg univers de frustrări, neîmpliniri, controverse și ostilități ce au însoțit viața bankingului mioritic. #DreptulLaBanking dezbracă instantaneu de ipocrizie și înhibiții orice om, confruntându-l cu situația în care ar trebui să se exprime fără opreliști și să vorbească deschis despre propriile dureri, având ca interlocutor însuși presupusul ”vătămător”. Pentru că are #Dreptul! În jurul acestui slogan, toată lumea va avea ceva de spus.

În esență, formularea #DreptulLaBanking a fost prezentată de bancheri ca o invitație adresată tuturor românilor de a cunoaște mai bine ce posibilități și oportunități au în relația cu băncile cu care aleg să lucreze, dar și să aibă un acces mai bun la regulile care guvernează industria. Pe de altă parte, bancherii au menționat că prin această campanie de informare și conștientizare își propun să îmbunătățească dialogul cu publicul larg. ”Se deschide astfel o conversație necesară bănci – societate, care să acopere toate aspectele despre ceea ce reprezintă băncile și ce înseamnă activitatea bancară. #DreptulLaBanking începe de la nevoi personale precum achiziția unei locuințe, plata bunurilor cumpărate, economisire, dar înseamnă și dreptul la investiții într-o agricultură modernă și performantă, în infrastructură, în educație sau în sănătate”, subliniază inițiatorii.

Formulele de prezentare a campaniei #DreptulLaBanking ar putea fi caracterizate ca fiind prea complexe, un fel de ghiveci comunicațional care exprimă multe idei. În fapt, toate aceste idei sunt complementare și converg către dialog. Zgândără și deschid apetitul comunicării.

Atunci când am auzit pentru prima dată sintagma #DreptulLaBanking, am fost reticent și am simțit fulgerător nevoia de a comenta și de a dezbate. Acea reacție imediată îmi spune acum că #DreptulLaBanking energizează dialogul, cu scopul probabil de a ne face cu toții auziți în jurul unei problematici care a născut numeroase controverse, într-un dialog al surzilor purtat de la distanță, nu față în față! Acum, este pentru prima dată când băncile și societatea românească se vor afla față în față, nu pentru a vinde un credit, nu pentru a deschide un cont, nu pentru a emite un card, nu pentru a constitui un depozit, ci pur și simplu pentru a comunica.

Dar ce a determinat băncile din România să facă acest pas important? #DreptulLaBanking pare un semnal de alarmă față de un ”complex de vitamine” nocive sănătății financiare și economice a societății, cu care românii se hrănesc zi de zi fără a înțelege pericolul la care se expun. Expresia proverbială ”Când viața îți oferă o lămâie, fă-ți o limonadă!” ar putea descrie destul de fidel idealul campaniei #DreptulLaBanking. Bancherii știu că prin #DreptulLaBanking se va deschide Cutia Pandorei și vor fi spuse lucruri fără menajamente, dar speră că în acest fel, la un moment dat, partea bună dintr-o situație negativă va învinge. Mai exact, că #DreptulLaBanking va încuraja societatea românească să construiască pornind de la ceea ce este pozitiv.

Analizând perioada de după criza financiară, constatăm că neîncrederea și permanenta dihonie au fisurat profund legătura dintre bănci și societatea românească. Această fisură a fost exploatată într-un mod cinic de factorul politic, industria bancară fiind bombardată după anul 2009 cu 50 de proiecte de acte normative vătămătoare pentru activitatea domeniului de profil. Unele au devenit legi, altele s-au pierdut pe drum, nu fară a influența însă băncile. Totul a culminat în decembrie 2018 cu celebra ”taxă pe lăcomie”, când băncile au fost umilite, stigmatizate, incriminate și pedepsite legislativ.

În tumultul acestor ani de confruntări mediatice, România a ajuns pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul intermediere financiară. ”Campania #DreptulLaBanking deschide un dialog despre banking şi despre cum putem să creştem bunăstarea economică şi factorii esenţiali în acest demers, care din punctul nostru de vedere sunt doi: încrederea şi educaţia. Există o legătură, aş putea spune biunivocă, între bunăstare ca obiectiv final, bunăstarea la nivelul societăţii, şi nivelul de intermediere financiară, nivelul pe care îl avem de finanţare în interiorul economiei. Aşa cum ştiţi, noi am spus-o de multe ori, cu un grad de intermediere de doar 27%, aferent anului 2019, România se situează mult sub media Uniunii Europene de 83% şi sub nivelul unor ţări cu economie emergentă cum cum ar fi Polonia şi Cehia, cu 52%, sau chiar Bulgaria cu 51%. Cauzele pentru care am ajuns în această situaţie sunt multiple şi fiecare dintre ele ar necesita probabil dezbateri specifice. Răspunsul la această problemă este şi el unul complex şi ţine atât de noi ca industrie, cât şi de responsabilitate de decizie şi discurs a factorilor politici în un interval de timp destul de lung”, a punctat Sergiu Oprescu (Alpha Bank), referindu-se la indicatorul care ar trebui să dea fiori reci pe șira spinării oricărui economist.

Ieri, la conferința de lansare a campaniei #DreptulLaBanking, bancherii prezenți au părut destul de timorați și total surprinși de reacțiile jurnaliștilor. Se vedea clar că nu se aflau într-o zonă de confort. Cu toate acestea, bancherii, prin #DreptulLaBanking, au intrat pe teren, au coborât din tribună în mijlocul oamenilor, ceea ce este mai mult decât apreciabil. Tocmai de aceea, nu ar fi oare păcat ca #DreptulLaBanking să rămână un simplu slogan de campanie? Pentru că, practic, metafora băncilor poate însemna renașterea industriei de profil!

You Might Also Like

ING și BCR: BNR nu va reduce dobânda-cheie înainte de mai 2026. Inflația rămâne aproape de 10%, economia stagnează. De ce 2025 va fi anul ajustării, 2026 al tranziției și 2027 al redresării sustenabile – și cum se va resimți în economie și pentru clienți

Exclusiv. S-a lansat Sindicatul Angajaților din Bănci, o nouă voce pentru salariații din sistemul bancar. Marian Ilie: SAB este o voce unitară a oamenilor care muncesc în bănci și care merită să fie ascultați, sprijiniți și respectați

De astăzi, Republica Moldova este conectată la SEPA: plăți în euro rapide, sigure și la costuri reduse, la fel ca în Uniunea Europeană. Cum explică Anca Dragu importanța acestui serviciu pentru moldoveni? „O punte financiară sigură pentru cetățeni, oriunde s-ar afla”

Banca Transilvania aderă la RoPay. De acum transferi bani instant, doar cu telefonul, fără IBAN

ING, prima bancă din România care lansează plățile instant cu mobilul la POS pentru mari retaileri, prin RoPay. Cum funcționează pentru clienții Auchan și ce câștigă comericianții

TAGGED: #dreptullabanking, #peincredere, banci, intermediere financiara
Cornel Dinu 05/02/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Studiu ING: 2 din 5 români preferă să economisească pentru cumpărarea unei locuințe
Next Article BRD va finanța compania Aramis cu 54 milioane lei. Yves Lallemand: Suntem foarte onorați de încrederea arătată
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

ING și BCR: BNR nu va reduce dobânda-cheie înainte de mai 2026. Inflația rămâne aproape de 10%, economia stagnează. De ce 2025 va fi anul ajustării, 2026 al tranziției și 2027 al redresării sustenabile – și cum se va resimți în economie și pentru clienți

o săptămână ago

Exclusiv. S-a lansat Sindicatul Angajaților din Bănci, o nouă voce pentru salariații din sistemul bancar. Marian Ilie: SAB este o voce unitară a oamenilor care muncesc în bănci și care merită să fie ascultați, sprijiniți și respectați

2 săptămâni ago

De astăzi, Republica Moldova este conectată la SEPA: plăți în euro rapide, sigure și la costuri reduse, la fel ca în Uniunea Europeană. Cum explică Anca Dragu importanța acestui serviciu pentru moldoveni? „O punte financiară sigură pentru cetățeni, oriunde s-ar afla”

2 săptămâni ago

Banca Transilvania aderă la RoPay. De acum transferi bani instant, doar cu telefonul, fără IBAN

3 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?