Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Hâtz, Johnule! Nu ar fi oare păcat ca #DreptulLaBanking să rămână un simplu slogan de campanie? Metafora băncilor poate însemna renașterea industriei!
Share
Notification Show More
Latest News
Addiko Bank s-a lansat oficial în țara noastră și va activa prin subsidiara din Slovenia. Andrej Andoljsek: ”Intrarea pe piața din România marchează un moment de referință”. Carmen Staicu: ”Piața de banking digital din România devine tot mai competitivă, iar adevăratul câștigător este consumatorul”
Stiri de top
O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”
Stiri de top
Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori
Stiri de top
”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”
Stiri de top
A sunat clopoțelul la BVB și pentru UniCredit. Mihaela Lupu: Oferim acces la piața locală de capital oricărui investitor care are pe radarul său România
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Opinii > Hâtz, Johnule! Nu ar fi oare păcat ca #DreptulLaBanking să rămână un simplu slogan de campanie? Metafora băncilor poate însemna renașterea industriei!
OpiniiTop news

Hâtz, Johnule! Nu ar fi oare păcat ca #DreptulLaBanking să rămână un simplu slogan de campanie? Metafora băncilor poate însemna renașterea industriei!

Cornel Dinu
Last updated: 05/02/2020 14:43
Cornel Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Campania #DreptulLaBanking a început abrupt, live pe Facebook, aducând în prim-plan problema gravitației. ”Mi s-au lăsat sânii…”, a constatat public Ana Morodan în fața comunității #peîncredere. Nu sunt malițios, ci vreau doar să semnalez faptul că #DreptulLaBanking a reușit din start să îmblânzească și să umanizeze dialogul rigid specific bancherilor. Până la urmă, fiecare femeie are o poveste despre sâni!

”#DreptulLaBanking” este fără îndoială un ”challenge”. Băncile cheamă la dialog societatea românească. Dincolo de izul metaforic, sintagma comprimă un întreg univers de frustrări, neîmpliniri, controverse și ostilități ce au însoțit viața bankingului mioritic. #DreptulLaBanking dezbracă instantaneu de ipocrizie și înhibiții orice om, confruntându-l cu situația în care ar trebui să se exprime fără opreliști și să vorbească deschis despre propriile dureri, având ca interlocutor însuși presupusul ”vătămător”. Pentru că are #Dreptul! În jurul acestui slogan, toată lumea va avea ceva de spus.

În esență, formularea #DreptulLaBanking a fost prezentată de bancheri ca o invitație adresată tuturor românilor de a cunoaște mai bine ce posibilități și oportunități au în relația cu băncile cu care aleg să lucreze, dar și să aibă un acces mai bun la regulile care guvernează industria. Pe de altă parte, bancherii au menționat că prin această campanie de informare și conștientizare își propun să îmbunătățească dialogul cu publicul larg. ”Se deschide astfel o conversație necesară bănci – societate, care să acopere toate aspectele despre ceea ce reprezintă băncile și ce înseamnă activitatea bancară. #DreptulLaBanking începe de la nevoi personale precum achiziția unei locuințe, plata bunurilor cumpărate, economisire, dar înseamnă și dreptul la investiții într-o agricultură modernă și performantă, în infrastructură, în educație sau în sănătate”, subliniază inițiatorii.

Formulele de prezentare a campaniei #DreptulLaBanking ar putea fi caracterizate ca fiind prea complexe, un fel de ghiveci comunicațional care exprimă multe idei. În fapt, toate aceste idei sunt complementare și converg către dialog. Zgândără și deschid apetitul comunicării.

Atunci când am auzit pentru prima dată sintagma #DreptulLaBanking, am fost reticent și am simțit fulgerător nevoia de a comenta și de a dezbate. Acea reacție imediată îmi spune acum că #DreptulLaBanking energizează dialogul, cu scopul probabil de a ne face cu toții auziți în jurul unei problematici care a născut numeroase controverse, într-un dialog al surzilor purtat de la distanță, nu față în față! Acum, este pentru prima dată când băncile și societatea românească se vor afla față în față, nu pentru a vinde un credit, nu pentru a deschide un cont, nu pentru a emite un card, nu pentru a constitui un depozit, ci pur și simplu pentru a comunica.

Dar ce a determinat băncile din România să facă acest pas important? #DreptulLaBanking pare un semnal de alarmă față de un ”complex de vitamine” nocive sănătății financiare și economice a societății, cu care românii se hrănesc zi de zi fără a înțelege pericolul la care se expun. Expresia proverbială ”Când viața îți oferă o lămâie, fă-ți o limonadă!” ar putea descrie destul de fidel idealul campaniei #DreptulLaBanking. Bancherii știu că prin #DreptulLaBanking se va deschide Cutia Pandorei și vor fi spuse lucruri fără menajamente, dar speră că în acest fel, la un moment dat, partea bună dintr-o situație negativă va învinge. Mai exact, că #DreptulLaBanking va încuraja societatea românească să construiască pornind de la ceea ce este pozitiv.

Analizând perioada de după criza financiară, constatăm că neîncrederea și permanenta dihonie au fisurat profund legătura dintre bănci și societatea românească. Această fisură a fost exploatată într-un mod cinic de factorul politic, industria bancară fiind bombardată după anul 2009 cu 50 de proiecte de acte normative vătămătoare pentru activitatea domeniului de profil. Unele au devenit legi, altele s-au pierdut pe drum, nu fară a influența însă băncile. Totul a culminat în decembrie 2018 cu celebra ”taxă pe lăcomie”, când băncile au fost umilite, stigmatizate, incriminate și pedepsite legislativ.

În tumultul acestor ani de confruntări mediatice, România a ajuns pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul intermediere financiară. ”Campania #DreptulLaBanking deschide un dialog despre banking şi despre cum putem să creştem bunăstarea economică şi factorii esenţiali în acest demers, care din punctul nostru de vedere sunt doi: încrederea şi educaţia. Există o legătură, aş putea spune biunivocă, între bunăstare ca obiectiv final, bunăstarea la nivelul societăţii, şi nivelul de intermediere financiară, nivelul pe care îl avem de finanţare în interiorul economiei. Aşa cum ştiţi, noi am spus-o de multe ori, cu un grad de intermediere de doar 27%, aferent anului 2019, România se situează mult sub media Uniunii Europene de 83% şi sub nivelul unor ţări cu economie emergentă cum cum ar fi Polonia şi Cehia, cu 52%, sau chiar Bulgaria cu 51%. Cauzele pentru care am ajuns în această situaţie sunt multiple şi fiecare dintre ele ar necesita probabil dezbateri specifice. Răspunsul la această problemă este şi el unul complex şi ţine atât de noi ca industrie, cât şi de responsabilitate de decizie şi discurs a factorilor politici în un interval de timp destul de lung”, a punctat Sergiu Oprescu (Alpha Bank), referindu-se la indicatorul care ar trebui să dea fiori reci pe șira spinării oricărui economist.

Ieri, la conferința de lansare a campaniei #DreptulLaBanking, bancherii prezenți au părut destul de timorați și total surprinși de reacțiile jurnaliștilor. Se vedea clar că nu se aflau într-o zonă de confort. Cu toate acestea, bancherii, prin #DreptulLaBanking, au intrat pe teren, au coborât din tribună în mijlocul oamenilor, ceea ce este mai mult decât apreciabil. Tocmai de aceea, nu ar fi oare păcat ca #DreptulLaBanking să rămână un simplu slogan de campanie? Pentru că, practic, metafora băncilor poate însemna renașterea industriei de profil!

You Might Also Like

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

Fuziunea dintre UniCredit Bank și Alpha Bank România va avea loc pe 15 august. Ce trebuie să știe clienții și din ce dată vor avea acces complet la servicii

România ar putea deveni fabrica de bani a Uniunii Europene. BNR anunță că țara noastră va intra, până la finalul anului, în clubul exclusivist al statelor care pot tipări euro. Cristian Popa: „Producția efectivă va fi condiționată de obținerea acreditărilor necesare și de evoluții pozitive în procesul general de aderare”

TAGGED: #dreptullabanking, #peincredere, banci, intermediere financiara
Cornel Dinu 05/02/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Studiu ING: 2 din 5 români preferă să economisească pentru cumpărarea unei locuințe
Next Article BRD va finanța compania Aramis cu 54 milioane lei. Yves Lallemand: Suntem foarte onorați de încrederea arătată
- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

4 zile ago

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

o săptămână ago

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

o săptămână ago

Fuziunea dintre UniCredit Bank și Alpha Bank România va avea loc pe 15 august. Ce trebuie să știe clienții și din ce dată vor avea acces complet la servicii

2 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?