Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Mihail Ion, Raiffeisen Bank: In Romania exista cativa zeci de bancheri personali pentru clientii private banking
Share
Notification Show More
Latest News
ZBOR, proiectul BCR dedicat tinerilor, a aniversat un an. Nicoleta Deliu-Pașol: Ne dorim ca tinerii să fie la maxim o oră jumătate de un hub ZBOR. Deschidem două hub-uri la ASE și Politehnică, în această toamnă. Investiția se ridică la 5 milioane de euro. Ce a învățat BCR de la tinerii din ZBOR?
Stiri de top
FOTO. 21 de companii românești au ocazia să scaleze în Austria, Marea Britanie, SUA și, în premieră, în Japonia în proiectul MoonShotX, susținut de Raiffeisen Bank România și InnovX
Stiri de top
UniCredit Bank, desemnată de Euromoney Cea mai bună Bancă în aria FX si Cea mai Bună Bancă de Cash Management din România. Andrei Bratu: ”Îi felicit pe colegii mei din aria de Cash Management al căror profesionalism și dedicare sunt remarcate de întreaga piață”
Stiri de top
În condiții de incertitudine ridicată, BNR rămâne prudentă și păstrează dobânda cheie la 6,5%
Stiri de top
CFA România: 2026 se anunță un an dificil. Creștere economică aproape de zero, inflație, dobânzi ridicate și posibile noi taxe. Adrian Codirlașu: „România are nevoie de predictibilitate fiscală și de reforme reale pentru a-și recâștiga potențialul de creștere”
Analize Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Opinii si Interviuri > Mihail Ion, Raiffeisen Bank: In Romania exista cativa zeci de bancheri personali pentru clientii private banking
Opinii si Interviuri

Mihail Ion, Raiffeisen Bank: In Romania exista cativa zeci de bancheri personali pentru clientii private banking

Cornel Dinu
Last updated: 27/02/2014 15:09
Cornel Dinu 12 ani ago
Share
SHARE

[dropcap]D[/dropcap]octor in economie si CFA (Chartered Financial Analyst), Mihail Ion, in calitate de Presedinte al Comitetutului de investitii pentru clientii cu averi ridicate din cadrul Raiffeisen Bank, vorbeste, in cadrul unui interviu acordat publicatiei online www.bankingnews.ro, despre procesul de selectie a bancherilor personali pentru clientii serviciilor de private banking disponibile in Romania. Totodata, Mihail Ion ofera detalii despre profilul acestor functionari bancari si despre potentialul pietei locale de servicii de private banking.

– Cum caracterizati piata de private banking din Romania si ce potential are acest segment al industriei bancare?
– Piata de private banking este inca in formare in Romania, comparativ cu alte tari din regiune, insa intr-un progres cantitativ si calitativ evident, strategia bancilor de centrare pe client care se manifesta in ultimii ani atragand dupa sine o atentie speciala asteptarilor clientilor de private banking si o abordare pe masura. Vorbim despre un segment de clientela care, in general, in lume are un ritm de crestere aproape dublu fata de evolutia produsului intern brut, care reprezinta un complement foarte bun activitatii clasice de consumer banking si care va fi judecat si de catre bancile din Romania din ce in ce mai mult ca o oportunitate de afacere si nu doar prin prisma necesitatii retentiei clientelei de elita. In consecinta potentialul este mare, atat pentru clienti, care se vor bucura de o oferta din ce in ce mai dezvoltata, cat si pentru banci, din perspectiva de business.

– Care este profilul clientului roman din categoria private banking?
– Nu putem vorbi despre un profil anume, fiecare client are propria situatie, foarte specifica. Pot fi atat executivi in companii importante, antreprenori, profesii liberale, persoane care au mostenit sume importante sau si-au redobandit averile confiscate inainte de 1989, persoane care au acumulat active financiare in urma unei activitati ivestitionale.

– Ce nivel de cunoastere au clientii de private banking din tara noastra si care sunt produsele de investitii preferate de acestia?
– Vorbim despre clienti cu un nivel de cunoastere foarte bun in domeniul fiecaruia de activitate, iar in ceea ce priveste experienta de piata financiara, putem spune ca in cele mai multe cazuri sunt intr-un proces de acumulare. Cei mai multi dintre investitori au un profil de risc conservator-moderat, ceea ce inseamna ca cea mai mare parte din portofoliile clientilor este investita in instrumente purtatoare de dobanda, fie direct, fie prin intermediul fondurilor de investitii. Remarcam insa un interes in crestere pentru produse de investitii care permit accesul la randamente mai ridicate, in consonanta cu asumarea unui nivel de risc mai mare. Cresc in importanta in ultimele trimestre plasamentele in fonduri cu capital protejat, note structurate, certificate pe marfuri, actiuni sau fonduri de actiuni, construind astfel expuneri atat pe piata interna cat si pe pietele straine. Un impuls suplimentar catre piata de actiuni a fost dat de ofertele primare, secundare sau plasamentele private acceleratede anul trecut de la BVB.

[quote_left]Mihail Ion, Raiffeisen Bank: ”Recrutarea unor astfel de consilieri de clientela este un proces complicat peste tot in lume, iar Romania nu face exceptie, mai cu seama pentru faptul ca este o piata inca in dezvoltare”.[/quote_left]– Dispune piata muncii din domeniul bancar de oameni specializati pentru segmentul serviciilor de private banking si care este profilul unui bancher personal (calitati, pregatire, abilitati etc.)?
– Si in aceasta privinta piata va consemna o dezvoltare in viitor. La Raiffeisen Bank punem foarte mare accent pe calitatea managerilor de relatie cu clientii de elita, astfel ca in echipa Friedrich Wilhelm Raiffeisen avem oameni specializati in administrarea clientilor de elita, cu experienta anterioara bogata de piata financiara (brokeraj, asset management, trezorerie) si in relatia cu clientii cu averi ridicate. Asadar din punctul nostru de vedere atributele cele mai importante sunt cunostintele de piata financiara si abilitati foarte bune de relationare cu clientii. Echipa Friedrich Wilhelm Raiffeisen se bucura de o dezvoltare continua pe ambele paliere pe care le-am mentionat anterior, beneficiind de intrega expertiza de piata financiara acumulata in cadrul Grupului Raiffeisen, pusa la dispozitie de Raiffeisen Asset Management.

– Cati bancheri personali numara sistemul bancar local si care sunt perspectivele in directia recrutarii unor asemenea functionari bancari?
– In sistemul bancar romanesc  putem intalni banci (e valabil si pentru Raiffeisen Bank) care pun la dispozitia clientilor bancheri personali atat pe segmentul de clienti affluent cat si pentru clientii de private banking. In piata de private banking vorbim azi de un numar de manageri de relatii de ordinul zecilor. Recrutarea unor astfel de consilieri de clientela este un proces complicat peste tot in lume, iar Romania nu face exceptie, mai cu seama pentru faptul ca este o piata inca in dezvoltare. Raiffeisen Asset Management are in prezent ca principal agent de distributie Raiffeisen Bank, asadar in cea mai mare masura ne bazam pe colegii din banca implicati in consilierea clientilor. Asiguram insa un suport tehnic foarte activ colegilor din echipa Friedrich Wilhelm Raiffeisen si celorlalti colegi implicati in vazari, in asa fel incat acestia sa fie informati in permanenta asupra evolutiilor si perspectivelor pietei financiare. De asemenea, asa cum am aratat, suntem implicati la cel mai inalt nivel in Comitetul de investitii al Raiffeisen Bank, for unde se stabilesc portofoliile adecvate fiecarui profil de client.

You Might Also Like

Cum arată și cât de diferiți sunt clienții băncilor din România. Banca Transilvania, BCR, UniCredit Bank, BRD, Raiffeisen Bank, ING Bank și Revolut au fiecare un nucleu de clienți cu trăsături relativ distincte. Julien Zidaru, Exact Business Solutions – Research & Consulting: ”Datele confirmă că piața bancară din România nu este chiar uniformă”

Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro. Johann Strobl, Raiffeisen Bank International: ”Am aderat la acest consorțiu deoarece suntem convinși de avantajele ca mai multe bănci să emită stablecoin-uri”

SmartBill, Raiffeisen Bank și Danubius lansează Tools4Startups: soluții gratuite pentru antreprenorii la început de drum

Peste 65 de companii participă la COMPETITIV, program susținut de Raiffeisen Bank care ajută antreprenorii să integreze sustenabilitatea în business-urile lor

FOTO. Raiffeisen Bank și CSM Oradea, parteneriat strategic pentru performanță sportivă. Cristian Sporiș: „Este o onoare să fim alături de CSM Oradea”

TAGGED: Raiffeisen Bank, private banking, Mihail Ion
Cornel Dinu 27/02/2014
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Consiliul Concurentei acuza: comisioanele intre banci sunt facute prin intelegere si prin posibile carteluri
Next Article Valoarea creditelor acordate de Agricover Credit in 2013 a crescut cu 55% fata de anul precedent
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum arată și cât de diferiți sunt clienții băncilor din România. Banca Transilvania, BCR, UniCredit Bank, BRD, Raiffeisen Bank, ING Bank și Revolut au fiecare un nucleu de clienți cu trăsături relativ distincte. Julien Zidaru, Exact Business Solutions – Research & Consulting: ”Datele confirmă că piața bancară din România nu este chiar uniformă”

2 săptămâni ago

Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro. Johann Strobl, Raiffeisen Bank International: ”Am aderat la acest consorțiu deoarece suntem convinși de avantajele ca mai multe bănci să emită stablecoin-uri”

3 săptămâni ago

SmartBill, Raiffeisen Bank și Danubius lansează Tools4Startups: soluții gratuite pentru antreprenorii la început de drum

3 săptămâni ago

Peste 65 de companii participă la COMPETITIV, program susținut de Raiffeisen Bank care ajută antreprenorii să integreze sustenabilitatea în business-urile lor

4 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?