La trei luni de la botezul media în care eram anuntați că visul american e printre noi, asistăm la primul protest al angajaților din First Bank.
Sindicatul angajaţilor din First Bank anunţă că salariaţii instituţiei vor picheta vineri, 15 martie 2019, de la ora 17.30, sediul central al băncii din Bucureşti.
Potrivit sindicatului, revendicările salariaților țin în principal de acordarea drepturilor salariale aferente anului 2018 – acordarea celui de al 13-lea salariu și acordarea bonusurilor pe anul 2018 – dat și drepturile celor vor urma să fie disponibilizați – majorarea numărului de salarii compensatorii pentru salariații vizați.
Reacția First Bank: Luni, 18 martie, va avea loc o întâlnire
„Am fost informați despre intenția Sindicatului Piraeus Bank România de a picheta în acestă după amiază, în afara orelor de program, începând cu 17.30, sediul central al băncii.
O întâlnire între reprezentanții băncii și Sindicatul Piraeus Bank România a fost stabilită încă din data de 13 martie 2018 și urmează să aibă loc luni, 18 martie.
Rămânem deschiși dialogului cu reprezentanții Sindicatului Piraeus Bank România, în cadrul întâlnirii stabilite pentru 18 martie.”
First Bank anunță că va investi 7 milioane şi jumătate de euro în tehnologie. Procesul de tehnologizare și schimbarea strategiei de business va duce la concedieri
Recent, First Bank anunta că aprobat direcțiile strategice ale băncii pentru 2019, decizia principală fiind aceea de a accelera procesul de digitalizare, prin regândirea proceselor interne cu scopul de a sprijini integrarea noilor tehnologii.
Însă, potrivit unor documente interne citate de G4Media, președintele First Bank Dominic Bruynseels și-a anunțat recent angajații că urmează să fie concediate 379 de persoane și închise ori comasate 40 de filiale. Bruynseels îi anunță pe angajați că măsurile sunt luate din cauza ”mediului operațional impredictibil, care ne determină să ne reorganizăm modelul de business pentru a ne asigura un viitor sustenabil”.
Într-un comunicat de presă, banca anunța că: „Dorim să folosim din ce în ce mai mult avantajele oferite de automatizare și de utilizarea inteligentă a datelor, astfel încât să răspundem mai bine nevoilor clienților noștri. Vom completa această nouă abordare cu o Echipă Mobilă de Vânzări care va oferi consultanță. Am observat că nevoia clienților noștri de interacțiune umană rămâne actuală în situații care implică soluții bancare personalizate,” declara Dominic Bruynseels explicând „strategia” băncii.