Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Steven van Groningen, Raiffeisen Bank: ”Astăzi clienții care vin la bancă pun întrebări relevante și iau decizii în cunoștință de cauză”
Share
Notification Show More
Latest News
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări
Stiri de top
Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare
Stiri de top
Ana Maria Bălan, Garanti BBVA: „Construim soluții financiare personalizate care susțin, atât dezvoltarea afacerilor, cât și tranziția către o economie sustenabilă”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Interviuri > Steven van Groningen, Raiffeisen Bank: ”Astăzi clienții care vin la bancă pun întrebări relevante și iau decizii în cunoștință de cauză”
Interviuri

Steven van Groningen, Raiffeisen Bank: ”Astăzi clienții care vin la bancă pun întrebări relevante și iau decizii în cunoștință de cauză”

Cornel Dinu
Last updated: 14/01/2019 18:42
Cornel Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

Înainte de criză, singurul criteriu când clientul alegea o bancă pentru un credit era “cine îmi acordă cea mai mare sumă”, punctează Steven van Groningen, Președinte Raiffeisen Bank, subliniind faptul că ”prea puțini erau interesați de riscuri sau conștientizau câte lucruri se pot schimba pe termen lung”. În opinia sa, lucrurile s-au schimbat considerabil în cei 10 ani care au urmat recesiunii din 2008. Un alt aspect important adus în prim-plan de șeful Raiffeisen Bank se referă la faptul că industria bancară s-a maturizat. ”Mulți oameni au înțeles că bankingul nu este doar despre cote de piață, ci și despe ce înseamnă a-ți asuma riscul și a-l gestiona”, consideră Steven van Groningen.

  • Cum caracterizați parcursul industriei bancare din România de-a lungul perioadei 2008 – 2018 și care sunt principalele elemente ce trebuie semnalate?
  • O schimbare cred că a avut loc. Înainte de 2008, nu-și punea nimeni problema dacă și ce anume deosebește o bancă de alta. La bancă te duceai atunci când aveai nevoie de bani. Erau bănci care se concentrau exclusiv pe câștigarea cotei de piață și vânzarea de produse. Acum, sistemul bancar este mai matur și cred că mulți oameni au înțeles că bankingul nu este doar despre cote de piață, ci și despe ce înseamnă a-ți asuma riscul și a-l gestiona. De asemenea, s-a mai înțeles ceva și anume că în banking nu poți să tragi linie după un an și să spui dacă a fost bine sau rău. Avem nevoie de mai mult timp pentru asemenea concluzii. Ce mai putem semnala este că sistemul bancar este într-un proces de consolidare care va continua în așa fel încât în viitor vom vorbi de câteva bănci mari și universale.
  • Care sunt cele mai importante învățăminte, raportându-ne la activitatea băncilor locale din tot acest timp?
  • Perioada la care faceți referire a fost marcată de numeroase incertitudini și cred că unii clienți au înțeles ce înseamnă riscul valutar, un împrumut pe termen lung sau cât de repede se poate devaloriza un imobil. Avantajul acelei perioade este că astăzi clienții care vin la bancă pun întrebări relevante și iau decizii în cunoștință de cauză. Și nu numai clienții au învățat, ci și noi bancile și anume că nu întotdeauna am comunicat bine și de ajuns cu clienții, iar lucrurile acestea trebuie să se schimbe. Sigur că nu putem prevedea totul, dar ne putem pregăti mai bine pentru ce va veni. După cum știți, am demarat un demers sub titlul “punem responsabilitatea în lumină” pentru că vrem să facem schimbări profunde, în primul rând la noi în organizație – pe principii de transparență, de respect, de lucruri făcute așa cum trebuie, zi de zi. Credem că este momentul să facem mai explicit felul în care privim și facem lucrurile. Și nu este vorba că am făcut bine sau nu până acum, pentru că noi am ținut cont de aceleași principii, ci de faptul că ne dorim să fim mai conștienți cu toții de responsabilitățile pe care le avem și să ni le asumăm așa cum se cuvine. Vă dau un exemplu: înainte de criză, singurul criteriu când clientul alegea o bancă pentru un credit era “cine îmi acordă cea mai mare sumă”. Prea puțini erau interesați de riscuri sau conștientizau câte lucruri se pot schimba pe termen lung. Dar și noi am învățat ceva și acum, când dobânzile la lei s-au aflat la minime istorice, am pus în oferta noastră credite cu dobândă fixă și am făcut simulări de stres pe creșterea de dobândă. De asemenea, am considerat important să extindem și să calculăm DAE și pentru întreprinderile mici și mijlocii, cu toate că nimeni nu ne-a impus.
  • Încotro se îndreaptă industria bancară din România, proiectând viitorul următorilor 10 ani?
  • Ne aflăm în plină schimbare. Digitalizarea va continua să influențeze bankingul, cu efecte greu de anticipat în următorii 10 ani. Asta nu înseamnă însă că ne putem închipui că oamenii vor fi inlocuiți de roboți. Ceea ce putem anticipa este că munca repetitivă, cu valoare adaugată redusă, va fi probabil automatizată. Este clar că un client tânăr preferă să aibă acces online la produsele și serviciile bancare, își dorește flexibilitate, acces rapid la informații, însă în același timp are nevoie de consiliere față în față pentru produse/servicii cu care nu are experiență (un prim credit, de exemplu). Cu așteptări mai ridicate și dorințe specifice, tinerii de astăzi trec printr-un proces de analiză și consultarea mai multor surse de informații, în cazul în care își doresc un credit, similar cu persoanele mai în vârstă. În același timp, companiile au nevoie de interacțiune umană pentru consiliere, deci avem nevoie de oameni calificați în multe zone din bancă. În România avem încă un număr semnificativ de clienți pe care trebuie să-i deservim, care doresc să folosească numerarul în continuare, vor să vină într-o unitate bancară și să-i lămurească cineva, să ia decizii după ce discută toate opțiunile și au toate ofertele din piață. Pentru băncile universale în special, o asemenea diversitate este o provocare, atât din punctul de vedere al costurilor, cât și al pregătirii personalului din agenții. Și daca am ajuns la oamenii pe care îi angajăm, trebuie să adaug că și piața forței de muncă evoluează continuu, la fel și așteptările oamenilor. Tânara generație este extrem de talentată și apreciază autenticitatea și flexibilitatea. Noi, ca organizație, trebuie să dam dovadă că avem valori similare ca să îi atragem în echipa noastră. În concluzie, avem o certitudine: că lucrurile se schimbă cu viteză. Ce putem face? Ce am făcut și până acum: să fim pregătiți și să facem față acestui ritm.

You Might Also Like

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Ana Maria Bălan, Garanti BBVA: „Construim soluții financiare personalizate care susțin, atât dezvoltarea afacerilor, cât și tranziția către o economie sustenabilă”

FOTO. 20.000 de români au celebrat performanța lui David Popovici alături de Raiffeisen Bank, în cadrul evenimentului „Străzi deschise”

Raiffeisen Bank își reorganizează structura și lansează o divizie dedicată IMM-urilor. Banca va pune accent pe consultanță personalizată pentru companii și antreprenori

Semestru de forță pentru Raiffeisen Bank: profit în creștere cu 9% și avans pe toate liniile de business în 2025. Zdenek Romanek: Clienții noștri beneficiază de experiențe digitale din ce în ce mai simple și intuitive în interacțiunea de zi cu zi cu banca

TAGGED: Raiffeisen Bank, Steven van Groningen
Cornel Dinu 13/01/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Horia Manda, Patria Bank: ”Cred că abia acum începem să înţelegem cât de importantă este educaţia financiară la nivelul populaţiei”
Next Article Dana Dima (Demetrian), BCR: ”În ultimii 10 ani, nu am primit pe tavă lecții și doctrine bancare, ci le-am trăit, le-am încercat și le-am dezvoltat”

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

4 zile ago

Ana Maria Bălan, Garanti BBVA: „Construim soluții financiare personalizate care susțin, atât dezvoltarea afacerilor, cât și tranziția către o economie sustenabilă”

5 zile ago

FOTO. 20.000 de români au celebrat performanța lui David Popovici alături de Raiffeisen Bank, în cadrul evenimentului „Străzi deschise”

2 săptămâni ago

Raiffeisen Bank își reorganizează structura și lansează o divizie dedicată IMM-urilor. Banca va pune accent pe consultanță personalizată pentru companii și antreprenori

2 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?