Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Consumatorii acuză OTP Bank că nu respectă prevederile OUG 37, ”încasând sume necuvenite”. Răspunsul OTP Bank: ”Am luat act de interpretările diversificate din piață și efectuăm demersuri în prezent pentru obținerea unor clarificări din partea autorităților statului”
Share
Notification Show More
Latest News
UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România
Stiri de top
Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România
Analize Stiri de top
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Consumatorii acuză OTP Bank că nu respectă prevederile OUG 37, ”încasând sume necuvenite”. Răspunsul OTP Bank: ”Am luat act de interpretările diversificate din piață și efectuăm demersuri în prezent pentru obținerea unor clarificări din partea autorităților statului”
Stiri de top

Consumatorii acuză OTP Bank că nu respectă prevederile OUG 37, ”încasând sume necuvenite”. Răspunsul OTP Bank: ”Am luat act de interpretările diversificate din piață și efectuăm demersuri în prezent pentru obținerea unor clarificări din partea autorităților statului”

Gabriela Dinu
Last updated: 27/05/2020 16:37
Gabriela Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

Asociația Credere solicită Ministerului Finanţelor Publice demararea unui control tematic la băncile comerciale, în contextul în care Credere consideră că OTP Bank încalcă Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 37/2020 privind suspendarea plăţii ratelor, încasând sume necuvenite de la consumatorii din România, a anunţat miercuri asociaţia.

În replică, reprezenții OTP Bank au răspuns la solicitarea BankingNews.ro că în prezent Banca face demersuri pentru obținerea unor clarificări din partea autorității statului. Banca reamintește că în prezent nu există clienți afectati, efectele vor apărea în momentul expirării termenului de suspendare a plății ratelor.

Reprezentanţii Credere consideră că „este de datoria Ministerului Finanţelor Publice să repare această nedreptate”.

„La sesizarea membrilor asociaţiei, Credere a realizat o analiză asupra modului în care băncile din România pun în aplicare măsura de suspendare a plăţii ratelor, adoptată de către Guvern în luna martie, în contextul pandemiei de coronavirus. Potrivit dispoziţiilor OUG 37/2020, suspendarea plăţii ratelor presupune un cost suplimentar pentru împrumutat, acesta fiind mai ridicat pentru creditele de consum decât în cazul creditelor ipotecare. Chiar dacă majoritatea băncilor par a respecta prevederile legale în vigoare, OTP Bank a reîncadrat creditele de nevoi personale garantate cu ipotecă în categoria creditelor de consum, fapt care presupune aplicarea formulei ‘dobândă la dobândă’ şi sporirea ilicită a sumelor pe care banca le va încasa de la împrumutat, în paguba acestuia”, se menţionează în comunicat.

„Suntem mâhniţi să constatăm faptul că, într-un moment extrem de delicat pentru întreaga societate, anumite instituţii de credit încearcă să profite de pe urma consumatorilor şi contribuie prin acest comportament neetic la rostogolirea neîncrederii în industria bancară din România”, se mai precizează în comunicat.

Ce răspuns oferă OTP Bank clienților săi: facem demersuri pentru o implementare corectă. Așteptăm clarificări de la MFP

”În contextul comunicatului de presă transmis de CREDERE, dorim să menționăm că, încă de la publicarea Ordonanței de Urgență nr. 37/2020, OTP Bank a făcut toate demersurile necesare pentru o implementare cât mai riguroasă și corectă a cadrului legislativ, fiind imperios să acționăm în interesul consumatorului. Cu toate acestea, anumite prevederi ale textelor actelor normative creează dificultăţi de interpretare, prin utilizarea unor formulări uneori neclare ce pot fi interpretate diferit”, au explicat oficialii OTP Bank într-o reacție oficială transmisă BankingNews.

În opinia reprezentanților băncii din Ungaria, creditul ipotecar este definit ca un credit acordat de un creditor unui debitor persoană fizică, garantat cu ipotecă asupra unui imobil, și credit ce implică un drept legat de un bun imobil, astfel cum sunt acestea reglementate de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, precum şi creditele acordate prin programul „Prima casă”, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului „Prima casă”, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 368/2009, cu modificările şi completările ulterioare.

”Definiția dată de legiuitor a avut în vedere exprimarea unor caracteristici ale creditelor ipotecare prin raportare la două condiții cumulativ a fi îndeplinite, prin utilizarea sintagmei “și”: garantat cu ipotecă și ce implică un drept legat de un bun imobil. Aceste sintagme, legate de exprimările anterioare din textul definiției ce fac referire la prevederile Ordonanție de Urgență a Guvernului nr. 52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile și ale Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului ”Prima Casă” au creat premise interpretării oferite de noi asupra încadrării creditelor în categoria de nevoi personale garantate cu ipotecă în categoria creditelor de nevoi personale”, mai spun oficialii OTP Bank.

OTP Bank: ”Am luat act de interpretările diversificate din piață și efectuăm demersuri în prezent pentru obținerea unor clarificări din partea autorităților statului, inclusiv de la Ministerul Finanțelor Publice, astfel încât, dacă va fi necesară o reclasificare a acestor situații în baza lămuririlor oferite de acestea, toate operațiunile necesare urmând să fie efectuate în interiorul perioadei de suspendare fără a aduce niciun prejudiciu sau dezavantaj pentru clienți”.

”De asemenea, vrem să subliniem că în prezent nu este niciun client afectat, întrucât calculul privind plata dobânzilor amânate va produce efecte doar în momentul expirării termenului de suspendare a plății ratelor”, au conchis reprezentanții băncii.

You Might Also Like

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări

TAGGED: suspendarea ratelor, OUG 37, credite, OTP Bank, ipoteca, CREDERE, amanare rate credite
Gabriela Dinu 27/05/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Florin Dănescu, despre pericolul populismului pentru activitatea băncilor: ”Populist înseamnă să nu fii pregătit într-un domeniu, dar să vorbești de acel domeniu și să se ajungă la decizii pe baza a ceea ce tu spui nepricepându-te la acel domeniu”
Next Article Florin Cîțu: Ambiguitatea criteriului Covid a fost eliminată din programul IMM Invest. „Am depăşit plafonul de un miliard de lei, peste 1.441 de credite au fost deja aprobate”

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

17 ore ago

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

18 ore ago

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

5 zile ago

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

6 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?