Anul 2024 a fost pentru Grupul PKO Bank Polski o perioadă de creștere și dezvoltare extrem de dinamică, cu cel mai bun rezultat din istoria băncii. Astfel că, profitul Grupului în 2024 a fost de 9,3 miliarde PLN, mai mare cu 69,1% faţă de anul 2023, potrivit unui comunicat de presă. Banca și-a crescut veniturile din activitatea de bază cu 19,6% și și-a extins constant operațiunile. Drept rezultat, activele Grupului au ajuns la 525 miliarde PLN, iar numărul de clienți a depășit 12,1 milioane, au anunţat oficialii într+o conferinţă de presă.
Grupul și-a extins constant activitatea și cota de piață în segmentele retail și corporate. Activele sale au crescut la 525 miliarde PLN, iar numărul clienților băncii a ajuns la 12,1 milioane. Finanțarea acordată clienților a crescut cu 9,6% la 294 miliarde PLN, iar economiile atrase au urcat cu 11,4%, ajungând la 604 miliarde PLN.
Banca a înregistrat o accelerare semnificativă în sectorul creditelor corporative în al patrulea trimestru și a continuat să crească în ritm de două cifre pe segmentul creditelor de retail. Cota de piață pentru creditele de consum a crescut la 19,41%, iar pentru creditele ipotecare, la aproape 26%.
Veniturile din activitatea de bază au crescut cu 19,6%, iar eficiența costurilor a fost la un nivel ridicat. Rata cost/venituri (C/I) a atins cel mai bun nivel din istorie, de 29,5%. Profitul net al Grupului a depășit 9,3 miliarde PLN, iar rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost de 19,2%.
În 2024, PKO Bank Polski a avansat în clasamentul NPS până în top 3 cele mai recomandate bănci din Polonia, fiind apreciat atât de clienții individuali, cât și de cei din segmentul corporate.
Capitalizarea bursieră a companiei la finalul anului 2024 a fost de 74,7 miliarde PLN, înregistrând o creștere anuală de aproximativ 19%.
PKO Bank Polski a crescut mai repede decât piața și este pregătit să finanțeze dezvoltarea economică a Poloniei
Eficiența costurilor a fost, de asemenea, ridicată. Rata cost/venituri (C/I) s-a situat la 29,5%, iar costul riscului a fost de 39 pb. Indicatorul NPL s-a stabilit la 3,59%. Capitalizarea bursieră a companiei a crescut cu aproximativ 19% pe parcursul anului 2024.
Cel mai bun rezultat din istorie asigură capacitatea de a finanța pe scară largă investițiile din Polonia
Szymon Midera: Ne-am consolidat poziția de lider incontestabil în sectorul financiar din Polonia. Suntem pregătiți să finanțăm boom-ul investițional așteptat
„Anul 2024 a fost pentru Grupul PKO Bank Polski o perioadă de relansare și accelerare. Am adoptat o strategie bazată pe creștere și dezvoltare. În plus, valorificând avantajele noastre competitive unice și condițiile economice favorabile, ne-am consolidat poziția de lider incontestabil în sectorul financiar din Polonia.
Datorită acestui lucru, suntem pregătiți să finanțăm boom-ul investițional așteptat. Vom sprijini nevoile financiare ale antreprenorilor polonezi, inclusiv expansiunea lor internațională, și vom participa la cele mai mari tranzacții de pe piață”, a subliniat Szymon Midera, președintele PKO Bank Polski.
Urmăm nevoile clienților
Rezultatele băncii au fost susținute de extinderea afacerii. Activele Grupului au ajuns la 525 miliarde PLN, iar numărul de clienți la 12,1 milioane. Economiile clienților au crescut cu peste 11% față de anul anterior, ajungând la 604 miliarde PLN, iar finanțarea acordată clienților s-a ridicat la 294 miliarde PLN, arată datele publicate astăzi.
Banca și-a crescut cota de piață pe segmentul creditelor de retail (până la 23,5%) și al creditelor ipotecare (până la 26%). Cea mai mare bancă din Polonia a accelerat și în domeniul finanțării clienților corporativi, înregistrând o creștere de 5,5% față de anul anterior.
Indicatorul NPL, care reflectă calitatea portofoliului de credite, a fost de 3,59% la sfârșitul anului 2024, iar costul riscului s-a situat la 0,39%. Banca și-a menținut, de asemenea, o poziție solidă în ceea ce privește capitalizarea și lichiditatea. Coeficientul total de capital al Grupului a fost de 18,58%, iar indicatorul Tier 1 a atins 17,39%.
„Misiunea noastră strategică este să răspundem rapid și eficient la nevoile clienților și partenerilor noștri de afaceri. Vreau ca mentalitatea antreprenorială și acțiunile noastre să fie un catalizator”, a adăugat Szymon Midera.
Citește si